Jump to content

[OS X] iTunes titels 'verschuiven' tijdens scrollen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Een vrij raar iets dat zich al een tijdje op m'n laptop voordoet, namelijk het volgende:

De titels van muzieknummers 'verschuiven' tijdens het scrollen, wanneer je er dan met je muis overheen gaat, gaat het weg, maar bij (sneller) scrollen komt het weer terug... Het doet zich voor over de hele breedte van het iTunes venster, in bijv. de lijstweergave van de Finder is er niets aan de hand.

Voorbeeld:

p8s4pwR.jpg

Het rare is ook dat als ik er een printscreen van maak, dat er niets van te zien is...

En ja, iTunes (12.1) en OS X (10.10.2) zijn up to date, verder heb ik een 15inch Macbook Pro van eind 2011.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Het is namelijk vrij irritant :7

Bewerkt: door im_ruben
Geplaatst:

Dat zijn duidelijk GPU of scherm artefacten. Bij windows zou ik zeggen, herinstalleer een nieuwere driver maar bij Mac OS durf ik dat niet zo te zeggen.

Geplaatst:

Het ligt aan de hardware en iTunes heeft hier verder niets mee te maken dus? Ik lees net dat artefacten de eerste verschijnselen zijn van het einde van de videokaart, is daar iets aan te doen? Lijkt me wel snel voor een Mac die ik pas gekocht heb in begin 2012...

Lijkt me wel snel voor een Mac die ik pas gekocht heb in begin 2012...

In dat geval heb je wellicht nog garantie. Op mijn Mac zit maar liefst 5 jaar. En ook als je garantie verlopen is heb je nog recht op een deugdelijk product, een videokaart die al na 3 jaar kapot gaat in dit type prijsklasse laptop is niet te accepteren. Terug naar de winkel indien het echt de videokaart is!

Bewerkt: door Davedavy

Hoe kan ik erachter komen of het aan de videokaart ligt?

Volgens mij is m'n Mac via iCentre gekocht (rond februari 2012) en die schrijven over 3 jaar garantie. Dus maar even langs binnenkort :)

Edit: zie nu dat de titel van het topic wel erg logisch overkomt ^^

Geplaatst:

Heb je dit probleem alleen in iTunes? Het wellicht veroorzaakt worden dat je GPU te warm wordt en dan raar gaat doen (wat meestal aangeeft dat het ding aan het einde is).probeer anders eens je laptop evenveel als bij iTunes te belasten en dan hevig te gaan scrollen in bv safari of een ander programma (bv chrome)

In bijv. Chrome heb ik geen problemen, maar als ik snel scroll in Safari hapert/flikkert de scrollbar wel heen en weer, iets waar iTunes trouwens ook last van heeft. Dit specifieke probleem met lijstweergave heb ik verder niet in andere programma's (voor zover ik weet) maar misschien dat het haperig opstarten van andere vensters ook met dit probleem te maken heeft? En ja, de GPU is soms ook erg warm, nu 55 graden. Om nog maar niet te spreken over de temperatuur als ik grote bestanden aan het exporteren ben...

(wat meestal aangeeft dat het ding aan het einde is)

Bedoel je de GPU, of de laptop in het algemeen, wat me beide al wel erg snel lijkt...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...