Hoe belangrijk ingebouwde modding tools in een spel zijn begint duidelijk te worden nu het stedenbouwspel Cities: Skylines inmiddels drie weken te koop is. Dankzij de ingebouwde editors en bijgeleverde modding documentatie is het maken van aanpassingen in het spel een peulenschil, Ondertussen is dit indiespel mede hierdoor al meer dan een half miljoen keer verkocht.
Al gebruikt BIDP voor het onderstaande filmpje voor de effecten nog Adobe After Effect, is het al geheel mogelijk het camerastandpunt in Cities Skylines aan te passen. Hierdoor heeft hij het voor elkaar gekregen het personageswitchen van GTA5, tussen Michael en Franklin, in Cities Skylines na te bootsen.
Met de onderstaande afbeeldingen gaan we even terug in de tijd. JohnRCC is namelijk bezig met het nabouwen van GTA San Andreas in Cities: Skylines. Hierbij heeft hij Wetstone en het gbeid ten noorden van Los Santos als vruchtbare grond aangewezen. Kan je ijzererts vinden rondom Mount Chiliad en Hunter Quarry en kan je in Bone County naar olie boren. Ook heeft hij al diverse snelwegen aangelegd, al is zijn bouwwerk van San Andreas helaas nog niet af, geeft hij aan dat je binnenkort de wereld van GTA San Andreas in Cities: Skylines kan downloaden.
Nu kan je je afvragen waarom ik zoveel Cities: Skylines op een GTA fansite voorbij laat komen. Dit omdat ik hoop dat Rockstar Games het ook ziet. Hoe fantastisch zou het zijn als Rockstar Games bij de PC versie van Grand Theft Auto V ook officiële tools bijlevert die verder gaan dan de huidige content creator en de geplande video editor. Al lijkt me de kans heel klein dat Rockstar Games dit gaat doen, zal sowieso de GTA community modding oppaken. Voor de vorige Grand Theft Auto's zijn namelijk ook vele modding programma's ontwikkeld door fans. Gelukkig hoeven we niet lang meer te wachten. Op 14 April kunnen we eindelijk aan de slag met de PC versie van GTA5 en dan ook hopelijk in GTA5 de meest te gekke aanpassingen maken.
Mocht je trouwens ook fan zijn van Cities Skylines dan ben je welkom in onze Cities Skylines discussie.
Hoe belangrijk ingebouwde modding tools in een spel zijn begint duidelijk te worden nu het stedenbouwspel Cities: Skylines inmiddels drie weken te koop is. Dankzij de ingebouwde editors en bijgeleverde modding documentatie is het maken van aanpassingen in het spel een peulenschil, Ondertussen is dit indiespel mede hierdoor al meer dan een half miljoen keer verkocht.
Al eerder liet Grockefeller zien hoe makkelijk het is om Los Santos en Blaine County uit Grand Theft Auto V in dit spel na te bouwen. Nu laten twee andere modders ook twee fantastische GTA-concepten zien.
Al gebruikt BIDP voor het onderstaande filmpje voor de effecten nog Adobe After Effect, is het al geheel mogelijk het camerastandpunt in Cities Skylines aan te passen. Hierdoor heeft hij het voor elkaar gekregen het personageswitchen van GTA5, tussen Michael en Franklin, in Cities Skylines na te bootsen.
http://www.youtube.com/watch?v=_sH3532DVkY
Met de onderstaande afbeeldingen gaan we even terug in de tijd. JohnRCC is namelijk bezig met het nabouwen van GTA San Andreas in Cities: Skylines. Hierbij heeft hij Wetstone en het gbeid ten noorden van Los Santos als vruchtbare grond aangewezen. Kan je ijzererts vinden rondom Mount Chiliad en Hunter Quarry en kan je in Bone County naar olie boren. Ook heeft hij al diverse snelwegen aangelegd, al is zijn bouwwerk van San Andreas helaas nog niet af, geeft hij aan dat je binnenkort de wereld van GTA San Andreas in Cities: Skylines kan downloaden.
Nu kan je je afvragen waarom ik zoveel Cities: Skylines op een GTA fansite voorbij laat komen. Dit omdat ik hoop dat Rockstar Games het ook ziet. Hoe fantastisch zou het zijn als Rockstar Games bij de PC versie van Grand Theft Auto V ook officiële tools bijlevert die verder gaan dan de huidige content creator en de geplande video editor. Al lijkt me de kans heel klein dat Rockstar Games dit gaat doen, zal sowieso de GTA community modding oppaken. Voor de vorige Grand Theft Auto's zijn namelijk ook vele modding programma's ontwikkeld door fans. Gelukkig hoeven we niet lang meer te wachten. Op 14 April kunnen we eindelijk aan de slag met de PC versie van GTA5 en dan ook hopelijk in GTA5 de meest te gekke aanpassingen maken.
Mocht je trouwens ook fan zijn van Cities Skylines dan ben je welkom in onze Cities Skylines discussie.
Bronnen: BIDP YouTube & Reddit
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites