Jump to content

Laptop nodig [€850,- max.]


llllllllll

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van plan om in het jaar 2015-2016 de opleiding Game Designer te doen en heb daarvoor een laptop nodig.

Het budget is €800 en de specs staan hieronder:

Processor: maakt niet heel veel uit, een i5 of i7 als het in het budget past een i7 ofc. :-)

Ram: 8GB

Videokaart: een die is geschikt voor 3d programma's (3dsmax unity etc) (het hoeft geen superdure te zijn)

HDD: maakt ook niet veel uit, 500GB is wel goed denk ik (!geen! ssd, die hakken nog op de prijs in:-P)

Schermdiagonaal: 15 of 17 inch, maakt niet heel veel uit.

op de processor, het RAM geheugen en de videokaart moest volgens zo'n leraar daar niet teveel bespaard worden, plus dat ik ook nog wel wil gamen (niet op de hoogste specs :puh:).

Qua merk moet het wel een goed (maar niet te duur) merk zijn:-)

Hopelijk kunnen jullie mij hieruit helpen :-P

mvg llllllllll

EDIT: specs en budget en specs aangepast

Bewerkt: door llllllllll
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou toch denken dat ze in zulke opleidingen wel speciale computer klassen ter beschikking stellen. Idealiter gebruik je voor 3D modelling een nVidia Quadro, maar zeker voor laptops zit je daarmee al snel aan € 1.800 en meer. Desondanks zou ik zo lang mogelijk wachten met de koop, als je 'm pas in augustus/september volgend jaar wil gaan gebruiken. Wellicht heb je dan meer voor hetzelfde bedrag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe zelf die opleiding in Kortrijk en ik raad je aan om een MacBook te kopen! Had ook eerst een Toshiba maar de Mac was nadien echt veel beter!

Ben ik gedeeltelijk met je eens, ik ben ook redelijk 'Apple-addict', maar ik vind het nogal wat om iemand 'op te dringen' met het advies om een laptop te kopen van richting de 1300 euro (want dat ben je wel minimaal kwijt), terwijl dit ruim boven het budget ligt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Op de HAN (HBO) was dit ook een richting (in de vorm van semesters), maar hier liepen studenten niet met superdure laptops rond (zoals die Quadro kaarten in laptops, ookal zal dat vast beter zijn). Zoals anderen hier ook zeggen zou ik de aankoop zo lang mogelijk uitstellen. Tijdens mijn Informatica opleiding had ik ook pas een laptop gekocht toen ik al een paar weken de opleiding volgde.

Qua functionaliteit kan ik je aanbevelen om 15 of 17 inch te kopen met een Full HD scherm (dan blijven programma's met veel UI elementen functioneel). Voor de rest is dus de videokaart een grote eis, een i5 zal waarschijnlijk wel voldoende zijn maar in dit geval lijkt mij een i7 ook niet overbodig (compilen etc).

Maar een Macbook? Als je ook nog wil gamen zou ik die niet aanschaffen, en naar mijn mening ben je meer kwijt aan een Macbook terwijl je er op papier (en ruwe benchmarks) er aanzienlijk op achteruit gaat qua prijs/prestatie.

Naast de suggestie van Ezra lijkt me deze ook best wel goed:

http://tweakers.net/pricewatch/423996/asus-n551jk-cn158h.html

De laptop is zwaarder, maar dat komt omdat de CPU ook geen Ultra low voltage is (kan meer stroom verbruiken tijdens zwaar gebruik voor betere performance). Voor de rest is de GPU ook wat beter. Dus hier ligt de afweging tussen een lichtere laptop of betere performance overall.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Op de HAN (HBO) was dit ook een richting (in de vorm van semesters), maar hier liepen studenten niet met superdure laptops rond (zoals die Quadro kaarten in laptops, ookal zal dat vast beter zijn). Zoals anderen hier ook zeggen zou ik de aankoop zo lang mogelijk uitstellen. Tijdens mijn Informatica opleiding had ik ook pas een laptop gekocht toen ik al een paar weken de opleiding volgde.

Qua functionaliteit kan ik je aanbevelen om 15 of 17 inch te kopen met een Full HD scherm (dan blijven programma's met veel UI elementen functioneel). Voor de rest is dus de videokaart een grote eis, een i5 zal waarschijnlijk wel voldoende zijn maar in dit geval lijkt mij een i7 ook niet overbodig (compilen etc).

Maar een Macbook? Als je ook nog wil gamen zou ik die niet aanschaffen, en naar mijn mening ben je meer kwijt aan een Macbook terwijl je er op papier (en ruwe benchmarks) er aanzienlijk op achteruit gaat qua prijs/prestatie.

Naast de suggestie van Ezra lijkt me deze ook best wel goed:

http://tweakers.net/...1jk-cn158h.html

De laptop is zwaarder, maar dat komt omdat de CPU ook geen Ultra low voltage is (kan meer stroom verbruiken tijdens zwaar gebruik voor betere performance). Voor de rest is de GPU ook wat beter. Dus hier ligt de afweging tussen een lichtere laptop of betere performance overall.

Misschien dat de bovenstaande laptop tegen die tijd €50 is gezakt, maar tot die tijd had ik zelf http://www.laptopshop.nl/product/467172/acer-aspire-e5-771g-73k2.html in gedachten.

Qua videokaart lijkt me het geen slechte.. processor lijkt me ook wel goed voor de doeleindes die ik heb, zeker als je nagaat dat je een paar jaar geleden alleen met een mac naar binnen mocht :) (gelukkig hebben ze dit verandert, het scheelt nogal wat nmlk)

Ik zal als ik daar weer ben (intake) even vragen of deze laptop aan de eisen voldoet :)

iig bedankt voor de reacties, en wellicht over 8 maanden zijn de prijzen alweer naar beneden :-)

mvg llllllllll

Link to comment
Delen op andere websites

Deze links geven je wat informatie over algemene game performance op die laptops (even naar onderen scrollen waar je de games ziet staan). Dit zijn slechts indicaties omdat sommige laptops hogere clock speeds hebben.

Framerates van de Acer die jij aanhoudt.

Framerates van de Acer die Ezra aanbeveelt.

Framerates van de Asus die ik aanbeveel.

Bij de aankoop altijd weer even advies vragen, als je een product van 800 euro koopt wil je niet graag voor onverwachte problemen ontdekken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...