Jump to content

Externe hardeschijf maakt pc langzaam


.Nicole.

Recommended Posts

Hallo!

Ik heb last van het volgende probleem:

Als ik mijn externe harde schijf aan mijn pc hang is hij nogal langzaam, reageert hij sloomer en start hij langzaam op (echt heel langzaam)

Maar als ik hem er niet aan heb gaat het allemaal snel, ik vind dit nogal vreemd....

Weet iemand hoe dit kan? en wat ik er aan kan doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan natuurlijk aan de instellingen van je computer liggen. Ook kan het probleem zich voordoen als de externe schijf helemaal vol zit. Nu zag ik dat je laatst een topic had geopend met vragen over een nieuwe PC. Daar kan het ook aan liggen: Je PC is te oud om het stuurprogramma van je externe schijf in bedwang te houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan inderdaad goed liggen aan de lees- en schrijfsnelheid van de harde schijf. Als je harde schijf al relatief oud is (zeg een paar jaar oud), dan is deze lees- en schrijfsnelheid niet zo snel als die van harde schijven die je vandaag in de winkel koopt. Ook is er bijvoorbeeld een verschil tussen harde schijven die je aan je computer kunt koppelen via USB 3.0 (als je computer zulke poorten heeft, deze hebben een blauwe kleur) en harde schijven die alleen USB 2.0 ondersteunen.

Heb je dus je harde schijf gekoppeld, en wil je bestanden van die harde schijf gebruiken of bestanden naar de harde schijf schrijven, dan kun je vertragingen merken.

Wat betreft het opstarten, kan het volgende het probleem zijn (hoewel ik hierbij niet zeker weet of het helemaal klopt wat ik zeg). Als je je computer opstart en je hebt je harde schijf al gekoppeld, dan kan het zijn dat er tijdens de opstartprocedure van je computer wordt gekeken of er vanaf de harde schijf opgestart moet worden. Je computer gaat dan dus zoeken naar een besturingssysteem op je harde schijf. Ook als dit besturingssysteem er niet is op je harde schijf, moet je computer toch controleren of dit niet het geval is, en dat kost tijd. Oplossing: je harde schijf niet aan je computer hangen als je opstart (makkelijk) of in de BIOS van je computer aangeven dat je computer sowieso niet vanaf de harde schijf op moet starten (moeilijker).

Link to comment
Delen op andere websites

Dat probleem had ik ook bij Windows 8.1, sinds ik op Windows 7 zit heb ik er eigenlijk geen last meer van. Het enige logische wat ik me nu kan bedenken is dat je PC misschien te zwak is om het stuurprogramma te kunnen draaien. Ik heb geen idee wat voor PC jij hebt en of dat een goede is. Maar dat kan dus een van de oorzaken zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je al in het andere topic aangaf is de computer sowieso al aardig zwak. Ik denk dat het laden van het stuurprogramma en/of het zoeken van een startup bestand op je externe HDD ervoor zorgt dat je minder CPU power hebt of te weinig RAM (aangezien je maar 2gb hebt).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...