Jump to content

Raspberry WiFi sharen/bridgen naar Ethernet poort


Davedavy

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb vorige week mijn Raspberry ontvangen die ik wil gaan gebruiken om CUPS te draaien (wat prima gaat overigens) en de WiFi delen over de Ethernetpoort om deze zo aan te sluiten aan mijn SIP phone. Dat laatste lukt me tot op heden niet. Ik heb talloze tutorials geprobeerd maar het lijkt allemaal niet te werken.

In Ubuntu ging het simpel via Netwerk Manager, wat nu niet werkt aangezien Netwerk Manager dan lijkt te botsen met WPA_GUI. Althans, het is niet mogelijk de Wired verbinding aan te passen. (Edit en delete button zijn greyed out) Heeft iemand dus enig idee hoe ik Raspbian zo ver krijg de WiFi verbinding te delen of bridgen richting de ethernetpoort. Het mooiste zou dan ook nog zijn dat de Raspberry zelf nog WiFi verbinding heeft voor de printserver. (Wat bij sommige tutorials niet bleek te zijn :7)

Alvast bedankt! :)

Edit: Al gelukt. Heb gewoon maar Pidora geïnstalleerd :puh:

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Toch even een kleine dubbelpost voor men die dit (toevallig) nodig heeft of men die via Google binnenstroomt, het is gelukt (gewoon op Raspbian). Officieel is het geen bridgen maar mijn SIP telefoon heeft gewoon internet en dat is waar het om ging. Het gene wat het hem deed was deze tutorial op het Raspberry forum en het einde van deze tutorial voor de instellingen op mijn SIP telefoon. Enige puntje wat ik zelf toe te voegen heb is voordat je de GUI opent 'sudo su -' uitvoeren zodat je absolute root rechten hebt. Door een of andere manier kon ik zonder de instellingen in Network Manger niet wijzigen.

Cheers :bier:

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...