Jump to content

GTA5 Ontzettend langzaam


glennovic

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs GTA5 voor de pc gekocht en gisteren dus geïnstalleerd.

Vóór het aanschaffen van GTA5 heb ik natuurlijk gekeken naar de specificaties waar mijn laptop aan zou moeten voldoen.

Hier zijn de minimale specificaties waar ik aan zou moeten voldoen.

2qxxfzm.png

Hier zijn de aanbevolen specificaties.

30dbkig.png

Hier zijn de specificaties van mijn laptop.

CPU: Intel® Core™ i7-3632QM CPU @ 2.20 Ghz

RAM: 4 GB

OS: Windows 8.1

Video Card: Intel® HD Graphics 4000, Radeon ™ HD 8670M

Free Disk Space: Bij de systeem pagina geeft hij aan dat er nog 3,89 GB over is.

Ondanks dat ik volgens mij redelijk goed zit met de specificaties die tot mijn laptop toebehoren, verloopt GTA5 zeer langzaam/slecht. Ik heb in het graphics menu e.d. alles op laag of normaal gezet en alsnog is het bijna onmogelijk.

Onder beeldschermadapters geeft hij aan dat de Intel HD Graphics aanwezig is en de Radeon HD aanwezig is.

Betekent dit dat er 2 soorten videokaarten in de laptop zitten of hoe moet ik dit zien? Zo ja, zou ik dan kunnen switchen tussen de videokaarten?

Wat zou ik verder nog kunnen doen om het spelen van GTA een beetje redelijk te laten verlopen?

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

De Intel HD Graphics-videokaarten zijn uitermate niet geschikt om te gamen. Ik dacht vroeger hetzelfde: een i7'tje zal elk spel vlot kunnen draaien, met om het even welke videokaart. Maar niets is minder waar. Deze videokaarten zijn louter om je systeem zelf (en dus geen grafische toepassingen) soepel en vlot te laten draaien. Ter vergelijking: met mijn Core i5 en Intel HD Graphics 4600 kan ik nog niet eens De Sims 3, een spel van 6 jaar oud, op hoge instellingen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou dat is mooi klote dan, mij was anders verteld. :{

Heb er zelf ook niet zo heel veel verstand.

Maar het is dus geen mogelijkheid om te veranderen van de Intel naar de AMD ?

Bewerkt: door glennovic
Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens de nieuwste versie van AMD Catalyst te installeren, dat zijn de drivers voor de Radeon GPU.

Verwacht overigens geen wonderen, ook met de AMD Radeon zal je gelimiteerd zijn tot de laagste instellingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...