MrKooKie Geplaatst: 2 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2005 Lakser_u, zoiets inderdaad. En wat flitskikker betreft, ik heb het geprobeerd maar ik kan het niet ofzo hoor. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 3 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2005 wat kan niet? Ik kan niet scripten... :'D Heb het welleens geprobeerd maar het lukte niet echt. Wel wil ik het een keertje leren. Reageren
danielc Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2005 als je VWO hebt ga je naar de Universitiet daar kan je het leren! Reageren
Lantyz Geplaatst: 3 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2005 Ik denk niet dat er een minor 'GTA2 scripting' bestaat. ^^ GTA2 maakt gebruik van een hele eigen code. Wat algemene scripting kennis is inderdaad handig, maar dan ben je er nog niet. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 als je VWO hebt ga je naar de Universitiet daar kan je het leren! Van de zeer beperkte groep modders, zijn er misschien 50 ofzo die echt heel goed kunnen scripten... Helaas. Reageren
Lantyz Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Voor diegenen die het interesseert: Ik heb zojuist een nieuw deel gepost in de GTA2 Mapping Tutorial. Dit deel gaat over het beginnen met de Editor, de basiskennis van het selecteren en het maken van een gebouw. Het volgende onderdeel gaat over het maken van wegen. EDIT: Dat onderdeel is ondertussen ook af. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 1. Ja, dat boeit me! 2. Ik krijg mijn camera niet in de view die jij hebt. Ik heb al wel mijn hele gebouw gemaakt. Alleen weet ik nu niet of de zijkanten goed zijn aangezien ik alleen van bovenaf kan kijken. CTRL + R werkt ook niet. Reageren
Lantyz Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 Nadat je op CTRL + R gedrukt hebt (Of op het tweede camera icoontje hebt gedrukt), hoor je de camera te kunnen bewegen met je rechtermuisknop ingedrukt. Overigens kun je vanbovenaf ook de wanden zien, wanneer je je gebouw meer naar de rand van je werkveld zet. Maar dit blijft natuurlijk lastig werken. Ik heb ondertussen een beginnetje gemaakt van de GTA2 Scripting Tutorial. Reageren
danielc Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 meschien beetje stomme vraag maareh ik heb al een deel van mijn level af maar als ik het ga spelen is het heel donker! ik kan wel overal lichtjes gaan maken met Alt + L maar dat duurt eeuwen kan je niet gwn instellen dat het overdag is ? dat is in lvl 2 bij de gwn toch ook! Reageren
Lantyz Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 In de GTA2 manager kun je instellen of je het spel bij dag (Noon) of nacht (Dusk) wil spelen. Dit doe je bij Video > Lightning > Noon/Dusk. Maar eigenlijk is het beter om inderdaad je map vol met lichten te stouwen. Dat duurt weliswaar lang, maar dan heb je wel een map die je ook 's nachts kan spelen (Eigenlijk een must wanneer je van plan bent de map beschikbaar te stellen voor anderen). Reageren
danielc Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 lantyz bedankt ik kan nu eindelijk mijn gta 2 level spelen door uw scripting totural! ik zit al met smart te w8ten tot er word uitgelegd hoe je wapens en auto's kan neerzetten en missies moet nmaken!! Reageren
Lantyz Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Nogmaals: De scripting tutorial zal alleen gaan over lightscripten, dus niet over het scripten van missies. De codes die ik van plan ben uit te leggen zijn: -Het plaatsen van wagens -Het plaatsen van wapens -Het plaatsen van objecten -Het plaatsen van powerups -Het toevoegen van geluiden -De GIVE_WEAPON code -Het plaatsen van complete carcrushers -Het plaatsen van hijskranen -Het plaatsen van carshops Daarnaast zal ik kijken of ik een tutorial kan schrijven hoe je je map tot multiplayermap kan ombouwen. Reageren
danielc Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 ik heb de scripting forum gelezen en dan het laatse bericht over het plaatsen van objects enzo. een object plaatsen wat niet meer terug komt wil wel gwn. maar als ik dan een object wil plaatsen via de moderator dat het object weer terug komt wil niet! ook als ik de uwe kopier en plak net als dat er daar staat! als ik de tijd verander naar 100 in plaats van 3000 wil het nog steeds niet! wat is er met want het programma waar je het kladblock bestand moet veranderen in die 3 scripting bestandjes wil wel omzetten wat is nu het probleem? en belangrijker hoe kan ik het verhelpen? Reageren
Lantyz Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Hmmm, merkwaardig. Het ziet er naar uit dat de timer niet helemaal werkt zoals zou moeten. Probeer het volgende commando anders 's: GENERATOR mac = ( X.x , Y.y , Z.z ) 0 COLLECT_01 1799 1800 10 LEVELSTART SWITCH_GENERATOR ( mac , ON ) LEVELEND Dit commando zou ervoor moeten zorgen dat er elke minuut een Mac spawnt. De coördinaten moet je natuurlijk nog even invullen. Los daarvan: Je kunt me wel 'je' noemen, hoor. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.