Jump to content

Games crashen


Nyltje

Recommended Posts

Als ik een game ongeveer 30/60min speel loopt hij vast. Ik heb het tot nu toe bij Gta IV en Battlefield 3 gehad. De game freezed en het loopt vast. Ctrl + alt + delete -> taakbeheer en er staat (als voorbeeld) 'GtaIV.exe werkt niet meer.'. Weet iemand waar het aan kan liggen? Drivers zijn up to date en ik heb geen virus. De games run ik met 30-60fps.

Nyltje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eens de temperatuur van je CPU en GPU in de gaten houden. Wellicht crashed de video driver omdat de GPU instabiel loopt.

Anders zou ik toch zeggen herinstalleer windows eens en kijk wat er dan gebeurt. Het kan game specifiek zijn, maar ook dat je CPU/GPU of PSU intern beschadigd is (door bv oververhitting of matige kwaliteit). Mijn PC stopte soms uit het niets als je zware taken uitvoerde, dat bleek dus de PSU te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

M'n pc valt niet uit, de game crasht gewoon. Ik zal eens kijken naar de temperatuur tijdens het spelen van de games na een half uurtje.

EDIT: Net weer een andere gecrashte game gehad. Het heette Star Stable (voor m'n zusje xd), 60fps, crash na ongeveer 30min. Ik keek meteen naar de temperaturen van m'n hardware. Alles wat netjes 35/45 graden, maar m'n processor tikte de 70 aan. Nu ik weer even op internet zit is hij rond de 60 graden en zakt hij langzaam naar 55. Ik heb dit gemeten met Speccy.

EDIT2: Hij blijft na een half uurtje na het gamen rond de 55/60. Gemeten met Speccy en SiSoftware Sandra.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is toch best wel warm. Op idle zou die rond die 40°C of minder moeten zitten met de standaard koeler. Als de CPU te warm wordt gaat die zelf intern de prestaties verminderen zodat er minder warmte geproduceerd wordt en, in extreme gevallen, niet uitgeschakeld hoeft te worden ("thermal throttling"). Ik zou allereerst eens beginnen met het intern schoonmaken. Idealiter doe je dat met een lucht compressor, maar als je dat niet hebt kan je busjes perslucht kopen. Je kan het ook proberen met de stofzuiger maar zet deze dan wel op de laagste stand.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu wil ik de ventilator eruit halen (4 schroefjes), die plaatjes stofzuigen en terug zetten. Zal ik dit doen? Ik heb het nog nooit gedaan, maar door filmpjes te kijken weet ik hoe ik het moet, ik ben ook wel handig.

OW nee laat maar, volgens mij moet je dan opnieuw die cool pasta aanbrengen.

EDIT: Ik heb net m'n pc zo veel mogelijk stofvrij gemaakt, vooral in de buurt van m'n cpu. Bij internetten: Speccy geeft aan 60 à 70 graden en SiSoftware Sandra geeft 10/15 graden aan en gaat langzaam richting de 30. (net opgestart)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net een uurtje bf3 gespeeld, tijdens het spelen is m'n cpu 30 à 40 graden! :D Even m'n pc stofvrij maken (vooral in de buurt van m'n cpu) en het loopt weer soepeltjes!

Bedankt voor jullie hulp, ik ga weer gamen zonder gestort te worden door een te hete cpu. :puh:

[table=simple]|Voor|Na

Gamen|60/70|30/40

Normaal|50/60|15/30[/table]

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...