Dexist Geplaatst: 29 november 2014 Rapport Geplaatst: 29 november 2014 (bewerkt) De "Opnieuw + Personenvervoer" Contest! De uitslag De rebus contest is afgelopen! Na drie weken zwoegen en zweten op vijftien rebussen, zijn er dan toch drie winnaars bekend! Kijk snel wie het zijn! Op de derde plaats: Deze persoon heeft 9 van de 15 rebussen correct opgelost! Hij heeft een paar kleine foutjes gemaakt, hier en daar, wat hem helaas een paar puntjes heeft gekost. Wie zal het zijn? Los de rebus op en je weet het! Op de tweede plaats: Deze persoon heeft 11 van de 15 rebussen correct opgelost! Twee meer dan de vorige! Vier rebussen bleken dus toch te moeilijk voor hem. Wie zal het zijn? Los de rebus op en je weet het! Op de eerste plaats: Deze persoon heeft maar liefst 13 van de 15 rebussen correct opgelost! Wat een prestatie! Twee rebussen bleken net een stapje te hoog. Wie zal het zijn? Los de rebus op en je weet het! Onze felicitaties aan de drie bovenstaande winnaars! Weet je al wie de winnaars zijn? Wacht dat met het zeggen van diens naam, totdat de persoon zelf heeft gereageerd! Daarnaast wil ik iedereen bedanken die actief mee bleef doen met deze contest. Ik wil Dippie natuurlijk ook hartelijk bedanken voor zijn hulp bij het bedenken en organiseren! Namens de organisatie bedankt en tot ziens!? Bewerkt: 29 november 2014 door Dexist Reageren
Dexist Geplaatst: 29 november 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 29 november 2014 (bewerkt) Gereserveerd, hier plaats ik morgen de oplossingen met uitleg van de rebussen De antwoorden, met uitleg, kun je hieronder vinden! Veel van jullie zaten dicht bij het juiste antwoord. Maar alleen als je hem 100% goed had kreeg je een punt! Was je een woordje vergeten of stond deze op de verkeerde plek, dan kreeg je geen punten . Rebus 1-5: Amalia + Oor + Hart. A=E > Amelia Engelse vlag op mok> Ear ipv Oor. Oplossing: Amelia Earhart Microsoft XBOX(one) + Bal van de Voet + Veldfles + Bles(het witte deel) Halve xbox > Microsoft > -mu = -µ = -micro > Soft Bal van de voet> Bal Bles> Fles Veldfles - Fles> Veld Oplossing: SoftBalVeld Leeuw + Europa League + Mes + Sisi Leeuw in het engels> Lion Europa League > EL Mes> Mes Sisi/2> Si Oplossing: Lionel Messi. Radiaal + Plaatselijk + Tor + Tang Plaatselijk > Lokaal Lokaal - (haar)lok > Aal Radiaal - Aal > Radi Tor + a > Ator Tang > Slang Oplossing: Radiatorslang Gopro + Vest + Wegen + Teen + Stel + Zout Gopro - Go > Pro Vest > Test Wegen > Tegen Teen > Leen Stel > Stel Zout in het Frans > Sel Oplossing: Protest Tegen Leenstelsel Rebus 6-10: Joriz + wijn + EHBO + Aurum + Fles + Spin + Makreel Joriz> Joriz Wijn> Zijn H van EHBO mist > Hulp Hulp + 6(Z=J) > Hulpjes Aurum> Goud Goud> Houden Fles> Alles Spin> In Makreel> Gareel + Het > Het gareel Oplossing: Joriz zijn hulpjes houden alles in het gareel. Gezicht op boek + Werken + (banaan - band) + zak + gelijk + sok + liniaal + netwerk Gezicht op boek > Facebook Werken > Werkt Banaan - Ban(d) > Aan Zak > Zak Gelijk > Elijk Sok > Soc Liniaal > iaal Netwerk > Netwerk Oplossing: Facebook werkt aan zakelijk sociaal netwerk. Is + wezel + (trebuchet - thee ) + Maki + Gelijk Is > Is Wezel > Dezel > Deze Trebuchet > Trebushet > -thet > Rebus Maki > Makk Gelijk > Elijk Oplossing: Is deze rebus makkelijk(?) (vraagteken stond niet in de rebus) De + Elf + Steden + Wind + Worst + Ooi + Bel + Verf + Repen De > De Elf+Steden+Tocht(wind) > Elfstedentocht Worst > Wordt Ooi > Ooit Bel > Wel Verf > Ver Repen > Reden Oplossing: De Elfstedentocht wordt ooit wel verreden. Is niet (gelijk) + C Is niet > Anders C > Celsius Oplossing: Anders Celcius Rebus 11-15: Veer + Fee + Roet + Dop + Deeg + Stok Veer > Pluim Fee > Vee Roet > Moet Dop > Op Deeg > De Stok > Stok Oplossing: Pluimvee moet op de stok De + Aarde + Boom + R + X + Laan De > De Aarde > Aards > Awards Boom(2x) > Bomen > Komen R > Er X > Keer > Weer Laan > Aan Oplossing: De Awards komen er weer aan. (Henk Grol - Gros) + (Angela Schijf - Schijf) + Tent 144> Gros > Grol Henk Grol - Grol > Henk Angela Schijf - Schijf met LA erop > Ange Tent > Nent Oplossing: Henk Angenent(beroemde schaatser o.a. Elfstedentocht) Dromen + De + Rijst (ei) + Rog + Kaart (9) + ? Dromen > Komen De > De Rijst > Reist > Heists Rog > Nog Negen wordt bij klaverjassen de Nel genoemd(bij troef) > Nel > Wel Oplossing: Komen de Heists nog wel? Wii + o + Wii + Gaas + Peer + Ster + Bord + ? Wii o Wii > i=e > Wie o Wie Gaas > Gaat Peer > Eer Ster > Ste Bord(met een 2 er in) > Borden > Worden Oplossing: Wie o wie gaat eerste worden? Bewerkt: 30 november 2014 door Dexist Reageren
Nyltje Geplaatst: 29 november 2014 Rapport Geplaatst: 29 november 2014 Gefeliciteerd! Froodooo, Phoenyxar en natuurlijk Thunderduck! Ik kon er vaak geen touw aan vast knopen en had de meest rare antwoorden. Knap gedaan, mij lukte het echt niet. Reageren
3L1077 Geplaatst: 29 november 2014 Rapport Geplaatst: 29 november 2014 Gefeliciteerd aan de winnaars en de organisatie! Een originele contest. Zelf heb ik eigenlijk niet zo actief meegedaan, spijtiggenoeg. Ik keek gewoon eventjes, en als ik het wist wist ik het, en als ik het niet wist ging ik me het hoofd er ook niet over breken. Toch een indrukwekkende score van de winnaars. Reageren
Froodooo Geplaatst: 29 november 2014 Rapport Geplaatst: 29 november 2014 Jeeuj, de derde plaats! Erg blij mee, en een erg leuke en goed georganiseerde contest. Bedankt! Reageren
ERRWINS Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Geplaatst: 30 november 2014 Gefeliciteerd winnaars! Het was een leuke en tevens moeilijke contest. Goed gedaan. En kom nu maar op met die uitleg! Reageren
3L1077 Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Geplaatst: 30 november 2014 Is de oplossing van elke rebus al ergens zichtbaar, of is het misschien een idee dat te doen? Reageren
Dexist Geplaatst: 30 november 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 30 november 2014 (bewerkt) Is de oplossing van elke rebus al ergens zichtbaar, of is het misschien een idee dat te doen? Gereserveerd, hier plaats ik morgen de oplossingen met uitleg van de rebussen Ik zal ze begin van de middag posten Bewerkt: 30 november 2014 door Dexist Reageren
3L1077 Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Geplaatst: 30 november 2014 Oh, lezen is ook een vak... Anyway, awesome! Reageren
Dexist Geplaatst: 30 november 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 30 november 2014 (bewerkt) Gefeliciteerd winnaars! Het was een leuke en tevens moeilijke contest. Goed gedaan. En kom nu maar op met die uitleg! Oh, lezen is ook een vak... Anyway, awesome! De antwoorden staan inmiddels online in de tweede post! Bewerkt: 30 november 2014 door Dexist Reageren
ERRWINS Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Geplaatst: 30 november 2014 Man man man, wat heb ik domme fouten gemaakt Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Geplaatst: 30 november 2014 Als je achteraf de juiste oplossingen ziet, ziet het er ineens heel logisch uit. Ik heb zelf niets ingestuurd, maar toch knap dat er zoveel goed is beantwoord. Hulde aan het podium en de organisatie. Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Geplaatst: 30 november 2014 Waren alle rebussen maar zo makkelijk als die met de winnaars. Die wist ik namelijk wel allemaal . Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Geplaatst: 30 november 2014 Zelfs al was ik genoeg thuis geweest dan had ik er maar 12 gehaald, had dus nooiteen hogere plaats gehaald, dus proficiat ThunderDuck! Was wel een interessante contest, proficiat organisators! :o Reageren
Visser23 Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Geplaatst: 30 november 2014 Mooie organisatie hoor! Gefeliciteerd aan de winnaars! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.