Jump to content

Follow And Keep Time

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb de afgelopen weken niet veel getekend, maar ik ben toch weer eens gaan zitten voor een piece, en ik ben aardig tevreden over de uitkomst. Wederom heb ik mezelf een hoop vrijheid gegeven, maar door heel bewust voor een gekleurde achtergrond te kiezen krijgt deze tekening, althans in mijn ogen, toch iets heel levendigs. Mensen die mijn werk op de voet volgen herkennen waarschijnlijk weer een aantal dingen, hoewel ik altijd probeer een complete herhaling van zetten te vermijden.

Hoe dan ook, jullie reacties zijn natuurlijk weer erg welkom! :)

eDEKRq5.png

Geplaatst:

Prachtig! Ik probeer ook iets in deze trant te tekenen. Maar weet nooit wat ik erin moet tekenen :(

Geplaatst:

Geniaal resultaat! :tu: Je gaat er steeds meer in zien!

Prachtig! Ik probeer ook iets in deze trant te tekenen. Maar weet nooit wat ik erin moet tekenen :(

Gewoon je fantasie in de vrije loop laten gaan, mijn ervaring is dat je van te voren niet wat het precies wordt, maar komen de ideeën als je bezig bent.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties! :)

Laat je inspireren door de muziek die je goed vindt (wat zeggen de lyrics? Zit daar iets in dat je kunt tekenen?), hoe ziet je droomwereld eruit (in de lucht drijvende eilandjes, bewoond door rare creaties die rare leuzen roepen, zoals bij mij, of juist iets heel anders?), welke kunstenaars vind je tof (en wat kun je van ze leren?).

Gaandeweg zul je, soms bewust, soms onbewust, bepaalde patronen gaan herhalen in je manier van tekenen, en die kunnen uitgroeien tot herkenningspunten voor je publiek. Mijn werk kenmerkt zich bijvoorbeeld door veel piramides, rondslingerende botten, plassen bloed/gelei, kruisen en rare machines, en veel grote kunstenaars als Keith Haring (de simplistische poppetjes en sterk contrasterende kleuren), Piet Parra (wezens met vogelkoppen en complexe typography) en vele anderen hebben ook allemaal van dit soort 'gewoontes'.

100% origineel kun je anno 2014 niet meer zijn - alles is ooit al eens gedaan, door iemand op deze aardbol. Het is daarom ook helemaal niet erg om je door je voorbeelden te laten inspireren. Zelf zou ik het een hele eer vinden als mensen door mij zin krijgen om ook te gaan tekenen. Waak er wel altijd voor dat mensen je niet gaan beschouwen als een rip-off van een bepaalde kunstenaar, want dan heb je dus de plank misgeslagen.

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...