Jump to content

MSI/EVGA/ASUS/ZOTAC Welke?!


Nyltje

Recommended Posts

Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe videokaart. Nu was mijn oog gevallen op de Gtx660 en Gtx660 Ti. Ik ging eens kijken en je hebt zoveel merken, maar welk merk is nou goed en waarom, maakt het uit welk merk je neemt? Ik zag ook dat sommige 1 fan hadden en sommige 2, heeft dat veel effect op de prestaties?

Nyltje.

Link to comment
Delen op andere websites

Merk beter gewoon een A merk pakken, denk aan Asus, MSI, Gigabyte en meer, staat vast wel ergens op internet wat goed is en wat niet.

Maar sommige hebben inderdaad meer fans en/of een af fabriek overclock, over het algemeen is een 'grote' kaart beter dan een versie die een enkele slot gebruikt of kleine versie met dezelfde chipset.

Mede omdat de grote(re) meer koeloppervlakte hebben, en dus meer hitte af kunnen staan, waardoor de clocks veilig(er) omhoog kunnen.

Meer en/of grotere fans zorgen ervoor dat je meer lucht kunt verplaatsen, daardoor is het vaak dat twee fans stiller zijn dan een fan omdat deze voor dezelfde luchtverplaatsing meer toeren moeten maken.

Heeft natuurlijk ook ermee te maken welke lagers erin zitten, hoe de schoepen zijn ontworpen en het formaat van de fan zelf, en nog meer maar dit zijn de cruciale factoren.

Link to comment
Delen op andere websites

Asus en EVGA gebruiken ball bearings kogellagers waardoor ze langer mee kunnen gaan en veel stiller zijn.

MSI is ook een heel goede merk, het is wel alleen jammer dat ze goedkope chinese sleeve bearings waardoor ze vaak voor lekkende olie zorgen.

Dit is niet vaak het geval maar Asus en EVGA zou ik in ieder geval kiezen.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Specs en reviews gelezen?

Ze zijn allemaal het zelfde alleen de afmetingen zijn anders.

Merk beter gewoon een A merk pakken, denk aan Asus, MSI, Gigabyte en meer, staat vast wel ergens op internet wat goed is en wat niet.

Maar sommige hebben inderdaad meer fans en/of een af fabriek overclock, over het algemeen is een 'grote' kaart beter dan een versie die een enkele slot gebruikt of kleine versie met dezelfde chipset.

Mede omdat de grote(re) meer koeloppervlakte hebben, en dus meer hitte af kunnen staan, waardoor de clocks veilig(er) omhoog kunnen.

Meer en/of grotere fans zorgen ervoor dat je meer lucht kunt verplaatsen, daardoor is het vaak dat twee fans stiller zijn dan een fan omdat deze voor dezelfde luchtverplaatsing meer toeren moeten maken.

Heeft natuurlijk ook ermee te maken welke lagers erin zitten, hoe de schoepen zijn ontworpen en het formaat van de fan zelf, en nog meer maar dit zijn de cruciale factoren.

Bedankt voor de info!

Asus en EVGA gebruiken ball bearings kogellagers waardoor ze langer mee kunnen gaan en veel stiller zijn.

MSI is ook een heel goede merk, het is wel alleen jammer dat ze goedkope chinese sleeve bearings waardoor ze vaak voor lekkende olie zorgen.

Dit is niet vaak het geval maar Asus en EVGA zou ik in ieder geval kiezen.

Ik zag wel dat de fans van MSI groter zijn dan die van Asus. En ik heb nog nooit een lekkende videokaart gezien terwijl ik tot nu toe alleen merkloze videokaarten erin heb zitten.
Link to comment
Delen op andere websites

Nu kwam ik ook de r9 270x tegen, 10/15fps beter en ook 10 euro goedkoper dan de gtx660. Op de site van Nvidia raden ze minimaal een 450w psu voor de gtx660 aan. (linkje) (ik heb 450w) Nu zit de Zal ik dan de AMD videokaart nemen of toch die van Nvidia? Ik heb altijd een Nvidia gehad, maar die AMD is een stuk beter en goedkoper. Ik weet niet meer welke ik zal nemen. :?

Hier staat ook aardig wat informatie: http://tweakers.net/...660-gaming.html (scrol naar onder)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

AMD verbruikt sowieso minder, en de 270x is te vergelijken met de GTX760.

Ze zeggen juist dat amd meer verbruikt. Maar zou mijn psu het aankunnen? Volgens Nvidia heb je voor een gtx660 minimaal 450w nodig. Welke AMD videokaart is dan goed voor 450w?
Link to comment
Delen op andere websites

AMD verbruikt sowieso minder, en de 270x is te vergelijken met de GTX760.

Ze zeggen juist dat amd meer verbruikt. Maar zou mijn psu het aankunnen? Volgens Nvidia heb je voor een gtx660 minimaal 450w nodig. Welke AMD videokaart is dan goed voor 450w?

ligt helemaal aan kaart/type/snelheid, ezra's comment slaat nergens op.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD verbruikt sowieso minder, en de 270x is te vergelijken met de GTX760.

AMD staat vaak bekend dat ze meer verbruiken, zowel qua CPU's als GPU's.

Op de site van Nvidia raden ze minimaal een 450w psu voor de gtx660 aan. (linkje) (ik heb 450w) Nu zit de Zal ik dan de AMD videokaart nemen of toch die van Nvidia?

Ik las ergens dat AMD een 500watt voeding aanraad voor de R9 270x ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Op de site van Nvidia raden ze minimaal een 450w psu voor de gtx660 aan. (linkje) (ik heb 450w) Nu zit de Zal ik dan de AMD videokaart nemen of toch die van Nvidia?

Ik las ergens dat AMD een 500watt voeding aanraad voor de R9 270x ;)

Shit, heb ik net te weinig, ik neem het risico niet. :puh: Welke videokaart van AMD is geschikt voor een 450w psu?

En nog een vraag, welke zou ik nemen? AMD of Nvidia, ik vind het echt moeilijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Amd of Nvidia is hetzelfde als PS4 of Xbox One, het is een persoonlijke voorkeur.

Nvidia is wat duurder, maar lopen meestal wat koeler en verbruiken meestal minder.

AMD is wat spartaanser, presteren meestal wat beter maar als nadeel worden ze warmer en verbruiken ze meer.

Ik ken de verhalen van vroeger dat de drivers van AMD meestal niet echt geweldig waren, maar volgens mij is dat al een tijdje over.

Maar dat was een van mijn redenen waarom ik altijd voor Nvidia ben gegaan, fijne drivers en heb(of had) het extra geld er wel voor over.

Link to comment
Delen op andere websites

nVidia heeft natuurlijk PhysX wat wel een enorme voordeel is in sommige games (Assassin's Creed IV, Metro Last Light, The Crew, Far Cry 4), vandaar ook de meerkost. Hoewel sommige andere games nog steeds beter presteren op kaarten van AMD (Tomb Raider, Dirt 3).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...