Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zou het zelf niet erg vinden om een tientje of twee (of drie) uit te geven voor een server waar iedereen op speelt. Kan er zo een opzetten, heb nog contact met m'n oude hoster en kan 'm dus zo online zetten. Maar ik vind dat geld het niet waard als er maar 5 man op speelt. Bij een man of 15 a 20 zou het me wel leuk lijken!

(Als je wilt dat ik een server opzet me 1GB RAM, kan ik dat gelijk doen, 1GB moet voor nu genoeg zijn.)

Laat het maar even weten.

• Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

418

• thebig

175

• Ezra24rct3

165

• Basssss

130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik zou het zelf niet erg vinden om een tientje of twee (of drie) uit te geven voor een server waar iedereen op speelt. Kan er zo een opzetten, heb nog contact met m'n oude hoster en kan 'm dus zo online zetten. Maar ik vind dat geld het niet waard als er maar 5 man op speelt. Bij een man of 15 a 20 zou het me wel leuk lijken!

(Als je wilt dat ik een server opzet me 1GB RAM, kan ik dat gelijk doen, 1GB moet voor nu genoeg zijn.)

Laat het maar even weten.

Heb je een PB gestuurd :).
Geplaatst:

Eindelijk een blok die items kan opvangen en ze daarna in een kist kan doen: de hopper.

Momenteel in de wekelijkse preview, en zal in de aanstaande "redstone update" verschijnen.

Nu kunnen farms volledig geautomatiseerd worden :).

Het moet niet gekker worden, nog even en je hoeft alleen maar toe te werken naar een bepaald niveau van beschaafdheid in Minecraft en je kunt gewoon onderuit zakken en kijken hoe alles zijn beloop gaat en rijk te worden zonder iets te doen. :puh:

Geplaatst:

Eindelijk een blok die items kan opvangen en ze daarna in een kist kan doen: de hopper.

Momenteel in de wekelijkse preview, en zal in de aanstaande "redstone update" verschijnen.

Nu kunnen farms volledig geautomatiseerd worden :).

Het moet niet gekker worden, nog even en je hoeft alleen maar toe te werken naar een bepaald niveau van beschaafdheid in Minecraft en je kunt gewoon onderuit zakken en kijken hoe alles zijn beloop gaat en rijk te worden zonder iets te doen. :puh:

Maar je moet dan wel die machines eerst bouwen ;)

Verder lijkt me die hopper zeer makkelijk voor farm's e.d. zodat je het niet handmatig hoeft op te pakken.

Wanneer komt er nu een server online :(

We zijn momenteel bezig met van alles voor te bereiden.

Echter wachten we nog even met het vermelden van de info totdat we toestemming hebben van de moderatoren, is inmiddels al aangevraagd :).

Geplaatst:

Nu nog een Condenser à la Equivalent Exchange en dan heb je een uitbuitbare inkomst aan materialen :puh:

Eens een afbeeldingkje met de twee grootste steden op:

96680963.png

Het is de bedoeling dat Avra Dhun ooit zo groot wordt dat het tot aan de brug uitsprawlt (een goede 3km² aan stad zal het dan zijn...) Big city :D

Geplaatst:

Omdat ik bossen rooi...?

Aangezien ik niet goed weet wat de standpunten zijn van "Groenlinks" (zal wel ongeveer gelijk zijn aan onze GROEN!) doe ik er maar een gooi naar :D

De stad barst trouwens van vele kleine plekjes met groen hoor, valt gewoon niet te zien op zo'n overzichten omdat die op straatniveau zijn te zoeken en omdat ze dankzij de terrain.png als grijs zijn afgebeeld. Anderzijds zijn die heren van Groenlinks gewoon welkom hoor! Nou ja, zolang ze zwijgen ^^

Geplaatst:

Dat zijn historische chunkerrors (kijk maar goed, er liggen er zelfs 2 hier, parallel aan mekaar), de overgang van B1.4-B1.5 en van B1.7.3 naar B1.9.1 en later (ik heb nooit in Beta 1.8 gespeelt) Ik ga die laatste chunk error-muur in mijn voordeel gebruiken voor in mijn stad. Het Stadion gaat half in de bergwand gegraven worden en meerdere van die grote projecten, zo'n ploste muur kan interessante perspectieven opleveren.

Als je vanuit mijn eerste stad vertrekt richting het Westen/Zuiden komt je zelfs meerdere van die muren tegen: B1.4-B1.5 ; B1.5-B1.6 ; B1.6-B1.7 ; B1.7.3-B1.9.1 :puh:

Geplaatst:

Waar gaat dat dedicated topic eigenlijk komen?

De power supply aanlsuiting van mn laptop is stuk, dus kan geen CPU en GPU intensieve spellen spelen. MC werkt daarentegen wel gewoon goed. Schijnbaar gebruikt TF2 meer power dan MC :cab:

Geplaatst:

Word het niet saai om de hele tijd wolkenkrabbers te maken? Lijkt me nogal eentonig. Ben trouwens van plan om een nieuwe wereld te starten, is al een tijd geleden dat ik Minecraft speelde dus het word weer eens tijd om alle updates te checken.

Geplaatst:

Word het niet saai om de hele tijd wolkenkrabbers te maken? Lijkt me nogal eentonig.

Nou ik vind het in ieder geval niet saai om doen, zeker niet als je bij elk nieuw project er weer eens een andere draai aan te geven. Daarbij bouw ik voor elk +18 verdiepingen-tellend gebouw er 2-3 kleintjes. Het staat dus eigelijk vol van de laagbouw in mijn stad (zie je gewoon moeilijk op zo'n overzicht). Dit is trouwens ook maar het centrum, vanaf dat ik de ring oversteek zal er enkel nog maar hoogbouw te vinden zijn in 2 van de 8 districten, die beide toevallig aan de kust liggen :puh:

Geplaatst:

Kan de basic Minecraft dat ook gewoon niet? Maak een game aan: Worldtype: Superflat (nu ga ik zelf eens even kijken in mijn Minecraft)

=> Customize

=> Presets

Nu kun je boven intikken wat je wil (volgens de gekende Minecraft-regels uiteraard) Bij mij is de preset automatisch: "2;7,2x3,2;1;village" - Het is die 7,2x3,2 die je Superflat-wereld bepalen. Als jij dus een wereld wil aanmaken waar meer te graven valt moet je die 2 van de 2x3 vervangen door een groter getal ;)

Maar hoe verander je dat in een bestaande Save? Want als ik Re-create doe van een wereld en ik verander de preset, dan zie ik mijn gebouwen niet staat.

Geplaatst:

Maar hoe verander je dat in een bestaande Save? Want als ik Re-create doe van een wereld en ik verander de preset, dan zie ik mijn gebouwen niet staat.

Niet, dat is ook zeer logisch natuurlijk dat dat niet zou kunnen, want hoe moet je save en game uitmaken dat jij een block hebt geplaats of niet om er dan vervolgens daarop te berekenen welke blokken moeten verplaatst worden en welke niet...

Of... download MCEdit. Open dan je Save in MCEdit, "Cut & Paste"" of "Nudge" de dingen die je wilt behouden naar een geliefde hoogte en vul de overgebleven ruimte op met wat blocks naar keuze. Natuurlijk zul je dit dan zelf altijd moeten doen als je je map verder verkent, maar het is de enige oplossing die ik zie.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...