Jump to content

Recommended Posts

• Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

418

• thebig

175

• Ezra24rct3

165

• Basssss

130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Als jullie beta al zo goed vonden. Ga dan maar eens terug naar alpha, minecarts die bugged waren in multiplayer, redstone dat nog heel simplistisch was. Maar toen was het echt enorm gezellig als je het met elkaar speelde.

Geplaatst:

Alpha moet inderdaad ook erg leuk geweest zijn, maar daar heb ik geen gevoel bij. Ik vind beta tof omdat ik toen voor de eerste keer Minecraft speelde, en ik snapte er geen reet van. Dingen uitvogelen, eerste huis bouwen, zulk soort dingen. Dat gevoel mis ik.

@Phoenyxar:

World generation vind er niet beter op geworden. Vind het nogal eenzijdig, gezien de biomes. Vroeger was het veel meer gevarieerd en meer random. Nu is het desert, jungle, plains, forest, swamp, mountain, etc. Het is allemaal zo gescheiden.

Geplaatst: (bewerkt)

World generation vind er niet beter op geworden. Vind het nogal eenzijdig, gezien de biomes. Vroeger was het veel meer gevarieerd en meer random. Nu is het desert, jungle, plains, forest, swamp, mountain, etc. Het is allemaal zo gescheiden.

Vroeger meer gevarieerd? :puh: Je had grasland en dat was het, meer was er niet. Ik heb zo'n vermoeden dat het niet de features zijn die jullie missen, maar simpelweg de herinneringen. Sorry, maar herinneringen zul je zelf moeten terug brengen, daar kan Notch of Jeb niks aan doen. ;)

Ik wed dat als Minecraft zo was gebleven als Beta, dat er genoeg mensen hadden gezeikt over waar updates bleven. Trouwens, Minecraft is nu wel veel stabieler. Ik herinner me nog wel dat ik samen met een flink aantal andere GTAForum leden op een server zat in Alpha. Gezellig was het zeker, maar multiplayer bugte nog enorm. Nether portals werkten niet, monsters en dieren werkten niet (ze deden niks als ze spawnden), hierdoor was het niet mogelijk om string/bones/wol/vlees te krijgen, furnaces bewaarden hun inhoud niet na restart, armor dat je droeg werd niet bewaard, vuur laggde de server altijd, tools kon je altijd dupliceren (kun je als een positieve bug zien), maps werden al snel meerdere GB's groot als je ging verkennen, minecrafts bugten en laggden de server enorm, redstone repeaters bestonden nog niet, zelfde geld voor booster- en dectectorrails... Daarnaast had je ook geen mooie dingen als Smooth lighting. :Y

Bewerkt: door Basssss
Geplaatst:

Klopt, ik zeg ook niet dat Minecraft er alleen maar slechter op is geworden, zeker 80% van alle updates vind ik best goed. Maar ik vind het nogmaals momenteel iets te uitgebreid worden. En ik weet, Minecraft wordt juist leuk gemaakt door de updates, maar ik heb nu het idee dat ze geen inspiratie meer hebben daar in Zweden.

Wat de nether-portals betreft: de feature van de Nether is pas in beta 1.5 in multiplayer gezet. Dus het lag niet aan de portals, sterker nog, die werkten wel. Er was alleen nog niet een nether in multiplayer :puh:

En wat de world generation betreft: ik vind het nu, nogmaals, eenzijdig en voorspelbaar. Bijvoorbeeld: vroeger had je dan misschien niet jungle biomes of swamp biomes, maar was er niet echt een strikte scheiding tussen biomes, afgezien van de desert. Oftewel, er kon prima een bos spawnen in de bergen, enzovoort. De biomes waren niet echt strikt gescheiden, maar meer gecombineerd.

