Jump to content

[nieuw] [game PC] [budget]€700/€750


ole23

Recommended Posts

Hallo forumleden,

Ik hou erg van gamen niet alleen op de ps3 maar ook op de PC.want vroeger deed ik niks anders en speelde uren op mijn pc'tje.

De spellen die ik wil gaan spelen zijn,GTA iv,Diablo 2&3,watch dogs, GTA v("als dat kan")max payne 3,left 4 dead,dayz,Bully scholarschip edition,desperados,en misschien nog wel meer spellen zoals

simulators en shooters Enzo.

Maar verwege mijn zuinige/krenterige moeder die denkt dat je voor 300/400 euro een goede PC kan krijgen.neem ik het hef nu in eigen handen. En ga ik op zoek naar iets beters.

Want de keuze van mijn PC dat zij met mijn zwager heeft uitgezocht is niet bepaald reuze.

Ook all heb ik de PC die ik nu heb niet zolang bijna een jaar in mei ofzo.maar ik zou er niet goed op kunnen gamen.omdat de componenten slecht zijn.denk aan een onboard videokaart en een slechte processor die nog slechter is dan een simpele i3 processor.en de behuizing is ook klein en kan ik hem dus niet van tijd tot tijd upgraden omdat ze echt alles in een super kleine kast hebben gestopt.

En aangezien een paar zeiden in een topic van mij dat je voor 400 euro nog wel iets beters kan krijgen ga ik dus nu een PC samenstellen.

Het liefst rond het budget 700/750 euro max.ik denk dat je daar wel een redelijke PC voor kan krijgen.

Ik heb zelf heb all rond gekeken bij de plaatselijke computer winkels en ga dus daar ook de onderdelen halen.dus er wordt niks via internet gekocht.want als ik mijn onderdelen gewoon op de hoek van de straat kan krijgen dan is het niet nodig om via internet te bestellen.en ik heb ook geen PayPal of ideal omdat mijn ouders niet voor internet bankieren hebt gekozen toen ik een rekening kreeg. Dus via internet dingen kopen zit er bij mij niet in.

Ik zelf had all een beetje gekeken en een lijstje gemaakt en kom onder het budget uit.

Ik zelf weet niet of de onderdelen bij elkaar passen en ook goed zijn maar dat zie ik wel.

Ik denk zelf dat de setup best wel redelijk is. Maar ik heb er niet veel verstand van.dus mocht jullie wat beters weten zeg het maar.zolang het maar in het budget past:p

Budget: €700/€750 euro.

Doel:gamen/internetten en af en toe een film kijken.

Merk PC of samengesteld: samengesteld.

Benodigde randapparatuur: nee ik heb nog een toetsenbord en muis liggen.

Ssd:nee

Onderdelen die je wilt hergebruiken:ja een harde schijf van 250gb.

Besturings systeem:Windows 7 home premium 64-bit.

Zelf in elkaar zetten of door een bedrijf:zelf in elkaar zetten bespaart mij 50/60 euro.en het lijkt mij een leuke uitdaging.

Extra koeling voor overklokken:nee niet noodzakelijk als de PC all snel is met de setup wat ik dan all heb is dat voldoende.

Dit is mijn lijstje.

Voeding:hkc just power v-power 550w prijs:€49,95

videokaar:Asus GeForce GT 730

Prijs:€89,99

Processor:Intel core i5-3340 prijs:€184,99

Moederbord:msi MB z87i gaming AC prijs:€169,99

Geheugen module:Kingston technoligy valueram 4gb Ddr3-1333 prijs:€44,95

Besturings systeem: Windows 7 home premium 64-bit prijs:€109,99

Lege behuizing ("merk onbekend") prijs:€5,00

326,5gb harde schijf prijs:€7,00 ("voor drie harde schijven")

Totale bedrag:€662.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf heb all rond gekeken bij de plaatselijke computer winkels en ga dus daar ook de onderdelen halen.dus er wordt niks via internet gekocht.want als ik mijn onderdelen gewoon op de hoek van de straat kan krijgen dan is het niet nodig om via internet te bestellen.en ik heb ook geen PayPal of ideal omdat mijn ouders niet voor internet bankieren hebt gekozen toen ik een rekening kreeg. Dus via internet dingen kopen zit er bij mij niet in.

Hiermee limiteer je jezelf wel héél erg. Zulke winkels hebben vaak maar een gelimiteerd assortiment en vaak kosten de onderdelen ook meer dan dat je ze via internet zou kopen omdat de extra kosten van het beheren van een winkel (personeel, huur van het pand, etc) aan de klant doorgerekend worden. Ik weet niet hoe oud jij bent maar wat mij betreft stap je gewoon naar je bank om internet bankieren te activeren. Volgens mij is dat zelfs gratis.

