Jump to content

laptop vereisten voor gta 5 pc.


yonivek

Recommended Posts

Goede avond mensen,

Kunnen jullie mij melden. Gaat een laptop met deze specs GTA 5 goed laten draaien op minimaal medium? Zo niet, wat zou er beter moeten?

ASUS N751JK-T7124H

17,3 inch FHD

Intel Core i7-4710HQ

RAM 8 GB

1 TB HDD

NVIDIA GeForce GTX 850 (2 GB)

Alvast dank voor het antwoord

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, deze kan GTA5 op medium/max runnen.

Max? Jij droomt. De GTX 850M haalt de aanbevolen eisen niet eens.

Ik heb net dezelfde specs. Low met hoge FPS is een zekerheid, 1280x720 met medium kan maar dat zal waarschijnlijk maar 30/40 fps zijn. Met wat instellingen omlaag moet je dat wel omhoog kunnen krijgen. Dit zijn echter schattingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zie even dit topic: http://www.gtaforum....p/#entry2274094

Videokaarten zijn (vooral bij laptops) vaak een bottleneck vanwege de gelimiteerde stroom die ze kunnen krijgen. Ik zou er vanuit gaat dat je GTA V in ieder geval op medium settings kan spelen (1280x720 en dan paar settings high/medium, geen AA). Ookal ga je waarschijnlijk framedrops naar 20 fps zien als je te intensieve dingen doet (zoals snel de wereld doorrijden, veel items/mensen in beeld etc).

Laten we het zo zeggen: Je laptop is zeker geen slechte laptop, ook niet qua gaming. GTA V is gewoon een zwaar spel en je hebt op het moment waarschijnlijk de beste laptop qua prijs/prestatie om GTA V mee te spelen.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Ookal ga je waarschijnlijk framedrops naar 20 fps zien als je te intensieve dingen doet (zoals snel de wereld doorrijden, veel items/mensen in beeld etc).
Jup, mijn vorige laptop kon IV net aan op medium en dit klinkt heel herkenbaar.

Mijn advies is dan ook: speel met de settings zodat je een relatieve marge hebt. Wat bedoel ik hiermee? Zorg ervoor dat je nooit onder 25 fps dropt door toe te geven op graphics.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Oké. Dank voor de antwoorden. Als ik hem 'normaal' kan spelen op medium ben ik al erg tevreden. Ik ben niet zo fanatieke gamer en waarschijnlijk zal hij er grafisch gezien nog mooi genoeg zijn. En helaas is laptop ook voor studie nodig en heb geen geld voor een pc en een laptop. Maar hebben jullie tips voor laptops die qua prijs hetzelfde liggen (mssn iets duurder) en dan ook betere prestaties hebben ? Heb de laptop namelijk nog niet in bezit, enkel op het oog...

Bewerkt: door yonivek
Link to comment
Delen op andere websites

Ookal ga je waarschijnlijk framedrops naar 20 fps zien als je te intensieve dingen doet (zoals snel de wereld doorrijden, veel items/mensen in beeld etc).
Jup, mijn vorige laptop kon IV net aan op medium en dit klinkt heel herkenbaar.

Mijn advies is dan ook: speel met de settings zodat je een relatieve marge hebt. Wat bedoel ik hiermee? Zorg ervoor dat je nooit onder 25 fps dropt door toe te geven op graphics.

Oké. En wat is de makkelijkste manier om dit te controleren ? Of merk je dat vanzelf tijdens het spelen

Link to comment
Delen op andere websites

Oké. En wat is de makkelijkste manier om dit te controleren ? Of merk je dat vanzelf tijdens het spelen

Bij IV was er een Benchmark bij de settings ingebakken, en dan kreeg je op het einde je benchmarkverslagje. Hopelijk heeft V dit ook, ik ga er alleszins vanuit. Probeer toch zeker tegen de 40 aan te leunen in zo'n testje.
Link to comment
Delen op andere websites

Oké. En wat is de makkelijkste manier om dit te controleren ? Of merk je dat vanzelf tijdens het spelen

Bij IV was er een Benchmark bij de settings ingebakken, en dan kreeg je op het einde je benchmarkverslagje. Hopelijk heeft V dit ook, ik ga er alleszins vanuit. Probeer toch zeker tegen de 40 aan te leunen in zo'n testje.

Je kan er rustig van uit gaat dat deze optie ook in GTA V zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Oké. Dank voor de antwoorden. Als ik hem 'normaal' kan spelen op medium ben ik al erg tevreden. Ik ben niet zo fanatieke gamer en waarschijnlijk zal hij er grafisch gezien nog mooi genoeg zijn. En helaas is laptop ook voor studie nodig en heb geen geld voor een pc en een laptop. Maar hebben jullie tips voor laptops die qua prijs hetzelfde liggen (mssn iets duurder) en dan ook betere prestaties hebben ? Heb de laptop namelijk nog niet in bezit, enkel op het oog...

Een Asus met GTX850M is het beste wat je kunt krijgen wat betreft prijs/kwaliteit op dit moment.

Je kan misschien net iets beter vinden, maar dan krijg je zo'n bakbeest en dat wil je niet als laptop. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nah, je laptop zal GTAV goed kunnen draaien. In de tijd van GTAIV vanaf begin januari 2009 draaide GTAIV prima op mijn Core2Duo P8400 2.26GHz en nVidia 9600M GT 512MB.

Al met al was het echt een prima speelervaring met textures op Medium en vehicle density op 50 en andere settings op 20 of 25 maar de view distance

of dat ene setting dat veel VRAM eiste op 0.

Het spel draaide altijd op zo een 25FPS. Zeker helemaal niet slecht voor een laptop en dan te bedenken dat GTAV vaak slecht draaide op high-end PC's toentertijd.

GTX850M is zeker een prima GPU, je CPU ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien ik door heb dat ik mijn budget moet verruimen om toch (langere) tijd vooruit te kunnen met een laptop kwam ik uit bij deze. http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ACER-Aspire-Nitro-VN7-791G-73PT,10259,512030,1806713.html?langId=-11 is deze laptop zijn geld waard volgens jullie? Of kan je voor dit bedrag toch beter een msi of alienware aanschaffen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...