Maar het zal wel een kwestie van mening zijn, en herinnering zal ongetwijfeld ook een factor zijn. Als ik nou mijn eerste wereld nog had...:puh:

Geplaatst:

Als ik nou mijn eerste wereld nog had...:puh:

Raad eens wie er hier nog altijd op zijn eerste Minecraft-wereld speelt?

En bij Mojang hebben ze zeker wel nog genoeg verbeelding hoor, maar ze brengen het niet allemaal uit, momenteel luisteren ze voornamelijk naar wat de community wilt. De volgende update staat in het teken van Redstone (en man wat heb ik daar lang op zitten wachten) :puh:

Fotootjes :D

20121215150630.png

Symmetrie...

20121215150753.png

Buildings everywhere!

20121215150806.png

Height

20121215150837.png

Makati Tower

20121215150914.png

Hursdan Hills

Als ik nou mijn eerste wereld nog had... :puh:

Raad eens wie er hier nog altijd op zijn eerste Minecraft-wereld speelt?

(...) De volgende update staat in het teken van Redstone (en man wat heb ik daar lang op zitten wachten) :puh:

Ik heb het saves-mapje ooit een keer per ongeluk verwijderd.

Het feit dat het in teken van redstone staat is tof, lekker kloten in creative mode;) En je stad ziet er fancy uit, ga je de map vrijgeven als 'ie af is?

Bewerkt: door Foreigner97
Geplaatst:

En je stad ziet er fancy uit, ga je de map vrijgeven als 'ie af is?

Moet uiteindelijk een -lange- adventure map worden waar je heel de map wordt rondgestuurt, verhaal is quasi klaar maar de map bouwen neemt wel wat tijd in beslag.

Een gedelete save is echt wel kut eigelijk. Mijn huidige save is een back-up van mijn oorspronkelijk wereld die ik gelukkig indertijd is aan een vriend heb doorgespeelt, want ik ben al eens deze wereld kwijtgeraakt toen me PC stierf. Dus het oude deel van deze map is een herconstructie van wat ik oorspronkelijk had gebouwt :puh:

Wat wel een nadeel is aan zo'n oude save: ik kan niet met command-blocks werken, want mijn save erkent mij niet als OP :7

Leuk idee!

Maar vervelend, moest je de halve stad weer opnieuw bouwen +)

En dat van die command blocks is best raar, maar heb daar verder geen ervaring mee. Succes nog:)

Bewerkt: door Foreigner97
Geplaatst:

Iemand tips voor het vinden van ijzererts en gouderts in Minecraft: Pocket Edition? Ik heb al enkele bergen volledig leeggegraven maar nergens ben ik het tegengekomen..

Ik weet niet veel van de Pocket Edition maar ik geloof toch dat de verdeling van de ores vrij gelijkmatig loopt aan de gewone Minecraft. Iron en Gold zouden normaal het frequenst zijn tussen Layer 6 en 28 (Iron is nog in hopen te vinden tot aan Layer 56 maar niet in combinatie met Gold)

De geroutineerde Minecrafter bouwt zijn mijnschachten rond Layer 10-12 (de hoogste gecombineerde frequentie van alle Ores (zonder Emerald dan)) :3

Bewerkt: door Phoenyxar

Deel 2 van mijn episch fototripje:

20121215150956.png

Hemnas&Kittler - Halka's Horn

20121215151006.png

Hayne Street

20121215151043.png

Haya 72

20121215151118.png

La Valla (het -moderne- Justitiepaleis, slecht vertaald "Justice Palace" :D )

Bewerkt: door Phoenyxar
Geplaatst:

Geloof me, is al eens getest geweest op een server: "Wat gebeurt als we héél de lobby van de Vazra Dhun nu eens vol met TNT steken?"

Oftewel 25 torens van 180 Blocks TNT afsteken. Jammer dat ik er toen geen foto's van heb genomen, was geweldig xD

Ja, ik wil ook ooit wel eens een Nuke testen in de stad, als ik de moeite opbreng om Mo' Explosives of die andere mod te installeren :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...