Dexist Geplaatst: 5 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 5 december 2016 Nice, ja de agent limit is al snel bereikt. Hoe is de fps en traffic.? Welke mods gebruik je? Er in ook eem realistic population mod;Meer mensen in flats en minder in vrijstaande huizen. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 5 december 2016 Rapport Geplaatst: 5 december 2016 Hoe is de fps en traffic.? Welke mods gebruik je? Er in ook eem realistic population mod;Meer mensen in flats en minder in vrijstaande huizen. De fps is degelijk, ik heb de game op 1360x768 draaien (wat dus ongeveer de helft van de pixels op 1920x1080 is), dus sowieso minder belastend, maar de game gaat wel traag. De drie verschillende snelheden verschillen niets van mekaar en als ik moet oordelen op basis van een net gestarte game zou ik zeggen dat het nu op 30-40% van de normale snelheid loopt, doenbaar dus nog. Qua nuttige mods voor dit (even assets daargelaten) heb ik een Demand Editor, de Residential Demand verdwijnt namelijk vanaf je de 262.144 (2^18) inwoners voorbijgaat, je kunt dat nummer voorbij door op je Birth Rate eventjes mee te surfen, maar daarna moet je eigenlijk een editor gebruiken. Op andere kleintjes na (Unlimited Money/Goods, Custom Train/Tram Tracks, Automatic Bulldoze) is het nog tamelijk vanilla. Traffic is een interessant iets. Aangezien er maar 65.536 (2^16) actieve entiteiten kunnen zijn betekent dat namelijk dat je traffic na de ±80.000 inwoners eigenlijk niet meer verergerd. Het zal zelfs een klein beetje beginnen spreiden met dat je stad groter wordt, maar op mijn grote knooppunten na valt het allemaal wel mee (ik gebruik overal een systeem van eenrichtingsstraten en lussen, dus enkel boulevards zijn druk). Ik heb daarnaast ook gemerkt dat de game daardoor ook enkel de ruimte "rendert" waar je op dat moment bezig bent. Mijn metrogebruik was namelijk op M1 +2.000 reizigers wanneer ik het centrale deel in zicht had, als dat niet zo is keldert dat naar 800-1200, bij de bus- en tramlijnen is dat nog duidelijker aangezien mijn drukste tramlijnen altijd degene zijn die ik kan zien. Ik heb trouwens ook al gekeken naar die mod hoor, maar het zou een klein drama zijn voor een stad die je al hebt vormgegeven (compleet herontwikkelen en zo), daarnaast bestaat de kans ook dat mijn safe dan direct crasht. +60% van mijn stad is High Residential en ik zit met ochot 40% van het land al aan +600.000 inwoners, met die mod kan dat makkelijk richting de +1.500.000 gaan en dan crasht de game, er is een hardwired limiet voor inwonersaantal op 1.048.576 (2^20). Erg spijtig voor mij, maar de game was dan ook niet ontworpen voor steden met +150.000 inwoners. Nog steeds leuk om te ontwerpen :v Reageren
Dexist Geplaatst: 5 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 5 december 2016 Opzich zal het best leuk zijn als alle traffic aanwezig zal zijn, dus alle auto's van een stad van 1miljoen , als zal je daar wel een super computer voor nodig hebben . Maar zal een beste uitdaging zijn. Intussen dat jij een stad bouwt die richting 1 miljoen gaat houd ik mij bezig met dit: Nu nog de stad en de mensen Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 5 december 2016 Rapport Geplaatst: 5 december 2016 Is ook eens een uitdaging. Mijn snelwegkruispunten zijn allemaal supercompacte (ik vervang de bestaande meestal) dingetjes :v Reageren
Dexist Geplaatst: 6 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 6 december 2016 Ken je deze mod al btw https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=766190099 Zeer handig, kan je letterlijk alles mee bewegen nadat je het al hebt geplaatst. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 6 december 2016 Rapport Geplaatst: 6 december 2016 Interessant, maar ik weet tegelijkertijd ook niet of ik het echt zou gebruiken (wellicht wel), wie weet :v Reageren
Dexist Geplaatst: 15 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2016 Traffic Manager: PE heeft sinds een tijdje een verbeterde Parking AI. Daarmee zoeken de cims beter en sneller een parkeerplek op ipv de auto gewoon te laten verdwijnen. Werkt goed Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 15 december 2016 Rapport Geplaatst: 15 december 2016 Ik kan 6 "New Buggy's" zien staan! :v Reageren
KoningJesper Geplaatst: 11 januari 2017 Rapport Geplaatst: 11 januari 2017 (bewerkt) Vanmiddag eindelijk na een tijdje weer gekloot met C:S en ben tot nu toe erg tevreden (Is natuurlijk nog niet af ) --- Op dit moment staat er nog een tramlijn, betere verbinding via bussen en enkele verkeersproblemen op het lijstje van dingen die gedaan/ opgelost moeten worden. Uiteraard blijven er terwijl bedrijven/ industrie/ woonwijken/ commerciële gebouwen bij komen. Nice stad trouwens man Vooral dat stadion bij de rivier is vet Bewerkt: 11 januari 2017 door KoningJesper Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 14 januari 2017 Rapport Geplaatst: 14 januari 2017 Ziet er leuk uit Jesper! Reageren
KoningJesper Geplaatst: 6 februari 2017 Rapport Geplaatst: 6 februari 2017 Dorpje begint al aardig vorm aan te nemen Reageren
KoningJesper Geplaatst: 6 februari 2017 Rapport Geplaatst: 6 februari 2017 Een aangepaste rotonde Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 7 februari 2017 Rapport Geplaatst: 7 februari 2017 Je werkt met Rico gok ik? :o Reageren
KoningJesper Geplaatst: 7 februari 2017 Rapport Geplaatst: 7 februari 2017 21 minuten geleden, Phoenyxar zei: Je werkt met Rico gok ik? :o Nee Ondanks dat het heel mooi klinkt op papier, vind ik het heel kut werken, omdat er bij 90% van de gebouwen geen thumbnail is Ik gebruik nu de Search Box Mod om de gebouwen te vinden en te plaatsen (zijn gewoon growables en hebben dan wel een thumbnail), Disable Zone Check zodat ze niet verdwijnen (aangezien het growables zijn) en Move It! om de gebouwen te kopieren en te finetunen :). Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.