Jump to content

GPU past niet in kast


Grasblazer

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Net zoals jullie zit ik met smart te wachten op GTA5 voor de PC. De n00b die ik ben leek het daarom wel handig om zijn 5 jaar oude computer te upgraden:

Processor Intel® Core™ i5 CPU 650 @ 3.20GHz

Speed 3.2 GHz

Number of Cores 4

Video Card NVIDIA GeForce 315

Dedicated Memory 512 MB

Total Memory 2.1 GB

Memory 4.0 GB

Ik dacht een goed begin te kunnen maken door de Video kaart te vervangen door een nVidia Geforce GTX 660 2GB, maar wat blijkt? Het ding past helemaal niet in de behuizing van mijn huidige pc. De leverancier neemt geen aangekochte goederen retour. Nu is mijn vraag/dilemma; is het aan te raden om een grotere behuizing aan te schaffen, alle hardware die nu in de huidige kast zit over te zetten om zo alsnog gebruik te kunnen maken van de nieuwe videokaart? Of kan ik een groot deel van het aankoopbedrag (135,-) terugkrijgen door de kaart door te verkopen, en een kleinere, vergelijkbare kaart te kopen die wel past in de bestaande behuizing?

Elke hint of suggestie in de goede richting wordt uiteraard gewaardeerd,

Groeten,

Rob

Bewerkt: door Grasblazer
Link to comment
Delen op andere websites

Eventjes afgesplitst naar een nieuw topic.

Een winkel die geen retours aanvaardt vind ik toch wel heel erg vreemd. Heb je die kaart via internet gekocht? Als dat het geval is en de verkoper geen retours aanvaardt binnen 14 dagen na datum van ontvangst, dan schendt die het retourrecht; bij aankoop via het internet heb je onvoorwaardelijk recht op ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen.

Link to comment
Delen op andere websites

Eventjes afgesplitst naar een nieuw topic.

Een winkel die geen retours aanvaardt vind ik toch wel heel erg vreemd. Heb je die kaart via internet gekocht? Als dat het geval is en de verkoper geen retours aanvaardt binnen 14 dagen na datum van ontvangst, dan schendt die het retourrecht; bij aankoop via het internet heb je onvoorwaardelijk recht op ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen.

Bedankt voor de snelle reactie en het neerzetten van een apart topic. Ik voel me vereerd door alle aandacht :*D Ik heb de videokaart gekocht via Ebay via een Franse aanbieder, geen idee of het retourrecht Europees bindend is of niet. Wellicht iets om morgen uit te zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, tja. In dat geval zal het waarschijnlijk niet lukken als het een particuliere verkoper is. Professionele verkopers zijn wel aan deze regel gebonden. Het is inderdaad een Europees recht.

Een andere case kopen lijkt me dan nog wel een optie. Deze kan je voor onbepaalde tijd blijven gebruiken en zal nooit echt verouderen (tenzij men opeens USB4 uitbrengt o.i.d.) en kan je dus geheel kiezen naar smaak en budget.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn advies luidt ook om een nieuwe case te kopen.

De meeste simpele kasten zijn niet al te duur om aan te schaffen.

Wel zal je goed moeten opletten op de grootte van je kast. En de grootte van je moederboard.

De meeste gebruikte groottes van kasten zijn van klein naar groot uATX > ATX > EATX

Ik raad je aan om een kast van formaat ATX te kopen. Deze zijn bijna altijd wel groot genoeg voor de huidige hardware. Jou GTX 660 zal hier zeker in passen. Maar hij zal zeker wel een stuk groter uitvallen dan de kast die je momenteel hebt.

Meeste ATX kasten nemen ook de formaten ITX, uATX, ATX moederboarden aan. Maar het is altijd aan te raden om even na te kijken wat voor moederboard je hebt. Aangezien er heel soms borden zijn met een uniek formaat.

Mocht je de formaat ATX te groot vinden, dan denk ik dat je GTX 660 ook nog wel in een uATX kan passen. Maar dan zal alles wel extreem dicht op elkaar vallen en je weinig ruimte over houden voor de bekabeling.

(Kleine zij tip, controleer voor je video kaart ook of je wel een voeding hebt die genoeg watt heeft. Voor een GTX 660 zou een 450W voeding voldoende moeten zijn).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...