Jump to content

Series op tv geluid?


MegaPilot

Recommended Posts

Hey!

Misschien staat dit topic niet op de juiste plaats, dus hiervoor mijn excuses. Ik heb series als Suits en Arrow al volledig gezien, op tv zenden ze deze series ook uit(maar zitten ze seizoen achter oid). Maar goed, daar gaat het niet om. Het geluid op tv is echt helemaal anders, de acteurs klinken echt volledig anders, is dit omdat digitale TV zenders dit uitzenden tegen 60 fps oid? Dat is namelijk de enige reden die ik mij kan bedenken.

Ik heb dit overigens gemerkt op verschillende TV's met verschillende series.

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

De data die jou provider richting jou tv-scherm kan sturen is minder groot, omdat de bandbreedte niet groot genoeg is om naar elke ontvanger de beste kwaliteit beeld en audio te sturen. De bestanden worden dus gecomprimeerd en dat merk jij vooral in het kwaliteit van het geluid.

FFF

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je alles op dezelfde TV gekeken? Kan zijn dat ze andere speakerconfiguratie toepassen en hierdoor bepaald geluid harder/zachter klinkt.

Nope, thuis en bij een vriend ervaarde ik dat het geluid helemaal anders is dan de versie die ik gezien heb. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...