ole23 Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Hallo. Ik heb all een tijdje mijn laptop.en aangezien ik nog een videokaart over heb dacht ik misschien past hij wel in mijn laptop.dan kan ik misschien wat recentere games spelen van 1 a 2 jaar.maar ik weet niet of het erin past.er zit op dit moment een AMD radeon 3600 in en de kaart die ik over heb is een AMD radeon 4670. Oh ja ik heb een acer aspire 5532 Alvast bedankt voor de antwoorden. Reageren
gtaissuper Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Tenzij het een videokaart is voor laptops, gaat dat niet lukken. Zelfs al is het videokaart voor laptops, dan is de kans dat de videokaart niet werkt heel groot. De meeste videokaarten zitten vast gesoldeerd aan de rest van de laptop en zijn dus niet te vervangen. Daarnaast zou een upgrade van de 3600 series naar de 4600 series niet echt een grote verbetering zijn. Reageren
Dippie Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Dat gaat niet werken. De AMD Radeon 3600 en de Radeon 4670 zijn beide chips, welke om het moederbord zijn gevestigd. Deze zijn niet los te krijgen, en dus niet vervangbaar. Daarbij komt dat in de Acer Aspire 5532 geen slot zit voor een 'echte' videokaart. Reageren
Together Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Dat kan niet inderdaad. Volgens mij kan het bij geen een laptop. Reageren
ole23 Geplaatst: 2 februari 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Nou dan is het jammer.maar het maakt niet zoveel uit. Reageren
Dippie Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Dat kan niet inderdaad. Volgens mij kan het bij geen een laptop. Er zijn laptops die gebouwd zijn voor gamers. Deze hebben wel een fysieke videokaart in de laptop zitten welke je eventueel kunt vervangen. Maar de standaard 'huis-tuin-en-keukenlaptops' hebben alleen een chip welke je niet kunt vervangen Reageren
Together Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Dat kan niet inderdaad. Volgens mij kan het bij geen een laptop. Er zijn laptops die gebouwd zijn voor gamers. Deze hebben wel een fysieke videokaart in de laptop zitten welke je eventueel kunt vervangen. Maar de standaard 'huis-tuin-en-keukenlaptops' hebben alleen een chip welke je niet kunt vervangen Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat het alleen bij een desktop kon. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Er is ook een MSI laptop waarin je er 2 in kunt bouwen, waardoor je dus SLI hebt Reageren
SilverRST Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 SLi op een FullHD scherm is wel een beetje té overkill en daar heeft MSI niet zo goed nagedacht met hun GT80 Titan met 2x GTX980M. Dat ding kost zowat bijna of meer dan 4000 euro. Als je in de toekomst toch een gaminglaptop gaat kopen, hoef je daarna de GPU toch niet te vervangen. Mobiele GPU's zullen nooit de prestaties van hun desktop counterparts bereiken en is er eigenlijk ook geen reden om een laptop GPU te upgraden. Reageren
Sublime Geplaatst: 2 februari 2015 Rapport Geplaatst: 2 februari 2015 Alienware biedt deze mogelijkheid ook. Het gaat hier om mobiele videokaarten met de MXM formfactor. Helaas zitten er wel vaak custom coolers op waardoor het vervangen niet simpelweg een kaart eruittrekken er weer indoen is. Daarnaast heb je ook nog problemen met de powersupply en mogelijk extra hitte die een nieuwe videokaart biedt. Kortom, het is meer voor hobbyisten dan echt vanuit een functioneel oogpunt. SLI met mobiele videokaarten is trouwens niet overkill voor een full hd scherm hoor. De mobiele GPU's scoren altijd veel lager dan een desktop GPU. Daarnaast zijn twee extra schermen ook wel chill op je laptop Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.