Jump to content

Harry Potter: In welke afdeling zou jij willen zitten?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

In welke afdeling van Zweinstein zou jij willen zitten?

Zit jij liever in Griffoendor, Zwadderich, Ravenklauw of Huffelpuf?

Griffoendor, staat voor dapperheid, ridderlijkheid, durf en moed. Past dit bij jou?

Zwadderich, staat voor sluwheid en trots. Past dit bij jou?

Ravenklauw, staat voor wijsheid. Past dit bij jou?

Huffelpuf, staat voor hard werkers, geduld en trouw. Past dit bij jou?

Als ik het voor het kiezen zou hebben zou ik wel bij Zwadderich willen. Want ik ben wel een ''trots'' iemand en ook best wel sluw. Ik hou van kracht, duistere muziek en wapens en een studentenkamer in een kerker hebben met donkergroene vlaggen lijkt mij wel vet. Ik zal alleen niet voor Zwadderich kiezen als het alleen maar om macht ging en haat. Want dat past niet bij mij. Vergeet gewoon niet dat Severus Sneep een Zwadderaar was en een held! Hij zal mijn voorbeeld zijn.

Ik kies voor Zwadderich! :D

Waar kies jij voor?

Gr GTAKevin023.

Bewerkt: door GTAKevin023
Geplaatst:

Griffoendor. Fred en George _O_ Gewoon de beste afdeling, de punten passen bij mij. Doe tweede en de vierde niet, de derde wel een beetje. Maar de eerste toch het meesy.

Geplaatst:

Beetje een apart topic, maar goed :puh:

Dan kies ik toch maar voor Huffelpuf. In 't algemeen heb ik best wel veel geduld en kan best wel goed werken.

Voor de rest zal ik het eigenlijk niet weten..... :7

Geplaatst:

Hmm, zal wel Zwadderich zijn. Niet zozeer om sluwheid, maar wel om trots. In de andere afdelingen kan ik mij eerlijk gezegd niet vinden. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Huffelpuf zou mijn ideale afdeling zijn, want ben namelijk heel geduldig en trouw.

Het enige nadeel is dat ik geen fan ben van hard werken. :puh:

Bewerkt: door Noretz
Geplaatst:

Huffelpuf zou mijn ideale afdeling zijn.

Want ben namelijk heel geduldig en trouw, enige nadeel is dat ik geen fan ben van hard werken. :puh:

Exactly this. Eigenlijk vergeleek ik altijd Zwadderich, Griffoendor en Ravenklauw grofweg als het stereotype beeld van respectievelijk MBO, HBO en Universiteit. Natuurlijk is dat in de praktijk helemaal niet zo, maar ik zou me in geen van de drie echt heel erg thuis voelen. Zwadderich zie ik een beetje als een mini-maatschappij waar je je reputatie hoog moet houden anders val je buiten boord, niet schromen om vooraan de rij te dringen om je zin te krijgen zeg maar, en zorgen dat niemand jou wat durft te maken omdat je vriendenkring groot genoeg is. Ik heb sowieso niets met mensen die een bepaalde trots hebben op hun afkomst of bezit of zo dus dat valt af.

Bij Ravenklauw en Griffoendor zou ik me ergeren aan de over-achievers en uitslovers om me heen, daar ben ik iets te onzeker en ingetogen voor.

Huffelpuf past niet helemaal bij me, maar is the next best thing. Pottermore vindt dat ook. Eigenlijk heb ik 'hard werken' nooit helemaal hierbij vinden passen, dat lijkt me meer iets voor Ravenklauw. Maar sowieso zijn de beschrijvingen bij alle afdelingen in het boek naar mijn idee iets te specifiek, maar goed, het eerste boek nam zichzelf dan ook niet zo serieus (en Harry zelf leert gaandeweg het verhaal om het ook niet zo serieus te nemen).

Geplaatst:

Kunnen we het niet beter veranderen naar waar je terecht zou komen? Je kiest geen afdeling, je wordt ingedeeld aan de hand van je persoonlijkheid. Ikzelf zou in Ravenklauw of Zwadderich terechtkomen, weet niet precies hoeveel meer ik naar één kant hang.

• 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...