Jump to content

Unpark cores

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik kwam dit filmpje tegen op internet:

Het gaat over het unparken van cores. Ik ging bij mij kijken en bij mij waren er ook 2 van de 4 in gebruik. (2 parked) Nu wil ik het veranderen, maar ik weet niet zeker of het veilig is, internet heeft me ook niet verder geholpen.Ik wil het graag doen omdat er gezegd wordt dat er meer uit je processor kan worden gehaald, en dat leek me ook wel logisch als je niet al je cores gebruikt. (of minder)

Zal ik ze dus 'unparken' en waarom wel/niet?

Nyltje.

Geplaatst:

Wat is het voordeel ervan?

De video zegt -ik dus niet- dat Windows er sneller van word en je PC beter word/meer aankan.

Geplaatst:

De video zegt -ik dus niet- dat Windows er sneller van word en je PC beter word/meer aankan.

Waarom zou je dat risico nemen, als je ook gewoon kan upgraden naar windows 8 en er een SSD in zet?
Geplaatst: (bewerkt)

Waarom zou je dat risico nemen, als je ook gewoon kan upgraden naar windows 8 en er een SSD in zet?

Wat een enorm kneuzenantwoord weer van jou. Als je er niks van af weet, ga dan gewoon even ergens anders uit je neus vreten

Welke CPU heb jij Nyltje? Na een snel googleresultaat en nog een googleresultaat kan je jezelf al vrij goed informeren.

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:
Wat een enorm kneuzenantwoord weer van jou. Als je er niks van af weet, ga dan gewoon even ergens anders uit je neus vreten

Ach, sommige kindertjes worden nou eenmaal niet groot..

Ik heb op mijn werk, mijn PC unparked, maar ik merk er eigenlijk niets van (Intel Xeon processor)

Geplaatst:
Het gaat over je processor. 8]
Wat een enorm kneuzenantwoord weer van jou. Als je er niks van af weet, ga dan gewoon even ergens anders uit je neus vreten Welke CPU heb jij Nyltje? Na een snel googleresultaat en nog een googleresultaat kan je jezelf al vrij goed informeren.
Ik heb een AMD Athlon X4 750K.
Geplaatst:

Zolang je je CPU, videokaart of ram niet upgrade word hij niet sneller, dan maakt het niet uit of je een SSD hebt of Windows 8 hebt... XD

O en Nyltje, de CPU die je heeft gaat over op Quad Core als het nodig is, dit heb je zelf dus niet in de hand :puh: Dus als een game veel vraagt van je CPU unparked hij de 2 parked cores. ;)

Geplaatst:

Het hele idee van cores 'parken' houdt in dat je CPU's in 'slaapstand' zet omdat je ze niet gebruikt, wat energie bespaard. Wanneer je de processorkracht nodig hebt wordt deze weer actief. Omdat Windows slim genoeg is om dit een beetje netjes aan te sturen zal de performanceboost die je krijgt bij het uitschakelen van deze cpu-slaapstand minimaal zijn. Wil je echt een (merkbaar) snellere computer, investeer dan in hardware zoals een betere processor.

Geplaatst:

Wauw wat een nutteloze video.... Het "parken" van cores is zoals Rolo zegt voor energiebesparing. De enigste reden waarom dit je computer sneller zou kunnen maken is als je vaak van idle naar max performance gaat (waarbij ik geen fatsoenlijk scenario kan bedenken). Het opstarten van een core kan namelijk even duren (ookal praten we hier over ms). Een normale gebruiker/gamer heeft dit helemaal nergens voor nodig, noch geeft het enige performance boost!

Je CPU is overigens bijna nooit je bottleneck op je "slome" pc! Dit is heel vaak de harde schijf waardoor het systeem traag voelt (maar in feite toch goed kan presteren). De overstap van Windows 7 naar 8 is al een hele ervaringsverbetering. Windows 8 gaat heel wat beter om met slechter presterende harde schijven en slome CPU's.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...