Jump to content

gta2 level editor


danielc

Recommended Posts

hoi ik heb nu gta2 level editor gedownload (hier kan jij hem ook downloaden )maar ik vat er niks van! ik zie alleen maar wat zwart en kan wat vierkantjes maken! weet iemand hoe het werkt het lijk me namelijk echt te gek om levels te maken ik speel het vaak online via gta game hunter maareh weet iemand hoe het moet? of weet iemand waar je de handlijding kan vinden? alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    61

  • danielc

    32

  • need my speed

    21

  • Lakser_u

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

Levels maken voor GTA2 is inderdaad erg leuk. Bovendien is het relatief eenvoudig, zeker wanneer je de functies eenmaal door hebt. Ik ben ooit begonnen met een mapping tutorial voor GTA2, maar heb deze nooit afgemaakt. Ik zal daar binnenkort eens werk van maken, en het één en ander op het forum zetten. Tot die tijd zou je kunnen zoeken naar "GTA2 mapping tutorials".

Bedenk wel dat je drie programma's nodig hebt om een nieuwe map te kunnen maken:

-De Mapeditor (Die heb je dus al)

-Kladblok, of een andere tekstverwerker (Heb je ongetwijfeld ook al)

-De ScriptCompiler (Heb je waarschijnlijk nog niet, zoek naar die naam)

Daarnaast heb je de verschillende scriptcodes nodig, daarvan zal ik ook een kleine tutorial maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Levels maken voor GTA2 is inderdaad erg leuk. Bovendien is het relatief eenvoudig, zeker wanneer je de functies eenmaal door hebt. Ik ben ooit begonnen met een mapping tutorial voor GTA2, maar heb deze nooit afgemaakt. Ik zal daar binnenkort eens werk van maken, en het één en ander op het forum zetten. Tot die tijd zou je kunnen zoeken naar "GTA2 mapping tutorials".

Bedenk wel dat je drie programma's nodig hebt om een nieuwe map te kunnen maken:

-De Mapeditor (Die heb je dus al)

-Kladblok, of een andere tekstverwerker (Heb je ongetwijfeld ook al)

-De ScriptCompiler (Heb je waarschijnlijk nog niet, zoek naar die naam)

Daarnaast heb je de verschillende scriptcodes nodig, daarvan zal ik ook een kleine tutorial maken.

Kun je er geen project van maken? Want ik heb dus precies hetzelfde probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben begonnen met het schrijven van de tutorial, de eerste twee delen kun je hier vinden. Naast deze Mapping Tutorial zal ik ook nog een GTA2 Scripting Tutorial maken, waarin de basis van het lightscripten komt te staan. Dus hoe je je map een werkend script kunt geven en hoe je wapens, wagens, voorwerpen, etc. plaatst.

Vragen, opmerkingen of suggesties zijn altijd welkom.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja! Met die codes, haakjes, puntjes, enz. werken vind ik ook erg lastig!

Ik geloof er niks van, er zijn er maar een aantal die echt weten hoe dat (goed) moet. Noem maar eens een voorbeeld zou ik zeggen :lol:.

Link to comment
Delen op andere websites

Is dit een goed voorbeeld van een GTA2 script?

WHILE ( true = 1 )

IF ( ( ( CHECK_SCORE_GREATER ( player1 , 49999 ) )

AND ( message_score = 1 ) )

AND ( mission_1_complete = 0 ) )

DISPLAY_BRIEF ( 1032 )

SET message_score = 0

CLEAR_WANTED_LEVEL ( player1 )

CLEAR_WANTED_LEVEL ( player2 )

LAUNCH_MISSION ( mission_1.mis )

ENDIF

IF ( ( LOCATE_CHARACTER_ANY_MEANS ( player1 , 49.5 , 118.5 , 2.0 , 4.0 , 4.0 ) )

OR ( LOCATE_CHARACTER_ANY_MEANS ( player2 , 48.5 , 115.5 , 2.0 , 4.0 , 4.0 ) ) )

LAUNCH_MISSION ( race2.mis )

ENDIF

ENDWHILE

dit is een deel van een scirpt dat ik heb gemaakt, werkt nog niet zo goed :(

Als je in de bron van een webpagina kijkt zie je HTML (toch iets makkelijker)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...