Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb al een tijdje het programma Vmware op m'n pc, voor Windows 10, maar nu Windows 10 er bijna aan zit te komen verwijderde ik het programma weer. Toen ik destijds Vmware installeerde zag ik dat ik 1gb minder ram had. Ik had toen al opgezocht waarom dat was en dat kwam omdat Vmware 1gb nodig had voor het virtuele gedeelte. Maar nu ik Vmware verwijderd heb, heb ik nog steeds 1gb minder, ik heb nu dus 7gb (7128mb). Ik had al op internet gekeken wat het probleem zou kunnen zijn en ik kwam bij shared memory. Op internet zeggen ze (onder andere op Tomshardware) dat ik dat kan veranderen in de bios. Ik heb ook al een filmpje van het uitzetten van shared memory gekeken, maar ik heb een heel andere bios. Op Vmware heb ik ook niks kunnen vinden.

Iemand een idee hoe ik van mijn 7gb weer 8gb kan maken?

Nyltje

Geplaatst:

Is het niet een eventuele interne grafische chip (genre Intel "HD" 4000) die een deel van het RAM als videogeheugen opeist? Virtuele Machines gebruiken trouwens geen RAM als ze niet draaien, dus tenzij je die VM constant draaide lijkt het mij sowieso al vreemd.

Geplaatst:

Begin eens met je specs. Welk moederbord, welk geheugen, processor, videokaart etc? Daarnaast, welk OS draai je nu?

Geplaatst: (bewerkt)

Is het niet een eventuele interne grafische chip (genre Intel "HD" 4000) die een deel van het RAM als videogeheugen opeist? Virtuele Machines gebruiken trouwens geen RAM als ze niet draaien, dus tenzij je die VM constant draaide lijkt het mij sowieso al vreemd.

Ik heb Vmware en de servers in documenten verwijderd. Ik heb een videokaart die ik eruit kan halen. (Gt740) En ik had het altijd uit staan. (ik zag nooit iets van Vmware in processen)

Specs:

lSp4f.jpg

Ik had voordat ik Vmware installeerde het probleem niet. Dus ik denk dat Vmware een instelling gewijzigd heeft.

Bewerkt: door Nyltje

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...