Phoenyxar Geplaatst: 6 november 2012 Rapport Geplaatst: 6 november 2012 Kryziek, dat ziet er leuk uit, zeker die displays, wist niet dat die konden ;O (en ik dacht dat ik ongeveer alles al had gezien in Tekkit) Na een weekje niet te spelen eens terugkeren naar het werk van voorbije maand... Leuk fotootje =3 The Cherotym ;D It lures in the distant clouds... Wat experimenteel rondklooien met een wat Art Deco-achtige stijl Nog wat meer geklungel ;d Reageren
Basssss Geplaatst: 6 november 2012 Rapport Geplaatst: 6 november 2012 Kryziek, dat ziet er leuk uit, zeker die displays, wist niet dat die konden ;O (en ik dacht dat ik ongeveer alles al had gezien in Tekkit) Dat is een Industrial Information Panel met een Information Panel Extender. Je kunt zoiets ook programmeren met Computercraft en CCSensors, maar dit is makkelijker. Reageren
Sublime Geplaatst: 7 november 2012 Rapport Geplaatst: 7 november 2012 Ik heb voor de grap maar een draadloos light systeem gemaakt met computercraft. Volgens mij zijn er ook wel wireless redstone transponders enzo, maar ach. Dit is natuurlijk veel leuker Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 7 november 2012 Rapport Geplaatst: 7 november 2012 (bewerkt) Ik heb voor de grap maar een draadloos light systeem gemaakt met computercraft. Volgens mij zijn er ook wel wireless redstone transponders enzo, maar ach. Dit is natuurlijk veel leuker Just as Tekkit... "Tekkit is not meant to make things as easy as it can get, but it's about trying to make contraptions so difficult as is humanly possible!" ~Duncan Bewerkt: 7 november 2012 door Phoenyxar Reageren
Sublime Geplaatst: 14 november 2012 Rapport Geplaatst: 14 november 2012 Heb eindelijk ccSensors aan de praat kunnen krijgen, er was nou niet bepaald veel documentatie over.. Mn programma controleert elke 20 seconden het energy level van de MFSU, en bepaalt door het niveau de status (Groen, Oranje of Rood). Groen betekent dat de MFSU voor meer dan 90% vol is, Oranje betekent dat hij tussen de 10% en 90% vol is, en rood betekent dat de MFSU voor 10% of minder vol is. Het simpele programma interface waar je wat basis informatie kan zien. En dit is de Server kamer, waar zowel de verlichting als dus de Energy indicatie wordt verricht. De andere twee computers worden gebruikt voor de aansturing van het licht (Automatische dag/nacht verlichting, en het extern aansturen van de verlichting) Reageren
Basssss Geplaatst: 20 november 2012 Rapport Geplaatst: 20 november 2012 Als je het irritant vind worden om de kabels uit elkaar te houden, kun je ook gaan werken met gekleurde kabels en gebundelde kabels he. Reageren
Rinaldootje Geplaatst: 23 november 2012 Rapport Geplaatst: 23 november 2012 Als we hier toch Tekkit/technic screens kunnen posten, Mijn technic basisje (Note: Alles is legit behaald. alhoewel een Powerflower niet super legit is ) Dus dit is mijn basisje. Je kan hier in de screenshots zien. Mijn playstyle is meer Build en Industrialcraft, Alhoewel ik ook wat meer in Redpower begin te komen. Het is erg handig voor alle redstone benodigdheden. Tot nu toe bouw ik alles op een redelijk afgesloten basis. Het feit dat er 2 vulkanen in de buurt van mijn basis liggen maakte het maken en vullen van de Geothermal power facility een redelijk makkelijke bezigheid. alhoewel het meeste van mijn power nogsteeds van zonneenergie komt. Daarnaast heb ik bewust gekozen om mijn basis hier te maken, 2 zijdes zijn goed afgesloten met bergen, terwijl de andere twee zijdes worden bewaakt met een grote muur gevult met Lava.. Momenteel zijn er 2 ingangen, eentje via het water bij de muur en eentje via een tunneltje door de berg heen, ook in het water. De planning is er voor een grote deur in de muur zelf. Daarnaast alle toren midden op de muur zijn compleet, alleen de toren nog die de muur aan de bergen vastzet moeten nog. Hier wat screens Screen 1 Screen 2 De eerste twee screens laten een overview zien van de basis. Je ziet het hoofdgebouw, Dat is dat zwarte gebouw in het midden, De EE toren (Rode paddestoel in het midden), me beginnend huisje (Nu een ruïne), en de geothermal power facility. Je ziet ook veel dingen niet, Zoals de pas gebouwse opslagplaats. Doordat er een mooie berg om mijn compound heenstaat kan ik veel van mijn dingen in de bergen plaatsen. screen 3 In deze screenshot zie je de ingang tot de mijn, (Veel is hier niet te zien, behalve een hoop lege ruimtes) Nether portal. Leuk aan deze portal is dat hij precies op een netherfortress spawnt. Genoeg