Jump to content

Problemen met GTA V PC


GTAmanie

Recommended Posts

Sinds een aantal dagen speel ik GTA 5 op de PC, gedownload via Steam.

Sinds dat ik het speel, is het spel in totaal al drie keer vast gelopen, vandaag in een korte tijd (ongeveer 2 a 3 uur) zelfs al twee keer. Het beeld staat dan ineens stil en je hoort een constante bromtoon - en je kan helemaal niets meer doen. Het enige wat rest is de pc handmatig uitzetten en weer opnieuw opstarten. Erg vervelend allemaal!

Zijn er meer die dit probleem hebben? Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen?

Mijn hardware is:

Intel Core i7 990X 3,46 Ghz

ATI Radeon 6990 4GB

RAM 24 GB

Link to comment
Delen op andere websites

Uh, je hele computer loopt vast? Je hardware lijkt instabiel: het hele OS loopt vast. Ga na of je overclocks hebt staan en zet alles op standaard instellingen. Als je niet hebt overgeklokt, kijk dan of je temperatuur van je processor en videokaart goed zijn. Als die onder acceptabele waarden liggen, kijk dan of je Prime95 voor 8 uur kunt laten draaien. Als dit is gelukt, heb je een processor die stabiel is. Kijk dan of de videokaart stabiel is door daar iets als Furmark op te draaien, of draai een potje Crysis 3. Gaat het wederom goed, dan weet ik niet wat er aan de hand is. GTA V crashed hier ook regelmatig, maar dat komt vermoedelijk doordat Rockstar slordig is geweest. Meer mensen hebben last van een crashende game (en videokaart).

Maaarrrrr allereerst: heb je de nieuwste videokaartdrivers?

Link to comment
Delen op andere websites

Uh, je hele computer loopt vast? Je hardware lijkt instabiel: het hele OS loopt vast. Ga na of je overclocks hebt staan en zet alles op standaard instellingen. Als je niet hebt overgeklokt, kijk dan of je temperatuur van je processor en videokaart goed zijn. Als die onder acceptabele waarden liggen, kijk dan of je Prime95 voor 8 uur kunt laten draaien. Als dit is gelukt, heb je een processor die stabiel is. Kijk dan of de videokaart stabiel is door daar iets als Furmark op te draaien, of draai een potje Crysis 3. Gaat het wederom goed, dan weet ik niet wat er aan de hand is. GTA V crashed hier ook regelmatig, maar dat komt vermoedelijk doordat Rockstar slordig is geweest. Meer mensen hebben last van een crashende game (en videokaart).

Maaarrrrr allereerst: heb je de nieuwste videokaartdrivers?

Dan zou ik ook mijn hoop kunnen vestigen op een nieuwe patch van Rockstar?

Maar goed, videokaart is pas nog geupdate - net nadat ik het spel had geinstalleerd om precies te zijn - en de graphics zagen er toen ook gelijk een stuk beter uit.

Wat je precies met OS bedoelt, vat ik niet helemaal. En overlocks, temperatuur van mijn videokaart checken en Prime95 - daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel kaas van gegeten..

Toch best vreemd dat deze hardware - die GTA 5 met gemak zou moeten kunnen laten draaien - op de een of andere manier het spel niet helemaal lekker verwerkt. Hoe ik de settings ook zet, ik merk toch steeds dat de framerate omlaag keldert wanneer ik aan het racen ben. Ik heb de settings niet eens op maximaal staan, maar nog vrij gemiddeld.

Zou het kunnen dat GTA zelf het probleem is? Een scriptfout?

Ik bedacht mezelf of de 'rommeligheid' van mijn harde schijf wellicht een rol zou kunnen spelen, dus heb ik dat met TuneUp even gecheckt. En wat bleek: Harde Schijf was sterk gefragmenteerd! Op moment van schrijven is mijn PC al 2,5 uur bezig met defragmenteren, en het is nog steeds niet op de helft. Zou daar het probleem kunnen liggen? Ik wacht het nog even af..

Bewerkt: door GTAmanie
Link to comment
Delen op andere websites

Het OS is het Operating System, ook wel bekend als besturingssysteem (je weet wel, je Windows/iOS/Ubuntu of whatever) in Nederland. Je lijkt te zeggen dat wanneer GTA V vastloopt, je ook meteen helemaal niks meer kunt (wat dus inderdaad betekend dat je OS vastslaat). Alt-tab je vaak tijdens het spelen of heb je een tweede scherm waar je regelmatig even wat aanklikt?

Link to comment
Delen op andere websites

Het OS is het Operating System, ook wel bekend als besturingssysteem (je weet wel, je Windows/iOS/Ubuntu of whatever) in Nederland. Je lijkt te zeggen dat wanneer GTA V vastloopt, je ook meteen helemaal niks meer kunt (wat dus inderdaad betekend dat je OS vastslaat). Alt-tab je vaak tijdens het spelen of heb je een tweede scherm waar je regelmatig even wat aanklikt?

Nee ik maak weinig gebruik van Alt-tab tijdens het spelen en ik heb geen tweede scherm.

Ik wacht het nog even af tot mijn harde schijf is gedefragmenteerd. Kijken of dat zijn vruchten afwerpt.

Dit spel is voor mij haast onspeelbaar geworden. Harde schijf is helemaal gedefragmenteerd en met AMD Gaming Evolved de game helemaal geoptimaliseerd. Bij de instellingen werd het zelfs van directx 11 teruggezet naar direct x 10... Maar evengoed na een half uur spelen sloeg alles weer vast.

Misschien tijd voor een compleet nieuwe gaming pc, deze is al 3,5 jaar oud..

>>> Door Narukami: Gebruik de volgende keer de Bewerk knop rechtsonder ipv te dubbelposten ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...