ThunderDuck Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 Eventjes serieus ThunderDuck. Ik kan begrijpen dat het niet de meest representatieve hitlijst is die er bestaat. Maar het gehele stempubliek gelijk stellen aan de lijst zelf en tot 'saai' concluderen? Wat een bullshit XD Ik durf zonder twijfel te stellen dat het publiek dat op deze lijst stemt een saaie muzieksmaak heeft. Als ik alleen al kijk naar wat er hier gestemd wordt voel ik mij gesteund in die opinie. Reageren
NicolaB Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 (bewerkt) Eventjes serieus ThunderDuck. Ik kan begrijpen dat het niet de meest representatieve hitlijst is die er bestaat. Maar het gehele stempubliek gelijk stellen aan de lijst zelf en tot 'saai' concluderen? Wat een bullshit XD Ik durf zonder twijfel te stellen dat het publiek dat op deze lijst stemt een saaie muzieksmaak heeft. Als ik alleen al kijk naar wat er hier gestemd wordt voel ik mij gesteund in die opinie. En ik durf zonder twijfel te stellen dat 1+1, als uitkomst 3 heeft. Prove me wrong. Bewerkt: 23 november 2014 door NicolaB Reageren
1974 Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 (bewerkt) Ik doe er niet aan mee. Er zijn vele leukere nummers dan in die in de keuzelijst staan. Top 2000 Meest kansloze hitlijst die er ooit heeft bestaan. Jaar in, jaar uit dezelfde meuk voor en door een publiek dat net zo saai is als de lijst zelf. Eventjes serieus ThunderDuck. Ik kan begrijpen dat het niet de meest representatieve hitlijst is die er bestaat. Maar het gehele stempubliek gelijk stellen aan de lijst zelf en tot 'saai' concluderen? Wat een bullshit XD Ik ben gewoon vrij om te stemmen. En als ik niet zo'n deviante zak was geweest, had ik het waarschijnlijk ook snel gedaan. Dat betekent niet dat elke stemmer 'saai' is (of een saaie muzieksmaak heeft), dat is een foutieve generalisering. Was het alleen maar dat het begrip 'saai' zo subjectief is als wat Hij zei ook niet dat je die vrijheid niet hebt .Maar hij heeft wel een punt wat betreft Jaar in, jaar uit dezelfde meuk. Ik ben dit namelijk ook zat, steeds weer nummers als Stairway to heaven en Child in time . Tuurlijk het zijn mooie nummers, maar om ze steeds jaar in jaar uit opnieuw te horen word mij ook te veel . Er staan zat nummers op die albums waar de hitnummers van afkomstig zijn, waarom die nummers niet een keer de kans te geven . Of nog beter een lijst met Albums instead of een nummer . Zo lijkt het namelijk of alleen dat ene nummer goed is en de rest gewoon er niet toe doet, wat ik ontzettend jammer vind . Ik stem, niets . Bewerkt: 23 november 2014 door 1974 Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 Zoiets ga je helaas niet voorkomen. Veel mensen die het elk jaar weer volgen zullen blijven stemmen, maar ook op hetzelfde. Zelf de lijst samenstellen is geen optie want dan verliezen ze luisteraars. Voor Radio 2 is het altijd makkelijk cashen qua luistercijfers in deze periode van het jaar. Radio Veronica is voor zover ik weet het station met meeste hitlijsten, zij kennen onder andere de 80's top 880 (750), 90's top 750, 00's top 750, top 1000 aller tijden, rockhits top 500 en de album top 750. Misschien iets te veel van het goede, maar je merkt wel iets meer variatie dan die standaard top 10 bij de Top 2000. Een perfecte lijst zal er nooit komen, het leeuwendeel wint. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 Hoeveel mag je maximaal stemmen? Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 Vijftien nummers uit de 'vaste stemmogelijkheid' en vijf vrije keuzes. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 Eventjes serieus ThunderDuck. Ik kan begrijpen dat het niet de meest representatieve hitlijst is die er bestaat. Maar het gehele stempubliek gelijk stellen aan de lijst zelf en tot 'saai' concluderen? Wat een bullshit XD Ik durf zonder twijfel te stellen dat het publiek dat op deze lijst stemt een saaie muzieksmaak heeft. Als ik alleen al kijk naar wat er hier gestemd wordt voel ik mij gesteund in die opinie. Dat ligt nou net aan de persoon zelf. Jij vind het misschien geen leuke muziek, maar een ander kan het leuk vinden. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 Dat ligt nou net aan de persoon zelf. Jij vind het misschien geen leuke muziek, maar een ander kan het leuk vinden. Het vereist een speciaal soort genie om af te leiden dat muzieksmaak subjectief is. Ik wil je even feliciteren met je revolutionaire inzicht, goed gedaan jongen Reageren