resources. en het huisje waarin het allemaal begon.Toen ik eenmaal naar het grote gebouw ernaast verhuizde heb ik veel van de ramen ingeslagen, om het een beetje een ruïne look te geven. nu dient dit gebouwtje alleen nog als ingang tot het hoofdgebouw voor als ik eens me flying ring ben vergeten (tunnel loopt door de berg heen) Screen 4 Het hoofdgebouw in het midden. Hier zitten alle belanrijke dingen. Het gebouw staat op pilaren om zo ruimte onder het gebouw over te laten. De onderste verdieping heeft de slaapkamer en de zaal waar alle bedrading doorheen loopt. Slaapkamer screen5 Hier zien we de processing facility. Dit zijn allemaal geupgrade machines, en lopen ten alle tijden op him hoogste versnelling. Het is geschikt om alles te kunnen bewerken. Zo kan ik Coal in de macerator doen, tussen de macerator en de oven in wordt het coal eruit gehaald en naar de tijdelijke storage gebracht. oredust worden doorgestuurd naar de oven. Dit systeem wordt binnenkort nog geupgrade buis naar de tijdelijke opslag Het loopt momenteel vooral op zonneenergie, alhoewel het ook constant energie kan halen uit de Geothermal power storage. de MFSunit is dan ook ten alle tijde helemaal vol. Screen6 redpower gedeelte, voor nu maakt dit nog alleen maar red alloy voor de bedrading. je ziet hier ook de lever die de lampen in de vloer regelen Screen 7 hier zie je de tijdelijke opslag ruimte. DE pompoenen onderin zorgen voor licht voor de mini power flower (Deze maakt eigenlik alleen diamonds, en is handig te gebruiken wanneer ik snel materialen nodig heb) Hier gebeurt ook al het craften. Screen 8 Deur naar de passgebouwde bunker storage screen 9 Bunker storage Nu nog leeg, moet er nog chests in zetten. Om deze ruimte heen is een volledig afgesloten kubus van Reinforced stone, Mocht er dus binnenkort een Nucleair reactor komen, en mocht hij opgeblazen worden, dan heb ik nog altijd de spullen in de opslag ruimte. Ik heb ook al een kleine ruimte uitgehold in de berg die een zwaardere beveiliging krijgt. Het wordt een kleine ruimte waar ik genoeg EMC en materialen ga opslaan mocht ik een nucleaire krater maken XD (Wat me al vaker is gebeurt Xd haha) Lampen in het plafond Hier nog een kleine screen die laat zien hoe mijn lapen in het plafond werken. Ik haal een schakelaar over en de lapen gaan in paren aan. Omdat er nooit een kabel over een van de lampen loopt kan ik ten alle tijden de lampen vervangen voor een van een andere kleur. Je ziet hier ook een deel van de reinforced stone shield Screen 10 Naast dat mijn facility op zonne energie loopt is er ook een geothermal power storage. Het kan doormiddel van lava die ik uit de vulkanen en van onder de grond haal grote hoeveelden EU opwekken. En tegeijkertijd in meerdere MFE units opslaan. Deze worden dan weer doorgevoert naar een reserve MFE net buiten de storage die het daarna weer doorvoert naar de MFSU in het hoofdgebouw. Screen 11 Hier zie je zowel de geothermal generator als de lavaopslag. Het is een semi-automatisch systeem. Ik moet wel iedere keer een van de tanks kiezen om te legen, hoewel ik ook de zwarte schakelaar kan omzetten om alle tanks te openen. De tanks gaan tot redelijk hoog, Waardoor er enorme hoeveelheden lava opgeslagen kunnen worden. Bedrading tank control voorkant Bedrading tank control achterkant Tankopslag inkomsten Hier een kleine screen van het hoe ik het systeem heb aangesloten, dit was meer een test met de bundled cable Screen Het grootste deel EMC haal ik uit mijn hoofd power flower Screen 12 De steel van deze toren is eigenlijk maar 1x1 breed. eromheen zijn 4 kollomen van ieder 2 keer water en 2 keer lava. De vloer is belegt met Darkmatter en redmatter blocks Zonder flyring kan je gewoon naar boven door middel van de water elevator. Hoewel er boven in de toren aan de achterkant ook een groot gat is dat makkelijker is om te gebruiken met een Flying ring. beeld binnen in de kop, met de powerflower recht boven de ingang screen 13 Screem 14 Hier nog 2 screens van mijn muur en de (toekomstige) ingangen Als je goed kijkt zie je dat de uitkijk torens over de muur heen hangen, Dit bevordert de hoeveelheid ruimte voor de muur zelf. Ook is er een kleine Dirt trapje, om nog p de muur te komen van buiten af. dit vervang ik binnenkort door een gate. binnenuit kan je de toren inlopen om zo de toren te beklimmen en op de muur te komen. Dit is dus zo'n beetje mijn technic base. Hij is nog niet helemaal af. Er komt bijvoorbeeld nog een ondergrondze Quarry, Ik ben al begonnen met een ondergrondse tunnelsysteem dat ook bekabeling gaan houden voor een algemeen netwerk van lampen over het gehele terrein. Er komt nog een kerncentrale, deze gaat kracht voeren aan een toekomstige hal waarin er meerdere processing plant's komen die ieder dan hun eigen taak gaan hebben. Ook moet ik nog een redelijk groot gebied voor mijn basis plat maken om zo een beter uitzicht te hebben. Het uitendelijke doel is wel dat de grond er natuurlijk uit gaat zien met gras en bomen. En er komt nog zoals ik al zei een geheime bunker met meerdere lagen om een grote hoeveelheid EMC veilig te stellen. