ole23 Geplaatst: 19 februari 2015 Rapport Geplaatst: 19 februari 2015 Hallo. Het spookt all een tijdje in mijn hoofd om een game te maken omdat me dat wel leuk lijkt. en omdat ik wel van een uitdaging hou.Ik was van plan om niet meteen te moelijk te doen.ik wil graag een tycoon spel maken met camera view en graphics ala RollerCoaster tycoon 1. Maar de vraag is welk programma kan ik het beste gebruiken wat makkelijk in de omgang is.voor het model gebruik ik google sketchup 8 omdat ik dat makkelijk en fijn werken vind. Weten jullie welk programma het beste is voor een noob met geen ervaring. Want dit is de eerste keer dat ik een game wilt maken. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 20 februari 2015 Rapport Geplaatst: 20 februari 2015 (bewerkt) Unity 3D is een goede, en gratis game engine. Met de pro versie (€1500,-) kan je er goed games mee maken, maar met de free versie gaat dat ook wel. Er zijn veel tutorials, en op de site van hun staan ook wat tutorials. Ook zitten er al wat assets bij welke je kunt importeren zodat je al wat pre-made scripts en textures hebt. En als je in Sketchup je model exporteert naar een .FBX kan je deze importeren naar Unity. Bewerkt: 20 februari 2015 door Ezra24rct3 Reageren
ole23 Geplaatst: 20 februari 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 20 februari 2015 Oké bedankt ik had all wel wat gehoordt over unity maar ik was bang dat,dat een duur programma was. Reageren
KRAKELINGCATcarnage Geplaatst: 21 februari 2015 Rapport Geplaatst: 21 februari 2015 FPS Creator is ook een best goed programma om games te maken, ook al is het heel oud, het is echt een van de makkelijkste engines om games mee te maken (al zijn de graphigs wel een beetje slecht maarja) Reageren
JeremyvElswijk Geplaatst: 27 februari 2015 Rapport Geplaatst: 27 februari 2015 Op dit moment zou ik zelf ook voor Unity kiezen, veel ondersteuning voor te vinden. Reageren
DaBeast Geplaatst: 11 maart 2015 Rapport Geplaatst: 11 maart 2015 Tegenwoordig zijn de meest populaire engines in bepaalde maten gratis (lees wel even de voorwaarden, een deel van de opbrengst moet bv. bij Unreal Engine naar de makers van de engine). Unreal engine, Unity, Crytec zijn allemaal in bepaalde maten gratis. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.