NicolaB Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 Ik doe er niet aan mee. Er zijn vele leukere nummers dan in die in de keuzelijst staan. Top 2000 Meest kansloze hitlijst die er ooit heeft bestaan. Jaar in, jaar uit dezelfde meuk voor en door een publiek dat net zo saai is als de lijst zelf. Eventjes serieus ThunderDuck. Ik kan begrijpen dat het niet de meest representatieve hitlijst is die er bestaat. Maar het gehele stempubliek gelijk stellen aan de lijst zelf en tot 'saai' concluderen? Wat een bullshit XD Ik ben gewoon vrij om te stemmen. En als ik niet zo'n deviante zak was geweest, had ik het waarschijnlijk ook snel gedaan. Dat betekent niet dat elke stemmer 'saai' is (of een saaie muzieksmaak heeft), dat is een foutieve generalisering. Was het alleen maar dat het begrip 'saai' zo subjectief is als wat Hij zei ook niet dat je die vrijheid niet hebt .Maar hij heeft wel een punt wat betreft Jaar in, jaar uit dezelfde meuk. Ik ben dit namelijk ook zat, steeds weer nummers als Stairway to heaven en Child in time . Tuurlijk het zijn mooie nummers, maar om ze steeds jaar in jaar uit opnieuw te horen word mij ook te veel . Er staan zat nummers op die albums waar de hitnummers van afkomstig zijn, waarom die nummers niet een keer de kans te geven . Of nog beter een lijst met Albums instead of een nummer . Zo lijkt het namelijk of alleen dat ene nummer goed is en de rest gewoon er niet toe doet, wat ik ontzettend jammer vind . Ik stem, niets . Ja absoluut, daarom stemde ik ook niet. Maar goed, ik heb ook kritiek op het laatste wat ie zei Dat ligt nou net aan de persoon zelf. Jij vind het misschien geen leuke muziek, maar een ander kan het leuk vinden. Het vereist een speciaal soort genie om af te leiden dat muzieksmaak subjectief is. Ik wil je even feliciteren met je revolutionaire inzicht, goed gedaan jongen Reageren
SpacyColours Geplaatst: 23 november 2014 Rapport Geplaatst: 23 november 2014 (bewerkt) Heb niet gestemd maar vond het desalniettemin leuk om een lijstje te maken. Natuurlijk niets meer dan een momentopname; als ik dit lijstje gisteren of morgen zou invullen, had het er niet hetzelfde uitgezien. Vaste nummers: TLC - Waterfalls Madonna - Frozen Nelly Furtado - Try Dido - Life For Rent All Saints - Never Ever Vangelis - Chariots of Fire Evanescence - My Immortal Jim Croce - Time In A Bottle Herman van Veen - Toveren Cock Robin - Promise You Made Kate Bush - Wuthering Heights Mike Oldfield - Moonlight Shadow Everly Brothers - All I Have To Do Is Dream Dionne Warwick - Anyone Who Had A Heart Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm Eigen nummers: Dead Can Dance - Sanvean Christy Moore - The Voyage Deep Forest - Sweet Lullaby Enigma - Return To Innocence The Kelly Family - I'm In Love With An Alien Bewerkt: 23 november 2014 door SpacyColours Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 24 november 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 24 november 2014 Ik doe er niet aan mee. Er zijn vele leukere nummers dan in die in de keuzelijst staan. Top 2000 Meest kansloze hitlijst die er ooit heeft bestaan. Jaar in, jaar uit dezelfde meuk voor en door een publiek dat net zo saai is als de lijst zelf. Eventjes serieus ThunderDuck. Ik kan begrijpen dat het niet de meest representatieve hitlijst is die er bestaat. Maar het gehele stempubliek gelijk stellen aan de lijst zelf en tot 'saai' concluderen? Wat een bullshit XD Ik ben gewoon vrij om te stemmen. En als ik niet zo'n deviante zak was geweest, had ik het waarschijnlijk ook snel