thebig Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Nja, NeoSyp heeft wel een punt. Is het trouwens extra moeite/kosten (betaal je eigenlijk voor een server?) voor jou om een tweede map te openen, want dat speelt ook wel een grote rol, vind ik. Dat jij op kosten gejaagd zou worden omdat wij geen compromis kunnen vinden. Hoe zou de dynmap dan werken? Dat je kan overschakelen naar de andere map of dat er juist twee verschillende sites zijn? Reageren
Crypteq Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 @TheBig Het is niet veel extra mooite om een map naast de huidige map te draaien, deze komt dan op de dynmap gewoon als een map erbij die je kan selecteren. Ja, host is zo'n $11 p/m. Maarja, jullie zeggen het maar Reageren
TalkingPear Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Ik heb liever een compleet nieuwe map, maar dat heb ik al eerder aangegeven. Ik weet niet hoe lang deze map al meegaat maar een reset zo nu en dan maakt het toch wat interessanter en zorgt er ook voor dat mensen die er een beetje klaar mee waren weer terugkomen. Reageren
Big Boss Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Mogelijk nog even wachten tot de 1.8 update doorgevoerd wordt. Dat is namelijk het probleem met die updates: chunks die al bestaan worden niet geüpdatet met nieuwe dingen. Ik weet niet sinds wanneer de huidige map al draait? Reageren
TalkingPear Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Mogelijk nog even wachten tot de 1.8 update doorgevoerd wordt. Dat is namelijk het probleem met die updates: chunks die al bestaan worden niet geüpdatet met nieuwe dingen. Ik weet niet sinds wanneer de huidige map al draait? Volgens mij waren de verandering qua map niet heel groot in 1.8, ik kan dit fout hebben, maar als ik het goed heb zou het dus niet veel uitmaken of we wachten of niet. Reageren
thebig Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Ik heb liever een compleet nieuwe map, maar dat heb ik al eerder aangegeven. Ik weet niet hoe lang deze map al meegaat maar een reset zo nu en dan maakt het toch wat interessanter en zorgt er ook voor dat mensen die er een beetje klaar mee waren weer terugkomen. Nog maar een klein maandje, maar zoals je zei zijn er toch al enkele mensen die afgehaakt hebben, naar mijn gevoel. Of het aan de 'slechte' map lag: ik hoop het. Twee weken geleden kon je er vanop aan dat er altijd mensen in de server zaten, de afgelopen dagen zat ik altijd alleen. Reageren
Big Boss Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Volgens mij waren de verandering qua map niet heel groot in 1.8, ik kan dit fout hebben, maar als ik het goed heb zou het dus niet veel uitmaken of we wachten of niet. Nochtans worden er 3 nieuwe types steen toegevoegd. Ik denk dat dat toch wel een belangrijk detail is. Natuurlijk kunnen onbebouwde chunks verwijderd worden, zodat de terrain generator weer zijn gang kan gaan. Maar ik weet niet hoe goed dat werkt. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Volgens mij waren de verandering qua map niet heel groot in 1.8, ik kan dit fout hebben, maar als ik het goed heb zou het dus niet veel uitmaken of we wachten of niet. 1.8 moet nog uitkomen. Daarbij bevat het heel grote veranderingen in betrekking tot ondergronds terrain generation. Andesite, Diorite en Granite. Niet zo groot als de veranderingen met 1.7, maar op zich toch ook wel essentieel. Reageren
TalkingPear Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Volgens mij waren de verandering qua map niet heel groot in 1.8, ik kan dit fout hebben, maar als ik het goed heb zou het dus niet veel uitmaken of we wachten of niet. 1.8 moet nog uitkomen. Daarbij bevat het heel grote veranderingen in betrekking tot ondergronds terrain generation. Andesite, Diorite en Granite. Niet zo groot als de veranderingen met 1.7, maar op zich toch ook wel essentieel. Ah, ik wist niet dat er nieuwe blocks toegevoegd werden. Maarja, hoe lang wil je wachten, hij komt ergens in mei en zitten we bijvoorbeeld ook niet met plugins die dan ook nog eens compatible moeten zijn? Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 De server blijft ondertussen gewoon doorlopen lijkt me (natuurlijk wel Crypteq's beslissing) dus tot de dag dat de update er komt en waarschijnlijk nog een weekje erna, zul je gewoon terecht kunnen op de huidige map. Het lijkt mij ook slimmer om te wachten totdat 1.8.3-ish uitkomt vooraleer we met server en al gaan overspringen op een nieuwe map. Reageren
TalkingPear Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Ik snap dat je op 1.8 wil wachten, maar ik twijfel of het de beste keus is. De update komt namelijk pas ergens in mei uit, waarschijnlijk het einde als je een beetje realistisch bent, en dan moet er inderdaad ook nog overgestapt worden. Het zou dus nog ruim anderhalve maand of zelfs twee maanden (kunnen) duren en er zullen eerder meer mensen weggaan dan dat er bijkomen, en volgens mij is het aantal actieve spelers al aan het krimpen. En vergeet niet dat veel mensen rond deze tijd vrij hebben, dus tijd zat. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Ik heb momenteel net mijn drukste maand van het jaar, dus voor mij komt dit perfect uit. Daarbij hoeft het helemaal niet lang meer te duren. De snapshots zijn stilgevallen, wat dus betekent dat men aan de bugfixes werkt en 1.8 hoogstwaarschijnlijk in de eerste week van mei (misschien zelfs nog eind april) toegankelijk zou worden. Daarbij lijkt er nog een groot deel te zijn dat nog op de huidige map wilt spelen, dus waarom hen niet de kans geven om dit nog een tijdje te doen? Reageren
TalkingPear Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 (bewerkt) Dat grote deel kan ik op een hand tellen (Die nee gestemt hebben), en dan heb ik nog vingers over, dus dat valt wel mee. En het is inderdaad onduidelijk hoe lang 1.8 gaat duren, maar ze hadden het over ergens in mei dus het duurt sowieso nog twee weken. Ik vind het niet heel erg om op de oude map te spelen, ik ben alleen bang dat ik bijna de enige ben en dat er geen hond actief is. (Ik heb de laatste dagen namelijk een beetje gekeken en ik heb niemand lang zien spelen, als er überhaupt al iemand was) Bewerkt: 18 april 2014 door TalkingPear Reageren
Together Geplaatst: 18 april 2014 Rapport Geplaatst: 18 april 2014 Als er een nieuwe map komt vind ik het ook wel goed Reageren
KL_SHOOTER_KL Geplaatst: 19 april 2014 Rapport Geplaatst: 19 april 2014 Ik wil ook graag een nieuwe map Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.