Een GT 730 is brak. Instapkaart. Waardeloos. Voor een echte game PC zou het bulk van het budget (een derde ongeveer) naar de videokaart moeten gaan, processor is veel minder belangrijk. Je kan zelfs nog heel wat power halen uit een Intel Pentium G3258. Dit is een unlocked processor en kan dus vrij makkelijk overclocked worden (after-market koeling vereist). Tussen die Pentium en de i5 K-series heeft Intel niets dat overclockt. Voor de videokaart hebben we in de prijsklasse rond de € 250 aldus een GTX 960.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je iemand hebt met Windows 7 Home Premium 64 bit standaard op z'n pc dan kan je een cd branden en die code invoeren. Ik heb dit ook gedaan toen ik een nieuwe pc zonder besturingssysteem kocht. Je moest een iso download, branden met een speciaal programma en je bent klaar. De code voer je in als je Windows gaat installeren.

Ik heb net een kwartier lopen zoeken naar het linkje waarvan ik de info had stap voor stap hoe je het moest doen, maar ik kan hem niet vinden.

EDIT: Deze site was het niet, maar ze zeggen dat je hier een iso kunt downloaden http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf heb all rond gekeken bij de plaatselijke computer winkels en ga dus daar ook de onderdelen halen.dus er wordt niks via internet gekocht.want als ik mijn onderdelen gewoon op de hoek van de straat kan krijgen dan is het niet nodig om via internet te bestellen.en ik heb ook geen PayPal of ideal omdat mijn ouders niet voor internet bankieren hebt gekozen toen ik een rekening kreeg. Dus via internet dingen kopen zit er bij mij niet in.

Hiermee limiteer je jezelf wel héél erg.

Hoeft niet, aangezien ze ook dingen kunnen bestellen als ze die niet hebben. Als ik een i7-4790K ofzo wil halen bij de PC zaak in Middelburg en die hebben ze niet, word gewoon tegen mij gezegd dat ze m bestellen en ik over een weekje terug moet komen. :puh: Over de prijs heb je helaas wel weer gelijk. Je komt daardoor al snel 40 euro duurder uit dan als je het online koopt.

@Nyltje: Heb het zelf ook gedaan, alleen heb ik hem met een programma op een bootable USB gedaan. Dat werkte ook :puh:

En Ole, je kan ook deze kopen. Die is volgens mij redelijk goed en vergt geen werk. Helaas zit je natuurlijk wel weer met bouwkosten welke ook oplopen tot 60 euro bij Alternate.

Hier heb je wat ik zou doen:

8xub1z.jpg

Je zou Windows vanaf ongeveer 80 euro moeten krijgen tegenwoordig, dus dat is niet z'n al te groot probleem. :puh:

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Als je iemand hebt met Windows 7 Home Premium 64 bit standaard op z'n pc dan kan je een cd branden en die code invoeren. Ik heb dit ook gedaan toen ik een nieuwe pc zonder besturingssysteem kocht. Je moest een iso download, branden met een speciaal programma en je bent klaar. De code voer je in als je Windows gaat installeren.

Ik heb net een kwartier lopen zoeken naar het linkje waarvan ik de info had stap voor stap hoe je het moest doen, maar ik kan hem niet vinden.

EDIT: Deze site was het niet, maar ze zeggen dat je hier een iso kunt downloaden http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

als dat kan is dat mooi want ik heb zelf nog een laptop met Windows 7 home premium 64-bit.dus als dat lukt bespaart mij dat mooi weer geld.
Link to comment
Delen op andere websites

Als je iemand hebt met Windows 7 Home Premium 64 bit standaard op z'n pc dan kan je een cd branden en die code invoeren. Ik heb dit ook gedaan toen ik een nieuwe pc zonder besturingssysteem kocht. Je moest een iso download, branden met een speciaal programma en je bent klaar. De code voer je in als je Windows gaat installeren.

Hou er dan wel rekening mee dat die andere persoon die code zelf niet meer kan gebruiken voor die PC, mocht het nodig zijn om Windows ooit opnieuw te installeren op die PC. Je hoeft er trouwens geen DVD aan te verspillen. Een USB stick is veel makkelijker. Wanneer was de laatste keer dat je een schijfje in je PC stak?

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je ziet heb ik nu voor een goedkopere kaart gekozen (Club 3D Royal King R9 280) en dat zorgde dat er wat geld overbleef voor een betere CPU. Nu is het de FX-8350, welke zeker beter zal zijn dan de FX-6300 uit mijn vorige bericht.

2urb688.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ezra heeft is wel oke. Voor die prijs heb je ook een mooie unlocked i5je. De case moet je er uit halen, want dat is meer een persoonlijke voorkeur. Als het kan zou ik nog een duurdere/betere videokaart nemen tot je budget op is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er ook meer rekening gehouden met eventuele aankoop van een OS. Als die illegaal word gedownload kan je inderdaad beter voor Intel gaan denk ik.

>>> Door Big Boss: *hoest*. Ik zal maar doen alsof ik dat niet gezien heb. AQcPxn0.gif<<<

IK DEED NIX! :cry: Mag ik niet eens zeggen dat het een optie is? :cry: 'k geef geen linkies hoor :cry:

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...