gedaan. Dat betekent niet dat elke stemmer 'saai' is (of een saaie muzieksmaak heeft), dat is een foutieve generalisering. Was het alleen maar dat het begrip 'saai' zo subjectief is als wat Hij zei ook niet dat je die vrijheid niet hebt .Maar hij heeft wel een punt wat betreft Jaar in, jaar uit dezelfde meuk. Ik ben dit namelijk ook zat, steeds weer nummers als Stairway to heaven en Child in time . Tuurlijk het zijn mooie nummers, maar om ze steeds jaar in jaar uit opnieuw te horen word mij ook te veel . Er staan zat nummers op die albums waar de hitnummers van afkomstig zijn, waarom die nummers niet een keer de kans te geven . Of nog beter een lijst met Albums instead of een nummer . Zo lijkt het namelijk of alleen dat ene nummer goed is en de rest gewoon er niet toe doet, wat ik ontzettend jammer vind . Ik stem, niets . Tja, zo'n lijstje heeft uiteraard twee kanten. Radio 2 heeft zelf inderdaad al een (flinke) selectie aan nummers klaarliggen en het is aan de stemmer om die in de juiste volgorde te zetten, waar dan, op basis van de hoogste 2000, de Top 2000 uit rolt. De illusie dat je als stemmer de lijst in z'n geheel bepaalt gaat dan ook in rook op als je eenmaal gaat stemmen, omdat je dan wel merkt dat je flink wordt beperkt in wat je 'mag' kiezen. Ik heb dan ook meermaals gehad dat het nummer (of zelfs de artiest) dat/die ik wilde kiezen er niet tussen stond. Wat dat betreft is het wel logisch dat je zo'n lijstje een stukje minder serieus neemt, dat doe ik zelf ook. Aan de andere kant lijkt het me toch wel dat, ook al breiden ze de menukaart flink uit en kun je dus ook uit de minder belichte nummers kiezen, het gros van de kiezers alsnog gaat voor de knallers als Bohemian Rhapsody of Stairway to Heaven. Ik vraag me af of iedereen die voor die nummers kiest daadwerkelijk vindt dat dat de állerbeste nummers ooit zijn, ik denk dat ze ook vaak worden gekozen ''omdat dat nu eenmaal zo hoort'' of ''omdat iedereen dat doet''. Maar ook de beperkte keuzemogelijkheid zal hier weer een rol spelen. Als je favoriete nummer van Deep Purple er niet tussen staat, maar je wilt absoluut een nummer van Deep Purple in je lijstje, ben je genoodzaakt om te kiezen tussen wat zij aan Deep Purple aanbieden. En ja, dat komt dan snel neer op Child in Time of Smoke on the Water. Niet dat daar heel veel mis mee is, maar het is vrij standaard, daar ben ik het met je eens. Je kunt er over zeggen wat je wilt, maar de Top 2000, mét de gangbare, inmiddels wat uitgekauwde klassiekers aan top, hoort er voor mij gewoon bij aan het einde van het jaar. Een sfeertje dat onlosmakelijk is verbonden aan de laatste week van december, mij hoor je er niet zo over klagen. Reageren
Froodooo Geplaatst: 24 november 2014 Rapport Geplaatst: 24 november 2014 Amen to that! Hieronder een screenshot van mijn lijstje. Het is gebaseerd op de lijst met muziek die ik voor mezelf bijhoudt in Google Play Music, en waarop mijn favoriete nummers aller tijden staan. Aan deze lijst voeg ik zo nu en dan nog een nummer toe waarvan ik me dan afvraag waarom die in godsnaam nog niet op de lijst stond. Zo kan het dus voorkomen dat prachtige nummers niet in mijn stemoverzicht staan. Tja, shit happens. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 24 november 2014 Rapport Geplaatst: 24 november 2014 Ik heb nog geen matches met iemand van jullie. Alhoewel er af en toe wel nummers in jullie lijstjes staan die ook tot mijn favorieten behoren, buiten het lijstje dat ik hierboven heb ingevuld. Reageren
Cabyon Geplaatst: 28 november 2014 Rapport Geplaatst: 28 november 2014 Op de valreep nog even gestemd vandaag! De top-3 is overigens bekend: 1. The Eagles - Hotel California 2. Queen - Bohemian Rhapsody 3. Led Zeppelin - Stairway To Heaven Reageren
Visser23 Geplaatst: 28 november 2014 Rapport Geplaatst: 28 november 2014 Hoppa, dit voelt als een overwinning! Eindelijk mijn favoriete nummer op nummer 1 sinds een aantal jaren. Kom maar op met die lijst. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.