Jump to content

Cvoges


LonelyHowl

Recommended Posts

Met al jullie hulp ben ik op dit lijstje uitgekomen, graag een beoordeling over het lijstje!

Processor: AMD FX-8320 Black Edition

Processorkoeler: Cooler Master Hyper 212 EVO

Moederbord: ASRock 990FX Extreme3

Videokaart: Club 3D Radeon R9 280 royalKing

Geheugen: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9G

Voeding: Cooler Master GM G550M

Behuizing: NZXT S340 Wit

Ik kom hier uit op €630,71 in de bestellijst

Deze samenstelling kan ik dan bestellen op een aantal sites, Tweakers.net heeft hier gelukkig de mogelijkheid om een aantal winkels bij elkaar te voegen tot een totaal bedrag.

De goedkoopste samenstelling van winkels is €644,07

UUNVtkf.png.

Dit valt net buiten mijn budget, maar daar kan nog wel iets op worden gevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • LonelyHowl

    26

  • GolfG60

    11

  • Ezra24rct3

    5

  • NicolaB

    3

Ikzelf heb ook een Coolermaster cooler en voeding, die doen het idd prima :puh:

Ook heb ik een logitech G15 Toetsenbord, waar vooral dat schermpje handig is tijdens het (online) gamen maar dat is geen must. Nu is er een G19 en die is vrij duur zo te zien. Duidelijke (hoge) toetsen vind ik altijd wel belangrijk tijdens het gamen, dus dat toetsenbord ziet er prima uit op dat gebied.

Heb je ook al een goede muis (waar je het dpi van kan veranderen naar smaak)?

Mocht je willen bezuinigen, dan zijn dat soort randdingen (zoals muizen en toetsenborden) de dingen waarop je makkelijk kan bezuinigen. Als je weer wat geld heb en nog steeds de wens hebt voor een nieuwe muis, koop je dan de nieuwe muis.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou natuurlijk graag een mooie gameset willen hebben, maar ik heb jammer genoeg nu niet genoeg geld ervoor.

Ik ben niet echt bekend met dpi, mag ik vragen wat dat betekent?

Link to comment
Delen op andere websites

Een muis met DPI instellingen kan je hardwarematig aanpassen hoeveel afstand de cursor maakt met dezelfde afstand die je met je muis doet.

DPI betekend ook dots per inch, een inch is 2,54cm, dus als je hem op 800 hebt staan, verplaats de cursor 800 dots oftewel pixels als je de muis 2,54cm verplaatst.

Zet je hem op 2000, verplaatst ie dus per 2,54cm zo'n 2000 pixels, dit is allemaal hardwarematig natuurlijk.

In Windows en in games kan je ook nog instellingen aanpassen, om het sneller te maken of trager.

Voordeel van een hardwarematige dpi aanpassing is dat je in games snel kunt wisselen, bv. in Battlefield wil je geen 2000dpi als je gewoon schiet, maar in een tank kan het voordeel opleveren omdat je je muis minder hoeft te bewegen om de koepel 360 graden te laten draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een muis met DPI instellingen kan je hardwarematig aanpassen hoeveel afstand de cursor maakt met dezelfde afstand die je met je muis doet.

DPI betekend ook dots per inch, een inch is 2,54cm, dus als je hem op 800 hebt staan, verplaats de cursor 800 dots oftewel pixels als je de muis 2,54cm verplaatst.

Zet je hem op 2000, verplaatst ie dus per 2,54cm zo'n 2000 pixels, dit is allemaal hardwarematig natuurlijk.

In Windows en in games kan je ook nog instellingen aanpassen, om het sneller te maken of trager.

Voordeel van een hardwarematige dpi aanpassing is dat je in games snel kunt wisselen, bv. in Battlefield wil je geen 2000dpi als je gewoon schiet, maar in een tank kan het voordeel opleveren omdat je je muis minder hoeft te bewegen om de koepel 360 graden te laten draaien.

Ah okay, is er ook een mogelijkheid om te kijken hoeveel dpi mijn standaardmuis is?

Link to comment
Delen op andere websites

Een muis met DPI instellingen kan je hardwarematig aanpassen hoeveel afstand de cursor maakt met dezelfde afstand die je met je muis doet.

DPI betekend ook dots per inch, een inch is 2,54cm, dus als je hem op 800 hebt staan, verplaats de cursor 800 dots oftewel pixels als je de muis 2,54cm verplaatst.

Zet je hem op 2000, verplaatst ie dus per 2,54cm zo'n 2000 pixels, dit is allemaal hardwarematig natuurlijk.

In Windows en in games kan je ook nog instellingen aanpassen, om het sneller te maken of trager.

Voordeel van een hardwarematige dpi aanpassing is dat je in games snel kunt wisselen, bv. in Battlefield wil je geen 2000dpi als je gewoon schiet, maar in een tank kan het voordeel opleveren omdat je je muis minder hoeft te bewegen om de koepel 360 graden te laten draaien.

Ah okay, is er ook een mogelijkheid om te kijken hoeveel dpi mijn standaardmuis is?

Dpi is meer een functie dus die zit niet op een standaard muis als ik het verhaal van Golf zo lees. Een vriend van me kan zijn muissnelheid ook via zijn muis aanpassen.
Link to comment
Delen op andere websites

DPI heeft iedere muis, maar de afstelling 'on the fly' niet inderdaad, DPI is gewoon hoeveel pixels per 2,54cm.

Heel vaak wordt dit soort informatie met normale muizen niet gegeven, simpelweg omdat de meeste mensen geen flauw benul hebben wat het inhoudt.

In de gamerswereld schreeuwt iedereen om DPI, maar veelal is het meer groot praat omdat de meeste gamers rond de 800 a 1200 dpi gebruiken bij schooters.

Momenteel heeft Logitech ook een muis met 12.000 dpi, maar aangezien rond de 1000 dpi normaal is is het dus gewoon nutteloos om een muis met 12.000 dpi te hebben.

Wel een leuk kroegverhaal trouwens, maar veel meer dan dat heb je er niet aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, even de hele topic doorgespit. De FX8520 en 8350 zijn beiden identiek aan elkaar behalve de kloksnelheden.

Een veel betere is dat je de FX8320 neemt en als je die gaat overklokken, heb je simpelweg de prestaties van de 8350.

De 8350 is eigenlijk meer voor mensen die niet willen overklokken of bang zijn te overklokken, hoe dan ook, bedie CPU's zijn identiek aan elkaar.

En voedingen zijn er in alle soorten en maten. Zelf heb ik de Cooler Master VS650, dit omdat mijn systeem een groot deel van de tijd niet volledig belast wordt

en de PSU veel efficiënt werkt.

En hier een lijst met allemaal voedingen welke goede zijn en welke slechte:

http://i.imgur.com/tgrbCnr.jpg

(@ degenen die uren zaten te zoeken naar de post van Big Boss voor deze link, really?! XD

Psst, in de topic van Nicole)

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

De lijst die ik hier nu heb samengesteld is de officiële.

Tenzij jullie denken dat er echt noodzakelijk een verandering moet komen.

Randapparatuur en Solid State Drive zijn hier niet van toepassing in.

Dat komt later nog. Natuurlijk wil ik hier graag hulp bij. ;)

Oh ja, nog een ding! Ik ben de laatste tijd veel met het nieuwe spel Dying Light bezig, maar kan dit niet spelen op goede kwaliteit (alles op low e.d.)

Kan ik met mijn nieuwe hardware wel op hoge kwaliteit spelen?

Bewerkt: door Cvoges
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...