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 25 november 2012 Rapport Geplaatst: 25 november 2012 273.000 Dat is het aantal vierkante meter dat Avra Dhun nu groot is, of te wel een whopping 0.27km² aan stad al Heb even gekeken en het was blijkbaar al anderhalve maand terug dat hier nog eens iets heb gesmeten, dus daarbij: Rinaldootje, je basis heeft iets lekker duister, komt een beetje door de Basalt maar toch leuk :3 Reageren
Rinaldootje Geplaatst: 27 november 2012 Rapport Geplaatst: 27 november 2012 Rinaldootje, je basis heeft iets lekker duister, komt een beetje door de Basalt maar toch leuk :3 Ik vind dat de donkere kleuren beter tot zijn recht komen buiten, Ze hebben een meer natuurlijk gevoel. Terwijl ik binnen in de bergen weer meer lichtere kleuren gebruik. Zo is mijn opslag ruimte helemaal wit zoals je kan zien. Reageren
commando Geplaatst: 8 december 2012 Rapport Geplaatst: 8 december 2012 273.000 Dat is het aantal vierkante meter dat Avra Dhun nu groot is, of te wel een whopping 0.27km² aan stad al Heb even gekeken en het was blijkbaar al anderhalve maand terug dat hier nog eens iets heb gesmeten, dus daarbij: *fotootje* Rinaldootje, je basis heeft iets lekker duister, komt een beetje door de Basalt maar toch leuk :3 haha, dat lijkt wel een oude simcity wat je al niet kan doen met blokkenbouwen Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 9 december 2012 Rapport Geplaatst: 9 december 2012 12w49a is ossum! Firework was één van die dingen waar ik op hoopte dat ze het gingen toevoegen voor met Nieuwjaar en ze doen het dan nog ook, geweldig! Ik ga nog een weekje wachten op 12w50a en dan eens wat testen met Firework en kijken of ik geen leuk Vuurwerkspektakel in een park van één van mijn steden kan maken en filmen Reageren
Davedavy Geplaatst: 9 december 2012 Rapport Geplaatst: 9 december 2012 Ik heb laatst weer eens Minecraft gespeeld, maar ik vond de Alpha/Beta toch veel leuker Reageren
myron.b Geplaatst: 15 december 2012 Rapport Geplaatst: 15 december 2012 (bewerkt) Ik was toen van plan om een kasteel te maken met kamers etc , maar in plaats daarvan heb ik een 'middeleeuwse' stad binnen de kasteel muren gemaakt. Ik heb http://es.assassinsc...i/Monteriggioni als voorbeeld genomen, dat is een stad uit Assassin's Creed 2. Hieronder zie je 'Villa Auditore' beter, ik heb ideeën gebruikt van de echte Villa Auditore dat in Assassin's Creed 2 staat. Je kan trouwens ook free runnen in mijn stad. Bewerkt: 15 december 2012 door myron.b Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 15 december 2012 Rapport Geplaatst: 15 december 2012 Ik heb laatst weer eens Minecraft gespeeld, maar ik vond de Alpha/Beta toch veel leuker Helemaal mee eens. Toen ik begon met Minecraft, ongeveer 1,5 jaar geleden, was het nog in de Beta. En begrijp me niet verkeerd, ik vind Minecraft nog steeds een topgame, maar toen was het gewoon veel leuker. Het principe is zo simpel, maar het wordt tegenwoordig, naar mijn mening veel te uitgebreid. Vuurwerk, de ´Wither´, het hoeft van mij niet. Er gaat niets boven het (ook nostalgische) gevoel van 'the early Beta days'. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 15 december 2012 Rapport Geplaatst: 15 december 2012 (bewerkt) Er is toch niks dat jullie verplicht om je met die dingen bezig te houden? De zogenoemde "Beta" van toen bestaat nog altijd hoor, maar dan met extra's. Er zijn vele mensen die zeggen dat de "Beta" beter was, maar dat is best vreemd, want die is eigelijk nooit verdwenen... (op de world generation en hunger bar na dan, wat ik nu toch veel beter vind dan de situatie vroeger, maar als je die nood hebt kun je natuurlijk altijd een mod installeren :3) Edit: heb eens wat fotootjes liggen nemen in mijn stad... maar eerst een voorproefje van mijn voorliefde voor symmetrie en ongelijke tweeling-torens Bewerkt: 15 december 2012 door Phoenyxar Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.