ERRWINS Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2014 Als het hard genoeg vriest, dan ligt het kanaal voorhuis weer helemaal dicht. 2km ijs-plezier. Lekker schaatsen om warm te worden, aan de wal even glühwein drinken of een kommetje snert (erwtensoep) eten. Winter <3 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dutchy3010 Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2014 Moet zeggen dat ik bijna nooit zoveel last heb van kou. Waar anderen zitten te rillen heb ik het nog wel prima. Mijn verwarming staat nu ook uit en mijn raam staat nog de hele nacht open. Vind het alleen vervelend als het glijden wordt... Kou is ok, regen is ***. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dexist Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2014 (bewerkt) Ah heerlijk inderdaad. @erwins In mijn vorige woonplaats hadden we ook een kanaal voor het huis liggen , wat uit mond op het Zuidlaardermeer! Als het genoeg had gevroren toertochten schaatsen op het Zuidlaardermeer, met hier en daar natuurlijk de broodnodige koek en zopie en worst . Twee winters terug nog kunnen meedoen. Van mij mag de winter wel komen! Wel een winter met flink wat vorst en sneeuw mag maar hoeft niet perse. In ieder geval liever geen winter waarbij het kwik alsmaar rond het vriespunt schommelt, dat zorgt voor zoveel troep Bewerkt: 30 november 2014 door Dexist Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Froodooo Geplaatst: 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2014 Ik ga nu ook nog geen winterjas aan trekken, anders mis ik het effect wanneer het straks echt koud wordt. Dat schijnt dus helemaal niets uit te maken. Vroeg in het seizoen al in je winterjas lopen betekent niet dat je er in de echte winter minder aan hebt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Foreigner97 Geplaatst: 2 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 2 december 2014 Ach, wanneer ik binnen zit draai ik de kachel net een stukje verder open en drink ik een extra kop (warme) koffie. Voor buiten heeft men de handschoen uitgevonden, hoewel de wind (die vrij hard is op het moment) nog wel snijdend en irritant kan zijn. Voordeeltje: m'n koptelefoon houdt m'n oren ook gelijk lekker warm, mooi meegenomen. Ik ga nu ook nog geen winterjas aan trekken, anders mis ik het effect wanneer het straks echt koud wordt. Dat schijnt dus helemaal niets uit te maken. Vroeg in het seizoen al in je winterjas lopen betekent niet dat je er in de echte winter minder aan hebt. En daarbij vind ik het nu toch echt wel winterjas-weer worden, vroeg in het seizoen of niet. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Phoenyxar Geplaatst: 2 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 2 december 2014 Ik zou niet weten wanneer het seizoen hoort te beginnen, maar we zitten onderhand al in december, dus echt vroeg kan ik het niet noemen. Het is eigenlijk ook helemaal niet zo koud (ook al dat we dat wel graag zeggen). Heb inderdaad al enkele keren in vrieskou naar het station gefietst, maar op die ochtenden na is het geen ongewoon weer. Dat gezegd zijnde, ik heb ook maar mijn sjaal naar beneden gehaald en vandaag voor de eerste keer van diens voor- en nadelen kunnen genieten. Warm en beklemmend is het zeker, maar dat is een boa constrictor evengoed en die zou toch net wat minder jeukerig aanvoelen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nissan Geplaatst: 2 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 2 december 2014 Ik ben echt een koukleum hoor, in de herfst loop ik al in truiën en slaap in dubbele dekens Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 2 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 2 december 2014 Wel apart om te zien hoe men altijd zo overdrijft bij zo'n eerste koud dag in het jaar. Gisteren stond ik best wel relaxed op een perron, maar naast me stond een meisje haast spastisch rond te dansen van de kou. Het grappige was dat ik nogal klein en slank ben, en zij... nogal het tegenovergestelde. Wat mij helpt, is gewoon niet aan de kou denken, dan voel je er al minder van, in ieder geval rond de nul graden lukt dat nog wel. Alleen heb ik wel last van winterhanden; als het onder de 10/15 graden is, moet ik handschoenen aan doen anders gaan m'n handen aan alle kanten lopen bloeden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
TheDutchWesley Geplaatst: 3 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 3 december 2014 Ik ben echt een koukleum hoor, in de herfst loop ik al in truiën en slaap in dubbele dekens Niet de sokken te vergeten.Gisteren was het ècht koud. Koude wind en met handschoenen aan naar Aldi Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
super_senne Geplaatst: 3 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 3 december 2014 Als ik aan het slapen ben hou ik van kou raam open en dan lekker onder de dekens zitten, overdag haat ik het en heb ik het liefst droge warmte Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Guardian1980 Geplaatst: 3 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 3 december 2014 Ik ga nu ook nog geen winterjas aan trekken, anders mis ik het effect wanneer het straks echt koud wordt. Dat schijnt dus helemaal niets uit te maken. Vroeg in het seizoen al in je winterjas lopen betekent niet dat je er in de echte winter minder aan hebt. Ach, het is het idee dat ik er bij heb. Daarnaast vind ik het nu echt nog niet koud genoeg voor een winterjas, ik heb een prima windstopper die die koude wind tegenhoudt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.PhoeniX. Geplaatst: 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 4 december 2014 (bewerkt) - Bewerkt: 26 oktober 2016 door .PhoeniX. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.