Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wel er straks wel aan beginnen, maar dan hebben we wel een tijdje op sommige plaatsen stukken pad eruit liggen. Maar dat is denk ik verder niet zo'n probleem. Bij de spawn moet er dan wel een administrator helpen, want daar kunnen andere spelers niet bouwen.

• Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

418

• thebig

175

• Ezra24rct3

165

• Basssss

130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Er zijn de laatste tijd heel weinig mensen online op de server, en dat is natuurlijk jammer. Dus het is misschien een goed idee om elke vrijdag/zaterdag/zondag een tijd af te spreken, en dan op leuke maps spelen zoals 'Minecraft Hunger Games', of gewoon samen iets bouwen in een bouwmap. Zijn er meer mensen die dit een goed idee vinden? laat dat dan even weten.

Geplaatst:

Het is inderdaad bedroevenswaardig stil in de server de afgelopen tijd. Ik kom elke dag nog wel langs, maar zit dan meestal toch alleen of enkel met Isic, en dan is de lol er ook snel af. Dat er dus iets moet veranderen is wel duidelijk.

Vandaar dat ik een voorstel heb: het lijkt mij het juiste moment om met een nieuwe map te starten. Een nieuwe map waarop iedereen weer van alles kan gaan bouwen, kan uitproberen en kan zoeken. Een nieuw begin dus. Maar ik heb het niet over zomaar een nieuwe, random map. Dit is een oud ideetje waar ik weer aan moest denken. Een map met één groot eiland met eventueel wat kleine eilandjes. De grootte maakt nog niet eens zoveel uit, maar het gaat erom dat de wereld eindig is. Dat men elkaar ook nog wel eens ziet. Dat men gerust een eindje verderop mag gaan wonen, maar dat je niet een halfuur verder zit. Als illustratie van mijn idee heb ik hier een aangepaste versie van de kaart van een vorige wereld, waarbij ik het starteiland heb geïsoleerd van de buitenwereld:

post-43335-0-74198700-1362869965_thumb.png

In dit voorbeeld is er ruim voldoende bouwruimte, maar zit je toch nog met zijn allen op hetzelfde eiland (de kleine eilandjes niet meegerekend). Ik heb nog geen interessante seed gevonden met zo'n eiland als startpositie, maar dat moet vast wel te vinden zijn. Vervolgens is het een kwestie van de buitenwereld veranderen in één groot oceanbiome en voila.

Dus, wat denkt u, dames en heren?

Geplaatst:

Op zich is dat eiland-idee wel een tof idee Syp, als we een nieuwe wereld maken en zo'n seed kunnen vinden vind ik het best.

Al is het wel jammer voor mij (en misschien anderen): ik ben nog bezig met een groot project, maar in verband met school lukt het mij niet altijd om elke dag online te zijn. Maar, als dit de oplossing is om weer flink wat leven te brengen in de server ga ik akkoord.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb geen behoefte aan een nieuwe map. Ik heb nog best wel motivatie om zo nu en dan te komen, het punt is echter dat ik weinig tijd heb om überhaupt te komen. Dat de rest zo oncreatief is als de pest, is een ander verhaal. Ik heb nog genoeg ideeën om te bouwen en te doen. :$

Edit: Als er mensen trouwens iets zoeken om te doen in de server: ga een eigen Hunger Games map bouwen ergens een eind verderop? :)

Bewerkt: door Basssss
Geplaatst:

Ik heb geen behoefte aan een nieuwe map. Ik heb nog best wel motivatie om zo nu en dan te komen, het punt is echter dat ik weinig tijd heb om überhaupt te komen. Dat de rest zo oncreatief is als de pest, is een ander verhaal. Ik heb nog genoeg ideeën om te bouwen en te doen. :$

Edit: Als er mensen trouwens iets zoeken om te doen in de server: ga een eigen Hunger Games map bouwen ergens een eind verderop? :)

Tsja, ik zit vrijwel in dezelfde positie. Ik heb nog genoeg ruimte op mijn eiland om te bouwen en genoeg ideeën om die ruimte te benutten, maar ik heb er nooit van gehouden in mijn eentje te bouwen, waardoor ik dus ook nooit singleplayer heb gespeeld. Ik zie het helaas gewoon niet echt gebeuren dat de server nog zal opleven met deze map. Hoewel ik het ook ontzettend zonde vind van mijn bouwwerken (ik had al een aardig forse stad gebouwd) zie ik in dat dit de beste oplossing is. En ach, dan bouw ik toch gewoon een nieuwe stad :D

Geplaatst:

Ik heb dus totaal geen motivatie om dan een nieuwe basis te moeten bouwen op een nieuwe map. Ik weet niet of je mijn kelder hebt gezien, maar dat is ook geen kleine ruimte. :puh:

Geplaatst:

Hunger games is wel ontzettend vet. Probleem is dat je al een beetje een eigen game mode moet maken en niet gewoon een mapje bouwen waarop je het kan spelen, want er moet random loot in chests gespawned worden en iedereen moet op hetzelfde moment naar de middenste stapel chests kunnen rennen. Al lijkt me het wel ontzettend leuk om te doen met iedereen in de server. :puh:

Ik kom overigens niet (veel) meer op de server omdat ik zo'n beetje alles al heb, veel te veel diamond en goede enchanted tools enzo. Het nieuwe is er dan wel een beetje af.

Geplaatst:

Minecraft 1.5 (of 2.5) is nog niet uit => Lichte verveling qua uitwerken van ideeën => "Laat ik eens een kerkje bouwen!"

20130310221100.png

"Kerkje..." :7

20130310220440.png

Met schaalmodel ernaast.

20130310221017.png

Het heeft nu al wat charme :D

Geplaatst:

Misschien een idee om een poll aan te maken over het wel of niet starten van een nieuwe map, eventueel met dat idee van mij?

En Phoenyxar: schattig kapelletje hoor :)

Geplaatst:

De "kapel" is af :D

Zoek nog een passende naam.

20130311154244.png

Had het idee van een Gothische kathedraal, het is meer ecclectisch geworden.

20130311154305.png

De achterkant.

20130311154357.png

Ja, er hangt echt een klok in de kloktoren.

20130311154844.png

Interieur, zelfde plaats als enkele posts terug.

20130311154901.png

Nogal donker :3

20130311154420.png

I ♥ Cobblestone

Misschien een idee om een poll aan te maken over het wel of niet starten van een nieuwe map, eventueel met dat idee van mij?

Nooit een slecht idee.

Geplaatst:

Als voornamelijk builder zijnde in Minecraft was ik in het begin van de Redstone Update vrij slechtgezind omdat het er naar uizag dat er 3 maanden lang enkel Redstone-gerelateerde updates gingen komen. Pas op, ik gebruik zelf best veel Redstone en vond de update ook broodnodig, maar ik keek er toch niet geheel naar uit. Totdat Nether Quartz werd toegevoegd en al zijn Full Blocks, Slabs en Stairs. De langverwachte Redstone Block en ook de terugkeer van de Full Smooth Stone Slab Blocks! Nu zie ik ook dat de Smooth Sandstone Slab Block er ook best wel strak uitziet. Die zou weleens voor wat extra diepgang kunnen zorgen binnen Sandstone-bouwwerken.

Het begon als een wat saaie update, maar is uiteindelijk prachtig geworden. Nog maar enkele dagen en dan is hij volledig toegankelijk :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...