Jump to content

Nieuwe voorwaarden Facebook

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

De nieuwe Facebookvoorwaarden kennen een enorme inbreuk op de privacy. Zo geef je als gebruiker van Facebook vanaf 1 januari de toestemming om je gps, bluetooth en wifi te gebruiken om je locatie te bepalen. In het geval van de Facebook-applicatie kan Facebook je gegevens verzamelen als je de applicatie niet gebruikt. Zie onderstaande nieuwsberichten:

http://www.volkskran...rtrek~a3802585/

http://www.telegraaf...book_af___.html

http://www.vice.com/...online-life-183

Wat vinden jullie van de nieuwe Facebookvoorwaarden en blijven jullie Facebook in 2015 gebruiken?

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

Ik heb er geen problemen mee wanneer iets of iemand mijn locatie weet. Ik heb niets te verbergen en ook al weten ze je locatie niet, is het alsnog te achterhalen zolang je telefoon aanstaat.

Geplaatst:

FUCK facebook, per 1 januari zie je het niet meer op m'n telefoon. Die Messenger heb ik om 20:35:00 geïnstalleerd en om 20:35:05 alweer verwijderd, wat een kutapp.

Geplaatst:

FUCK facebook, per 1 januari zie je het niet meer op m'n telefoon. Die Messenger heb ik om 20:35:00 geïnstalleerd en om 20:35:05 alweer verwijderd, wat een kutapp.

Weer iemand die er weer eens niks van weet. Facebook kon dit ALTIJD al. Mensen lezen nóóit de gebruikersvoorwaarden en klikken altijd maar klakkeloos op accepteren. Nu komt het ineens in het nieuw's en gaat iedereen los. Idiots.

Ik gebruik facebook sowieso zelden, maar mensen die dat wel doen kunnen er maar beter aan wennen. Over een paar jaar weten alle bedrijven waar je bent, is elke reclame die je te zien krijgt gepersonaliseerd, kan iedereen je opnemen met Google Glass, kan iedereen aan een drone komen en is elke locatie ter wereld bezoekbaar in Google Streetview. LEUK!

Bewerkt: door SpacyColours
Geplaatst:

Weer iemand die er weer eens niks van weet. Facebook kon dit ALTIJD al. Mensen lezen nóóit de gebruikersvoorwaarden en klikken altijd maar klakkeloos op accepteren. Nu komt het ineens in het nieuw's en gaat iedereen los. Idiots.

Nee, ik heb expres de voorwaarden gelezen, maar dit is zeker de druppel om Facebook van m'n telefoon te verwijderen.
Geplaatst:

Nee, ik heb expres de voorwaarden gelezen, maar dit is zeker de druppel om Facebook van m'n telefoon te verwijderen.

Wat stoort jou dan precies?

Geplaatst:

Ik had het eigenlijk over de voorwaarden die van toepassing waren voor de wijziging/inkorting.

Geplaatst:

Ik had het eigenlijk over de voorwaarden die van toepassing waren voor de wijziging/inkorting.

Daar heb ik het ook over.
Geplaatst:

Dat wat jij hier zegt klopt grosso modo inderdaad. Dat is ook de reden dat in het Nederlands privaatrecht de burger in een zekere mate beschermd wordt. Het is wel belangrijk dat men de gevolgen kent van een inbreuk op je privacy. Aangezien in de 21e eeuw (persoonlijke)informatie waardevoller wordt dan goud en olie (mark my words :puh:), is dit van ongekende waarde.

(overigens heb ik om diezelfde reden geen facebook-applicatie op mijn telefoon)

Ik gebruik facebook sowieso zelden, maar mensen die dat wel doen kunnen er maar beter aan wennen. Over een paar jaar weten alle bedrijven waar je bent, is elke reclame die je te zien krijgt gepersonaliseerd, kan iedereen je opnemen met Google Glass, kan iedereen aan een drone komen en is elke locatie ter wereld bezoekbaar in Google Streetview. LEUK!

Nou ja, het is belangrijk dat men hun eigen toekomst creëert. Als je dat niet wilt, moet je daar Nee tegen zeggen. Ik ben wel van mening dat de overheid hier een voorlichtende en scholende rol in moet (gaan) spelen.

Geplaatst:

Nou ja, het is belangrijk dat men hun eigen toekomst creëert. Als je dat niet wilt, moet je daar Nee tegen zeggen. Ik ben wel van mening dat de overheid hier een voorlichtende en scholende rol in moet (gaan) spelen.

Natuurlijk blijft het je eigen keus om aan die dingen mee te doen, maar het streven naar vooruitgang in ons Westerse wereldje zorgt er wel voor dat het lastiger meekomen is wanneer je je ervoor afsluit. Dat merk ik tenminste. Ik vind het ook geen fijn idee dat mijn locatie bij men bekend is wanneer ik op Facebook zit, maar ja, zonder Facebook loop ik weer dingen mis.

Natuurlijk blijft het je eigen keus om aan die dingen mee te doen, maar het streven naar vooruitgang in ons Westerse wereldje zorgt er wel voor dat het lastiger meekomen is wanneer je je ervoor afsluit. Dat merk ik tenminste. Ik vind het ook geen fijn idee dat mijn locatie bij men bekend is wanneer ik op Facebook zit, maar ja, zonder Facebook loop ik weer dingen mis.

Dat is dus ook de reden van vele mensen. Als men daar algemeen op tegen is, moet men dus algemeen overstappen (net zoals bij staken etc. In je eentje red je het niet :puh:). Dat zag je toevallig bij de netwerksite Hyves ook, nu was daar dus het alternatief Facebook voor ;7

Ikzelf kijk altijd heel erg naar de échte toegevoegde waarde. Facebook en Wattsapp hebben dat voor mij nauwelijks. Ik kan daar dus wel makkelijker Nee tegen zeggen en doe dit dan ook vrij snel. Het alternatief kan soms heel opluchtend zijn. Van het kwijtraken van je telefoon en een jaar geen telefoon hebben, tot weer ouderwets contact leggen via een belletje i.p.v. Wattsapp.

Maar ja, net zoals je zegt. Zolang mensen op een robotische manier blijven volgen, zelf dus niet meer gewend zijn om ouderwets contact te leggen en de voordelen daar van in zien (want 50 jaar geleden kon men net zo plezierig leven als nu :Y), wordt dat steeds moeilijker.

Voor elk probleem dat we oplossen, creëren we weer een nieuw probleem.

Bewerkt: door NicolaB

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...