Jump to content

Herinstaleren zonder verlies van fabrieksinstellingen


mekane

Recommended Posts

Hallo ,

ik heb een 5 maanden oude laptop met windows 8.1 erop ik vind persoonlijk dat deze laptop niet geschikt is voor windows 8.1 2,20 ghz dualcore processor en 4gb ramgeheugen ik wil er graag windows 7 op zetten maar ik wil wel me fabrieksinstellingen behouden zodat als er wat mis is dat ik gewoon gerust terug kan gaan en dat ze me laptop repareren.

Hoe kan ik dit het beste doen ?

mvg mekane

Link to comment
Delen op andere websites

Windows 7 is velen malen zwaarder dan Windows 8. Je zult er dus niet op vooruit gaan qua snelheid. Wellicht is een SSD inbouwen een optie om alles wat meer sneller te laten verlopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Beter nog even wachten tot Windows 10 uitkomt. Volgens de geruchten zou dat al in juni kunnen zijn.

De herstelbestanden staan op een aparte partitie (die in Windows verborgen wordt omdat hij geen stationsletter heeft). In het diskmanagement (diskmgmt.msc) en bij het herinstalleren van Windows zou je dat normaal moeten zien. Blijf daar dus vanaf en installeer op de andere partitie.

Link to comment
Delen op andere websites

De bestanden zelf niet, maar programma's die je had zullen niet, of niet goed meer werken omdat de registerinstellingen weg zijn. Daarom is het altijd aan te raden om te vertrekken van een lege partitie. Op de meeste PC's staat Windows op de C: partitie en alle documenten op D, E, ... en in dat geval kan je dus de C partitie formatteren. Als je bestanden ook op de C partitie staan dan mag je die natuurlijk niet wissen anders ben je je bestanden natuurlijk kwijt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...