Jump to content

GTA V op huidig systeem, kan het nog?


Neymar

Recommended Posts

Hey daar,

Ik ga GTA V uiteraard halen voor de PC. Ik had een aantal jaar geleden een vrij goed systeem gekocht, een high end systeem destijds. Als ik me niet vergis was het 2009.

Ik heb de PC de loop der jaren iets aangepast, een nieuw moederbord (AM3+), nieuwe processor en nieuw geheugen, maar de videokaart is hetzelfde gebleven, namelijk een ATI Radeon HD5850.

Voor 2009 was het echt een geweldige kaart, maar nu zitten we al ruim 3 generaties verder als ik me niet vergis.

De reden dat ik mijn videokaart niet heb geupgrade is omdat ik vrij weinig game, het zwaarste spel dat ik nu (en tevens ooit) op mijn computer speel is GTA IV en dat gaat vlekkeloos en het spel is prachtig.

Ook al ben ik iemand die weinig gamed, ik vind de graphics wel belangrijk, vooral bij een spel als GTA.

Het probleem was eigenlijk dat ik elke keer op een nieuwe generatie wilde wachten, want elke keer worden ze beter en in cominatie met prestaties verbruiken ze elk jaar minder.

Ik zit namelijk een soort van vast aan mijn 500Watt voeding. Geen zin om dit allemaal te vervangen :gaap:

Nu is mijn vraag dus, aangezien ik GTA IV perfect kan draaien, kan ik GTA V wel draaien?

GTA IV speel ik op 1920x1080 en als het goed is alles op High. Deze resolutie haal ik bij GTA V niet denk ik, maar is 720p haalbaar?

Zolang het spel maar niet hapert, want daar heb ik wel een hekel aan.

Belangrijkste vraag eigenlijk, want ik weet echt niet wat ik daarop zou moeten zeggen, zullen de GTA V graphics op mijn PC beter zijn dan op mijn Xbox 360?

Op de Xbox 360 vind ik hem er al niet slecht uitzien, heb hem ook op de PS4, dat ziet 'r dan wel weer gaaf uit. De PC graphics zullen denk ik tussen de Xbox 360 en de PS4 inliggen, wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

De specs voor GTA V op de PC zijn nog niet bekent, dus we weten niet hoe goed je PC zou moeten zijn om GTA V te kunnen runnen.

De graphics zullen mooier zijn dan die op de PS4/XBOX:O en dan natuurlijk nog mooier ten opzichte van de PS3/XBOX360. Zo kan je op de PC versie spelen op 4k (resolutie van 3840 x 2160) en kan er op 60fps worden gespeeld. Kijk hier maar eens: http://www.gtaforum.nl/topic/133505-grand-theft-auto-v-over-een-maand-eindelijk-op-pc/

Als je op een lagere resolutie speelt dan je normale resolutie, dan ziet het er altijd een stuk slechter uit. Je kunt natuurlijk niet in fullscreen spelen, maar dat lijkt me niet lekker spelen.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie. Ik dacht meer aan een indicatie, want GTA IV kan ik wel perfect spelen maar het spel is wel al een aantal jaartjes oud. Nogsteeds vind ik het er mooi uit zien.

Hopelijk zijn de graphics op mijn PC wel beter dan op de Xbox 360. Denk zelf van wel. Mijn videokaart is een stuk beter dan die van de Xbox 360.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Big Boss. Ik kan alleen niet vinden wanneer er een nieuwe generatie uitkomt. Ik zou graag de opvolger van de 280X zien, zelfde/betere prestaties maar minder stroomverbruik. De 280X lijkt me op dit moment een beetje riskant vanwege mijn 500W voeding. Ik hoop dat ik GTA V wel op 720p kan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Nvidea 750 gtx 2 gb ddr5 is dat goed of slecht?

Ten eerste, het is nVidia, geen Nvidea. Wil je een of andere zalf for men, zul je naar de Kruidvat moeten.

En ten tweede, een topic hijacken is niet echt nice.

Link to comment
Delen op andere websites

een topic hijacken is niet echt nice.

zal ik maar een nieuw topic starten of mijn videokaart nog goed genoeg is voor gta5 of zal ik het in een topic doen waar het toch over gaat?

"kan het nog op mijn huidig systeem"?

dus om dit een topic hijacken te noemen vind ik onterecht.

daarnaast is autocorrectie op een tablet k*t met peren.

bedankt tommie voor het duidelijke antwoord :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een Pentium G3258 gecombineerd met een GTX750Ti is op een niveau ietsje hoger als die van een PS4 en die Pentium is al een 2core CPU.

Een GTX750Ti is echt een prima GPU en verder moet je niet teveel over de 2GB VRAM zitten. (Ik met mijn 3GB GTX780)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...