Silverwing Geplaatst: 24 juli 2005 Rapport Geplaatst: 24 juli 2005 (bewerkt) In deze tut ga ik jullie leren hoe je een mooie Abstracte Signature kan maken. Het is nog niet echt zo uitgebreid, maar met de juiste brushes en fantasie kan je al iets mooi maken. Stap 1 Maak een nieuw document aan, ( File -> New ) de grootte bepaal je zelf. Ik heb gekozen voor 400 x 100. Selecteer nu de Paint bucket tool en vul de achtergrond met zwart. Stap 2 Maak een nieuwe layer aan ( Shift + CTRL + N ) en selecteer de Brush tool. Neem nu mooie abstracte Brushes en als Foreground color neem je wit. Begin nu te brushes op die laag tot dat je het goed vindt. Neem geen andere kleuren, altijd wit behouden. Stap 3 Nu kan je nog zoveel layers aanmaken als je wil, tot dat je het resultaat goed vindt. Je kan sommige layers op Overlay zetten en/of Image -> Adjustments -> Invert doen als het wat te licht is. ( CTRL + I voor Invert ) Stap 4 We gaan nu wat kleuren aan je Signature bijdoen! Doe Layer -> New adjustment layer -> Color Balance. Speel nu wat met de settings tot dat je blij bent. Ik heb het zo gedaan: Shadows 0 0 0 Midtones +100 +100 -6 Highlights 0 0 0 Doe nu nog eens Layer -> New adjustment layer -> Color balance, dit heb ik gedaan: Shadows +63 -24 -61 Midtones -100 0 +100 Highlights 0 0 0 Doe nu Filter -> Render -> Clouds op je laatst aangemaakt CB layer. Doe nu nog eens ( voor de laatste keer ) Layer -> New Adjustment Layer -> Color Balance, dit heb ik gedaan: Shadows 0 0 0 Midtones +100 +13 -100 Highlights -39 +1 -3 Doe nu een paar keer ( of één keer ) Filter -> Render -> Clouds of CTRL + F. Stap 5 We gaan nu nog een klein effectje toevoegen wat het mooier maakt. Doe Layer -> New Adjustment Layer -> Brightness/Contrast. Brightness -13 Contrast +35 Stap 6 Deze stap is niet nodig, maar het maakt het wel wat mooier. Maak een Layer boven al je CB Layer's aan. Selecteer de Brush Tool en neem als Foreground Color wit. Zet de Ocapacity van je Brush op 40-60% en begin een beetje te brushen. Stap 7 Selecteer de Text Tool en typ je text op je Signature. Hoe je je tekst doet bepaal jezelf, doe wat je het mooiste vind. TIP: Zet de Tekst onder de Color Balance Layers als je een goede Blending hebt. Stap 7 Gebruik nu de Tut van Timos voor een mooie 3px border of doe een simpele zwarte 1px. Dit is mijn resultaat van deze tut: Ik hoop dat je iets hebt bijgeleerd, vragen, opmerking en resultaten mag je hier uiteraard posten. Binnenkort zal ik waarschijnlijk ook screens maken van de Color Balance's. Hier zijn de brushes: Brushes Download Bewerkt: 24 juli 2005 door Slimm Reageren
Slimm Geplaatst: 24 juli 2005 Rapport Geplaatst: 24 juli 2005 Mooie tut, hier is mijn resultaat: Ik heb de brushes alvast voor je geupload, ze staan in je tekst Added tot Adobe Tutorial List! Reageren
bjorn13 Geplaatst: 24 juli 2005 Rapport Geplaatst: 24 juli 2005 (bewerkt) Nice tut!!!! dit is mijn resultaat. silverwing Hoe heet die lettertypen die je in die sig hebt? Bewerkt: 24 juli 2005 door bjorn13 Reageren
Silverwing Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2005 Bedankt voor jullie reacties, en het lettertype is FarCry. Reageren
Loek Geplaatst: 25 juli 2005 Rapport Geplaatst: 25 juli 2005 Mooie tut! Ik ga hem morgen eens uit proberen Reageren
Kill_MaChin3 Geplaatst: 9 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2005 ik gebruk paintshop 6 maar daar staat echt niks van wat jullie zegge kan iemand het duidldijk uitlegge Reageren
Froop Geplaatst: 9 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2005 Alle tuts zijn voor photoshop 7.0 en hoger. Reageren
Jowx Geplaatst: 13 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2005 Dus geen paintshop hij zegt toch : Alle tuts zijn voor photoshop 7.0 en hoger. Dus geen paint jowx Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.