Jump to content

Help mij met een nieuwe laptop!


jeroentjee

Recommended Posts

Hey allemaal,

Sinds kort begint mijn laptop wat kuren te vertonen en omdat we hem makkelijk kunnen gebruiken als zakenlaptop heb ik besloten om toch voor een nieuwe te gaan.

Ik heb nu een Easynote LV van packard Bell en heb er altijd prima mee kunnen werken. Nu zoek ik een nieuwe en ik zat eigenlijk te kijken naar deze:

http://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-17-f040nd-laptop/9200000027681632/

Door mijn lichte tekort aan kennis over laptops wilde ik toch even de experts vragen naar hun mening. Deze laptop gaat mij ongeveer 470 euro kosten en dat vind ik wel redelijk voor een goede laptop.

De laptop zal vooral gebruikt worden voor het kijken van films, series etc en de standaard studenten dingen zoals tekstverwerking en lichte bewerking van videos. Mijn budget ligt rond de 500 euro (liefst niet meer!) en mijn voorkeur gaat uit naar een 17"+ scherm. Dit omdat ik niet beschik over een desktop en ik graag films en series kijk. Gamen zal er niet bijzitten, maar vooral veel gebruik van (draadloos) internet en de bovenstaande dingen. Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb zodat jullie mij kunnen helpen!

mvg

Jeroen

Bewerkt: door jeroentjee
Link to comment
Delen op andere websites

Die laptop ziet er wel goed uit, als je gewoon films etc wilt kijken.

Maar voor zover ik weet kan de video kaart nog wel luid en heet worden, maar dat is wel vaker zo met laptops :)

Hey bedankt voor je reactie! Heb je nog andere suggesties? Gamen hoeft er niet op, hooguit veel tabs in de browser, downloaden en lichte bewerkingen in PS

Link to comment
Delen op andere websites

1. Voor 470 euro heb je niet echt een goede 17" laptop, je kan dan beter 15" nemen met een 1920x1080 scherm als je veel films erop kijkt en hem bijv. Mee naar school wilt nemen.

2. Zou je eens even kijken op deze link: http://www.gtaforum.nl/topic/109596-het-ik-wil-een-nieuwe-desktop-of-laptop-topic/ die geeft veel aan wat je kan doen om een goed antwoord te krijgen.

3. Kan je ook dit lijstje invullen zodat mensen snel kunnen zien wat je er precies mee wilt doen, zonder dat ze die hele lap tekst hoeven te lezen:

Budget:

Doel:

Merk laptop:

Benodigde randapparatuur:

SSD, ja of nee?:

Besturingssysteem:

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

1. Voor 470 euro heb je niet echt een goede 17" laptop, je kan dan beter 15" nemen met een 1920x1080 scherm als je veel films erop kijkt en hem bijv. Mee naar school wilt nemen.

2. Zou je eens even kijken op deze link: http://www.gtaforum....f-laptop-topic/ die geeft veel aan wat je kan doen om een goed antwoord te krijgen.

3. Kan je ook dit lijstje invullen zodat mensen snel kunnen zien wat je er precies mee wilt doen, zonder dat ze die hele lap tekst hoeven te lezen:

Budget:

Doel:

Merk laptop:

Benodigde randapparatuur:

SSD, ja of nee?:

Besturingssysteem:

Sorry dacht dat ik in mijn verhaal wel het een en ander duidelijk had gemaakt haha, maar hier komtie!:

Budget:500 euro

Doel:Basic studiestuff, office, knippen van videos (amper), internetten, films/series kijken, downloaden

Merk laptop: geen voorkeur maar hoor dat HP goed is

Benodigde randapparatuur: minimaal 4-6 RAM, 500GB Harde schijf, goede prosessor enz enz. Wat echte randapparatuur betreft geen muis of toetsenbord nodig!

SSD, ja of nee?: maakt niet veel uit

Besturingssysteem: Windows 7 is het beste, maar windows 8.1 word nu het meest aangeboden.

Daarbij denk ik dat er wel degelijk goede 17" laptops zijn, aangezien ik er nu wel 1 gebruik die zich gewoon staande houd maar gewoon kuren gaat vertonen :)! Hoop dat mijn info helpt.

Bewerkt: door jeroentjee
Link to comment
Delen op andere websites

Als je het apparaat voor je studie nodig hebt moet je is kijken bij je onderwijsinstelling. Vele HBO's, Universiteiten (maar ook andere onderwijsvormen) bieden laptops en PC's die wel honderden tot duizend euro goedkoper zijn dan als je hem zelf zou kopen. Daarnaast leveren ze meestal kosteloos of heel goedkoop alle software die je voor je opleiding nodig hebt.

Ook zijn ze meestal goed getest zodat je zeker weet dat alles werkt wat je voor je studie nodig hebt. :)

Veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij kun je genoeg goede laptops vinden voor die prijs. Natuurlijk is het bij een budget van 500 icm 17 inch dat je op andere vlakken wat water bij de wijn moet doen (Bijvoorbeeld bij de processor). Als ik even een selectie maak met je wensen dan krijg ik genoeg leuke laptops: http://www.zoekeenlaptop.nl/site/expert?brands=&diagonal=17&processor=&besturingssysteem=&intern_geheugen=4;6;8&harde_schijf_types=&resolutie=&videokaart=&options=&price_filter_min=50&price_filter_max=500&gewicht_filter_min=585&gewicht_filter_max=4800&opslag_filter_min=500&opslag_filter_max=1756

Je zou daarop nog verder kunnen filteren, op basis van je wensen / voorkeuren..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...