Jump to content

[NIEUW][700-750][HACKINTOSH] JustDoIt.


JustDoIt.

Recommended Posts

Kleine update:

Onderdelen zijn binnen, heb gelijk ook maar een nieuw toetsenbord besteld (Sharkoon Skiller).

Overmorgen kan ik helaas pas beginnen met de bouw (familieomstandigheden) maar ik beloof dat ik pics zal maken :)

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine update:

Onderdelen zijn binnen, heb gelijk ook maar een nieuw toetsenbord besteld (Sharkoon Skiller).

Overmorgen kan ik helaas pas beginnen met de bouw (familieomstandigheden) maar ik beloof dat ik pics zal maken :)

:tu:

Ben benieuwd! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je er een losse videokaart in gedaan of gebruik je nu de onboard?

Voorlopig gebruik ik de onboard graphics. Ergens rond de zomer tot kerst ga ik een GTX 750 TI SC halen.

Leuk om te zien dat een keer iemand daadwerkelijk zo'n PC verwezenlijkt :puh:

Das toch ook de bedoeling, anders vroeg ik jullie hulp niet :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wel jammer dat OSX niet is gelukt, komt er nog een toekomstige poging?

Zeker weten, ik heb het op dit moment druk met werk, school en familieomstandigheden dus voorlopig laat ik Windows erop :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Update:

Vandaag heb ik Mac OS X Yosemite erop geïnstalleerd.

Heeft me 10 uur aan frustratie en hoofdpijn bezorgd maar het is mij gelukt via de Clover methode.

Wat op dit moment nog niet werkt:

WiFi (lan weer wel)

Sharkoon Skiller toetsenbord

De spatiebalk en 6 werken niet (staan op een andere plaats)

Bewerkt: door JustDoIt.
Link to comment
Delen op andere websites

Update:

Vandaag heb ik Mac OS X Yosemite erop geïnstalleerd.

Heeft me 10 uur aan frustratie en hoofdpijn bezorgd maar het is mij gelukt via de Clover methode.

Wat op dit moment nog niet werkt:

WiFi (lan weer wel)

Sharkoon Skiller toetsenbord

De spatiebalk en 6 werken niet (staan op een andere plaats)

Zo herkenbaar, scheelt nu je het een beetje kent, zal het de volgende keren wat sneller gaan :puh:

Heb je een externe lan(kaart/usb)?

Toetsenbord kan ik je niet helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Update:

Vandaag heb ik Mac OS X Yosemite erop geïnstalleerd.

Heeft me 10 uur aan frustratie en hoofdpijn bezorgd maar het is mij gelukt via de Clover methode.

Wat op dit moment nog niet werkt:

WiFi (lan weer wel)

Sharkoon Skiller toetsenbord

De spatiebalk en 6 werken niet (staan op een andere plaats)

Zo herkenbaar, scheelt nu je het een beetje kent, zal het de volgende keren wat sneller gaan :puh:

Heb je een externe lan(kaart/usb)?

Toetsenbord kan ik je niet helpen.

Jup ik weet nu hoe het werkt :puh:

Ik heb een interne wifi kaart en ik zal hem helaas moeten verkopen en de 4800 series moeten kopen.

Toetsenbord heb ik geprobeerd te fixen met ukelele en dat is mij gelukt behalve dan dat de 6 en spatiebalk niet meer werken.

Ook dat moet ik nieuw kopen helaas, maar je moet natuurlijk wel wat over hebben voor een hackintosh :)

Verder heb ik een dvi cable besteld voor twee monitors en die komt volgende week binnen.

Vandaag ga ik de GTX 960 kopen en die zal ik dan morgen binnen krijgen, dus dat wordt weer even klooien met de bootloader...

Bewijs dat ik hackintosh draai:

E324tqu.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Korte samenvatting/tevens afsluiting van dit project (februari tot juni 2015):

Begin februari 2015 - Begonnen met het project en onderdelen uitzoeken etc.

Eind februari 2015 - Hackintosh helemaal in elkaar gezet, nog geen OS X Yosemite.

Eind maart 2015 - Mac OS X Yosemite (10.10.1) staat erop. Helaas werkt Wi-Fi, toetsenbord, webcam en bluetooth niet.

Begin april 2015 - geupdate naar 10.10.3, tevens heb ik nu een bluetooth adapter voor mijn Apple toetsenbord EN een GTX 960.

Begin juni 2015 - Azerty gecontacteerd over het probleem met de Wi-Fi, 10 euro bijbetalen voor het nieuwere model (WDN4800), Wi-Fi werkt ook de webcam met een driver-update.

Eind juni 2015 - Windows opnieuw erop gezet (Windows 10 TP in UEFI) zodat de clover bootloader hem kan herkennen (lijkt op een bootcamp).

Zoals altijd komen aan dit soort projecten nooit echte eindes vanwege updates en nieuwe hardware, maar ik wil het toch graag afsluiten zodat (hopelijk) andere mensen hier nog wat aan hebben.

Ik wil jullie graag allemaal bedanken, indien er nog vragen zijn (ook voor nieuwelingen) wil ik deze graag beantwoorden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...