Jump to content

Top 2000 - Editie 2014

Recommended Posts

Geplaatst:

top2000-header.jpg

Tja, zijn er tegenwoordig nog Nederlanders (en Belgen wellicht) die de laatste loodjes van het jaar niet linken met de Top 2000? Al jarenlang zorgt deze lijst der lijsten voor een onbeschrijfelijk decembergevoel en, traditiegetrouw, kan iedereen bepalen hoe de lijst er dit jaar uit gaat zien! Breng hier je stem uit.

Dit topic is uiteraard bestemd voor het plaatsen van lijstjes, meningen over de lijst, meningen over de Top 2000 op zich.... Alles wat maar met de Top 2000 te maken heeft. :D

• Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Foreigner97

7

• Bassieboy35

6

• Froodooo

5

• SpacyColours

5

Geplaatst:

Ik luister er zelf ieder jaar nog naar en kijk er ook ieder jaar weer naar uit. Ben er een paar jaar geleden mee begonnen en zou ook niet zonder willen. Misschien stem ik later nog wel als ik er zin in heb.

Geplaatst:

Het probleem bij de Top 2000 is dat het de lijst is met de muziek die afgestemd is op het luisterpubliek van Radio 2. Op platen van het nieuwe album van Ben Howard kun je bijvoorbeeld niet stemmen, evenmin als andere artiesten die heden ten dage als groot worden beschouwd, maar die echter op andere radiostations die 'populair' zijn (bijv. NPO 3FM) wel de ruime aandacht krijgen en op Radio 2 niet. Het doet absoluut niets af aan de grootsheid en de kwaliteit van de nummers die er wél in staan, het is slechts een kanttekening die ik erbij wil plaatsen.

Geplaatst:

Volgens mij hebben zowat alle radiozenders tegenwoordig zo'n lijst. Niet altijd een Top 2000, maar bijvoorbeeld een top 1000, een top 500, of een top 538. Wat dat betreft kun je gewoon een radiozender uitkiezen die je leuke liedjes vindt draaien, wachten tot de toplijst weer langskomt (meestal richting het eind van het jaar) en je zit gebakken. :puh:

Persoonlijk vind ik de Top 2000 van Radio 2 altijd een fijne lijst om naar te luisteren. Nummers die je eigenlijk een heel jaar niet hoort, maar absoluut het beluisteren waard zijn, komen dan weer eens langs. Meteen een mooie gelegenheid om dat soort nummers aan je eigen lijst met favoriete nummers toe te voegen (bijvoorbeeld in Spotify, Google Play Music, YouTube en ga zo maar door).

Geplaatst:

Ah, je was me al voor met dit topic! Hoewel ik de Top2000 steevast met een korreltje zout neem, is het toch mijn favoriete eindejaarslijst, gewoon omdat ik ermee ben opgegroeid en vrolijk word van de sfeer die eromheen hangt. Stemmen doe ik ook al een aantal jaar trouw, al komen veel van mijn favorieten zelden hoog te staan.

Mijn lijst:

THU2sVG.png

Geplaatst:

Top 2000 :7 Meest kansloze hitlijst die er ooit heeft bestaan. Jaar in, jaar uit dezelfde meuk voor en door een publiek dat net zo saai is als de lijst zelf.

Geplaatst:

Deze keer eens de hele lijst doorgekeken, kwam ik op dit lijstje uit:

28lxn2d.jpg

Ik heb het de vorige keer ook gezegd en ik vind nog altijd dat het ietwat artificieel is om uit een lijst te kiezen (zeker als bij sommige artiesten, naar mijn mening, niet eens het beste nummer erbij staat). Langs de andere kant begrijp ik wel waarom.

Geplaatst:

Top 2000 :7 Meest kansloze hitlijst die er ooit heeft bestaan. Jaar in, jaar uit dezelfde meuk voor en door een publiek dat net zo saai is als de lijst zelf.

Desondanks stem ik elk jaar weer. :7

2ntd1qs.png

Geplaatst:

Ik doe er niet aan mee. Er zijn vele leukere nummers dan in die in de keuzelijst staan.

Eventjes serieus ThunderDuck. Ik kan begrijpen dat het niet de meest representatieve hitlijst is die er bestaat. Maar het gehele stempubliek gelijk stellen aan de lijst zelf en tot 'saai' concluderen? Wat een bullshit XD

Ik ben gewoon vrij om te stemmen. En als ik niet zo'n deviante zak was geweest, had ik het waarschijnlijk ook snel gedaan. Dat betekent niet dat elke stemmer 'saai' is (of een saaie muzieksmaak heeft), dat is een foutieve generalisering. Was het alleen maar dat het begrip 'saai' zo subjectief is als wat :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...