Jump to content

Recommended Posts

• Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

418

• thebig

175

• Ezra24rct3

165

• Basssss

130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Vraagje..

Kan het kloppen dat Minecraft een enorm zwaar spel kan zijn want toen ik het gister dus even speelde ging mijn laptop als een gek blazen. En als een gek bedoel ik dan harder dan wanneer ik Skyrim speel ofzo.. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Vraagje..

Kan het kloppen dat Minecraft een enorm zwaar spel kan zijn want toen ik het gister dus even speelde ging mijn laptop als een gek blazen. En als een gek bedoel ik dan harder dan wanneer ik Skyrim speel ofzo.. :puh:

Minecraft heeft vooral veel geheugen nodig, maar het spel is in theorie echt niet zwaarder dan Skyrim. Volgens game-debate.com kan je Minecraft al op max. spelen met een pentium 4, Geforce 8600, 1GB ram en 1GB hard drive space (de game zelf is denk ik 60-70MB, maar die werelden kunnen wel eens oplopen).

Het kan wel dat als je veel loopt te verkennen dat je pc misschien wat harder moet werken omdat de wereld altijd willekeurig wordt gerendert. En dat in combinatie met dit warme weer kan het wel.

Bewerkt: door vice

Minecraft overschrijdt bij mij zogoed als nooit de 600MB, dus echt zwaar is het op zich niet ;p

Nu dat A-D stilaan de 0,2km² benadert vond ik het wel een geschikt moment voor een klein update-je ;D

tmpyr.png

Ik ben momenteel de heuvels aan het strippen van alle vegetatie zodat het mijn kleine "Beverly Hills" kunnen worden ;d

Net een Chrysler-look a like Building gemaakt, wou het toch even delen xD

tmpsf.png

Bewerkt: door Phoenyxar
Geplaatst:

The fuck... Jij hebt echt tijd te veel of niet? Echt geweldig mooi man!! Hoe groot is het? 5400 chunks? :puh:

Geplaatst:

Ik had ooit berekent hoeveel chunks de uiteindelijke stad zou bevatten (iets tussen de 9000 en 11000)

Momenteel zit het op (maar) 730 chunks - maar dat is enkel het volledig bebouwde vierkant zonder de blokken van vandaag, dus... ±750

En ik bouw hieraan wanneer ik verder niets te doen heb... (en vooral 's ochtends/'s avonds wanneer je sowieso niks te doen hebt xD)

Natuurlijk zouden echte screens meer kunnen zeggen, maar dan ben ik verplicht om straatblok per straatblok te screenen :7

Ik ga liever niet over de "Far"-setting, maar ik kan het misschien wel is proberen :7

Oh god... 8 MC-crashes later, het zijn maar 10 screens geworden, want Far+80 was het hoogste dat ik kon :3

Kleine rondleiding in Avra Dhun:

De enige screen met Far+80, al de andere zijn op Normal+96 genomen ;d

20120823111148.png

1. Sandura Plaza

20120823111239.png

2. Hursdan Square

20120823111455.png

3. 601 Sky Terrace

20120823111534.png

4. Sandalh Gate & Sandalh Station

20120823111629.png

5. Stadscentrum

20120823111810.png

6. Dhun Park Towers

20120823111951.png

7. Skyline!

20120823112142.png

8. Skijlijn!

20120823112215.png

9. Filtan Center & Inzadan Tower

20120823112241.png

10. Final

Bewerkt: door Phoenyxar
Geplaatst:

Het merendeel is inderdaad volgens eenzelfde principe opgebouwt (zo'n kleine ~80%) maar ze zijn toch allemaal uniek, ik denk niet dat het je 2 identieke gebouwen zult vinden (en nee, zelfs de tweelingtorens zijn verschillend) ;)

Geplaatst:

Het merendeel is inderdaad volgens eenzelfde principe opgebouwt (zo'n kleine ~80%) maar ze zijn toch allemaal uniek, ik denk niet dat het je 2 identieke gebouwen zult vinden (en nee, zelfs de tweelingtorens zijn verschillend) ;)

Ik zie inderdaad dat ze allemaal verschillend zijn(gelukkig maar :puh:), maar ik houdt niet van vierkante gebouwen in Minecraft.

Geplaatst:

Nou, probeer maar eens anders te bouwen in Minecraft, dat gaat er meestal scheef en vreemd uitzien. Daarbij moet dit een moderne stad voorstellen, dus gewone vierkante dozen zijn sowieso sterk vertegenwoordigt :D

Geplaatst:

Nou, probeer maar eens anders te bouwen in Minecraft, dat gaat er meestal scheef en vreemd uitzien.

Valt heel erg mee, als je weet hoe je wat moet doen. :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...