Jump to content

GTA V schokkerig


Cedantarmatogae

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb nu 1 week een nieuwe pc (Intel® Core™ i7 4790 3.6 GHz, 8 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 970 4GB).

GTA 5 draaide de eerste dag helemaal soepel, maar nu schokt ie om de paar seconden. Ik heb de instellingen gevarieerd van vrijwel alles op very high tot vrijwel alles op normal, maar veel verschil maakt het niet. Met de huidige instellingen staat 'video memory' op 1410 MB/4095 MB. Met die instellingen meet ie een 17-24 fps als ik rondrijd. 35-40 fps als ik in een gebouw sta.

Dat is blijkbaar te laag, want met 17-24 fps schokt ie. Misschien overbodige info, maar ik heb op m'n harde schijf nog 778 van de 931 GB beschikbaar.

Ik snap er dus niks van, hij zou toch soepel moeten draaien, ook omdat ie bij video memory 1410 MB/4095 MB aangeeft? Iemand een idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is inderdaad heel vreemd. Heb je de optimale instellingen in GeForce Experience al geprobeerd? Heb je de drivers voor GTA V geïnstalleerd (350.12 als ik het goed heb)?

Ja, beide dingen heb ik geprobeerd, maar het werkt niet helaas :( Ook in GTA IV heb ik nu een belabberde framerate.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, misschien gebruikt je computer om een of andere bizarre reden de Intel graphics van de processor. Ik ga er vanuit dat je je monitor op de juiste poort hebt aangesloten (m.a.w. op de grafische kaart en niet op het achterpaneel). Ik geloof dat je deze functionaliteit kan uitschakelen in het BIOS.

Link to comment
Delen op andere websites

Raar genoeg heb ik hier soms ook last van (GTX 960-gebruiker hier).

Dit gebeurt dan bij mij op elk spel en het enige wat bij mij werkt is de pc herstarten.

Wat ook raar is, is dat Windows 10 TP dit probleem niet heeft. Misschien omdat ik Windows 10 na het aansluiten van de videokaart pas heb geïnstalleerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...