Jump to content

big problems ps3

Recommended Posts

Geplaatst:

korte omschrijving hoe alles begon van een klein probleem naar groot probleem.

Sinds een tijdje als ik online speel bevriest mijn beeld altijd. Net een half uur ervoor was ps3 gevallen van 30cm hoogte) Toeval of niet....

diverse malen systeem herstel gedaan, formateren, installeren, reclameren....

bleef allemaal zelfde....

Ik had toen her idee om een inside een kijkje te nemen in de ps3. Mss iets los, of stof of ander vuil...

Dat openkrijgen ging moeilijker dan gedacht, en had ook de juiste inbus sleuteltjes niet. Dus ik maakte hem weer toe en sloot hem terug aan.

Nu wil hij plots geen schijfjes meer lezen!!! De lens is proper.

Terug eens poging gedaan om te openen, maar zonder succes. Schijfjes worden niet gelezen.

En het ging nog erger....

ik wou nog eens formateren, maar er is wat mislopen. systeem kan niet worden gestart, update nodig 4.66.

Deze gedownload up usb, en dan in ps3 gestoken.

Na de installatie krijg ik nu zwart beeld, in feite krijg ik geen signaal op mijn scherm zowel hdmi als scart. de ps3 hoor ik draaien?

en dit allemaal omdat mijn beeld in gta online regelmatig bevriest.

Help!

Geplaatst:

Een vraagje: Is het een hele oude playstation 3 of een van die super slim dingen van tegenwoordig? Ik kan nog herinneren die dagen wanneer playstation 3 pas een paar weken uit was en dat ie steeds kapot ging ofzo. En voor de volgende keer zou ik adviseren je playstation niet uit elkaar te gaan halen en dan zelf proberen te fixen (tenzij je er goed mee bent) want das de reden waarom ie nog meer kapot ging, raar of niet, het is toch mogelijk met een playstation dat ie uiteindelijk niet meer funcioneerd, alles komt aan een einde.

Geplaatst:

Als je je schijf hebt geformatteerd heb je er niks meer aan, aangezien de software is verwijderd. Dan lijkt het me ook logisch dat de update niet werkt, omdat de rest van de software ontbreekt...

Geplaatst:

Als je je schijf hebt geformatteerd heb je er niks meer aan, aangezien de software is verwijderd. Dan lijkt het me ook logisch dat de update niet werkt, omdat de rest van de software ontbreekt...

Niet geheel, wat gebeurd er als je een nieuwe HDD erin steekt?

Die zijn ook niet PS3 voorbereid of iets, de software of althans, de basis ervan staat ergens op het moederbord, netzoals dat de 12GB versie ook geen HDD bevat.

OT:

Het probleem vaak is, printplaten bevatten veel 'banen' en solderingen, bij het vallen kan het zomaar zijn dat er haarscheurtjes erin komen waardoor je last krijgt van los contact.

Vaak is het zo dat zodra de hardware warm wordt, dat de haarscheurtjes groter worden en tijdelijk geen verbinding meer maken, in velen gevallen werkt de hardware weer zodra het geheel is afgekoeld.

Na een tijdje is het zo vaak warm en koud geworden, dat de haarscheurtjes verder scheuren en permanente breuken worden, waardoor ie koud is ook niet meer werkt of voor korte duur.

Heeft het vallen je PS3 gemold, ik vermoed van wel.

Hoe ver heb je hem uiteen gehaald?

Mijn ervaring is namelijk dat als je de juiste gereedschappen niet hebt, je niet eens de kap eraf krijgt, althans bij de Phat.

De kap zit namelijk geborgd met dezelfde soort schroeven als binnen in, althans zo was het bij mijn Phat 40gb.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...