Jump to content

(OS X) Parallels Desktop via portable harde schijf

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb afgelopen week parallels desktop aangeschaft zodat ik autocad inventor kan draaien op windows via mijn macbook.

Nu vraag ik me af of ik windows dan ook kan installeren op een portable harde schijf omdat anders de ssd van mijn macbook zo snel vol staat.

En zo ja welke harde schijf kan ik dan het beste kopen (ook ivm overdracht snelheden)?

Ik heb een Macbook air 13 inch begin 2014 met een i7, 8GB werkgeheugen, intel graphics 5000 1536 MB en een 128 gb ssd.

Geplaatst:

Ik heb zelf ook Parallels op mijn Mac Mini staan, en mijn windows dat ik voor Parallels gebruik op mijn externe schijf.

Alhoewel het voor mij prima werkt, zal het in jouw geval minder goed lopen omdat je het zwaar gaat stressen en ik maar XP gebruik.

Dus ik zou zeker een USB 3.0 behuizing pakken, met 3.5" schijf en een 7200rpm schijf, als het niet teveel mag kosten in ieder geval.

Als je een wat groter budget hebt of beperkt hoeveelheid geheugen nodig hebt, kan je ook voor een 2.5" SSD gaan met een USB3.0 behuizing, of zelfs in een Thunderbolt behuizing, dan haal je echt het maximale eruit.

Lees ook her en der, als je een Thunderbolt behuizing hebt, zou bootcamp ook nog eens kunnen.

Moet je wel rebooten en Windows opstarten, maar dan heb je meer ramgeheugen en meer CPU over voor Windows en zou het net wat soepeler moeten lopen.

Geplaatst:

Die jij aangaf, dat is een 2.5" op 5400rpm, dat zijn zeker niet de snelste schijven die je zult vinden en ik betwijfel of dat lekker gaat lopen.

Ik zag een Verbatim VX450, 256gb en kost iets van 140 euro, wellicht iets voor je als je liever een al gebouwde wilt hebben.

Het voordeel van je eigen 'setup' maken, is dat je weet welke schijf erin zit en wat de specificaties ervan zijn.

Bijvoorbeeld van de SSD die je aangaf, daar zijn de specificaties gewoon van te vinden.

Externe behuizingen zie je helaas weinig specificaties, en dat is jammer want er zijn er een aantal die slechte controllers gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...