thebig Geplaatst: 22 januari 2015 Rapport Geplaatst: 22 januari 2015 Rate de videoclip! Tijd om dit randgeval te introduceren. Hoezo, 'randgeval'? Sinds Beeld & Geluid gescheiden is in enerzijds Muziek en anderzijds Films & Series is dit topic een twijfelgevalletje. Langs de ene kant gaat het over beeld, dus hoort het striktgenomen in Films & Series thuis (dat zich overigens niet beperkt tot films en series, zoals de ondertitel zegt). Langs de andere heeft het toch net weer iets teveel met muziek te maken. Daarom kies ik dan ook voor de muzieksectie. Genoeg daarover. Laten we tot de essentie van dit topic komen. Het concept is veelgebruikt en alom bekend, dus veel uitleg is er niet nodig. Voor de mensen die het toch nodig hebben: de bedoeling van dit topic is dat je een videoclip plaatst die je aanspreekt en iemand anders er zijn mening over laat geven. Dit kan aan de hand van een cijfer, een recensie, een beeld-tot-beeldanalyse... Kortom: het kan op veel mogelijke manier gebeuren! Uiteraard moet die persoon op zijn beurt dan ook weer een videoclip kiezen, zodat we een eindeloze ketting bekomen. Ik kan niet wachten om dit in gang te trappen, maar eerst en vooral moeten er nog een paar regeltjes op een rijtje worden gezet: Alleen de videoclip boven je mag je beoordelen. Als je iemand anders wil aanspreken over een videoclip die hij/zij gekozen heeft, kan dit middels PB. Probeer grondig te argumenteren waarom je een videoclip een bepaald cijfer geeft of waarom je een bepaalde mening erover hebt. Wat spreekt je erin aan? Wat vind je beter kunnen? De beoordeling mag enkel over de videoclip gaan, niet over de muziek. Uiteraard kan je de muziek apart beoordelen. Dit is echter niet verplicht, waar de videoclip keuren dit wel is. Er mag maar één videoclip per post geplaatst worden en één gekeurd worden (namelijk de voorgaande videoclip). Maximaal 1 post per dag per persoon. Net zoals elders op het forum gelden ook hier de forumregels. Veel plezier! Dan begin ik maar met de allereerste videoclip. Ik had hier videoclips kunnen plaatsen die bergen met prijzen hebben gewonnen, maar dat doe ik niet. In plaats daarvan plaats ik de videoclip die mij op dit idee heeft gebracht. Dat betekent echter niet dat deze ook geen prijzen zou mogen verdienen. Benieuwd wat jullie ervan vinden! Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 22 januari 2015 Rapport Geplaatst: 22 januari 2015 Mwah, laat ik positief beginnen: het idee is origineel. Ik vind de uitvoering alleen ietwat aan de magere kant, het had iets 'explosiever' gekund, denk ik. Nu is het vrij repititief en heb je het na één minuutje wel gezien. Desondanks een 7/10. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 22 januari 2015 Rapport Geplaatst: 22 januari 2015 Een klassieker. Helaas heb ik er nooit veel aan gevonden. Er gebeurt vrij weinig, en wat er gebeurt interesseert mij niet echt. Misschien niet mijn soort humor. De clip zit visueel verder wel prima in elkaar. 6/10 Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 23 januari 2015 Rapport Geplaatst: 23 januari 2015 Beetje saai om alleen maar naar een vent te kijken die aan het zingen is. Het draagt ook niet zo veel bij aan het nummer. 6/10 Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 23 januari 2015 Rapport Geplaatst: 23 januari 2015 Strikt genomen zit ik nu ook haast de hele tijd te kijken naar een vent die dan wel zingt of met z'n hoofd onder water zit, maar goed. Nummer kende ik, clipje nog niet. Past erg goed bij de aard van het nummer: gevoelig, simpel (niet al te veel muzikale poespas) en wat droefgeestig. Precies dat zie je ook terug in de clip. Ik durf hem een 8.5 te geven. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 (bewerkt) In het begin vond ik het nog wel wat hebben, ook al waren de grafische effecten een beetje om te huilen, maar daarna werd het helemaal mind blowing. Het leek alsof de editors er geen zin meer in hadden om het dan maar zo goedkoop mogelijk te laten lijken. Ik vind het een beetje jammer dat er niet meer uitgehaald is. Jammer genoeg geef ik het een 4/10 Bewerkt: 24 januari 2015 door ERRWINS Reageren
Froodooo Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 The song was always about humanity at its most natural, and how that is undermined ceaselessly by religious [organizations] and those who would have us believe they act in its interests. What has been seen growing in Russia is no less than nightmarish, I proposed bringing these themes into the story and Brendan liked the idea. Lijkt me spot-on met deze videoclip. Verder maakt de zwart-witte setting het helemaal af. Je zou die zwart-witte beelden zelfs als figuurlijk kunnen zien, de duistere schaduwkant van de wereld en haar inwoners. Indrukwekkend. 8/10 Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 20 juli 2015 Rapport Geplaatst: 20 juli 2015 Leuke clip. Dat stukje in het midden/einde dat het even onderbroken wordt omdat Ian meezingt had er van mij niet per sé in gehoeven omdat dat je een beetje uit de sfeer haalt. 7,5/10 Reageren
Silverbyte Geplaatst: 21 juli 2015 Rapport Geplaatst: 21 juli 2015 Goed geschoten beelden met heel aardige belichting, maar uiteindelijk is het toch weer een vrij standaard 'live performance' video. Maar goed, hij zit wel netjes in elkaar, dus ik geef het een 7/10. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.