NicolaB Geplaatst: 11 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2015 Ik heb hierover op andere fora wel wat gesprekken gevoerd helaas had ik het hier een beetje uit het oog verloren. Ik blijf het nog steeds gek vinden dat men geen goede steunpalen had op dat ponton (iets zoals hieronder) Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 11 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2015 Ik heb hierover op andere fora wel wat gesprekken gevoerd helaas had ik het hier een beetje uit het oog verloren. Ik blijf het nog steeds gek vinden dat men geen goede steunpalen had op dat ponton (iets zoals hieronder) Spudpalen bedoel je Grote kans dat die er niet waren omdat ze nog met de pontons/kranen een kleine afstand moesten afleggen naar de brug, dat kan niet met een spudpaal Daarnaast werkt een spudpaal ook niet ideaal bij een kantelende beweging zoals je in het filmpje ziet, een spudpaal is meer om het geheel op zijn plaats te houden, in dit geval deden ze dat met de duwboten Reageren
NicolaB Geplaatst: 11 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2015 ... Thing is, ik vond die ponton nou niet echt stabiel liggen. Dat behoort tot de basics van zoiets opzetten. Behalve simpele logica en een beetje ervaring bij de brandweer heb ik er ook niet al te veel kaas van gegeten. Ik weet hoe je als bakkenist een hoogwerker moet besturen, moet plaatsen en uit die optiek moet stabiliseren. Daar houdt het bij op wat kranen betreft. Het eerste wat ik als leek zie, is een constructie dat veel wind kan vangen en een instabiel platform als basis heeft. Zoiets kan je volgens mij gewoon stutten door een geankerde paal met grote stempels aan beide kanten te bevestigen. Of wanneer het water te diep is en breed genoeg met brede drijvers. In dit geval acht ik de eerste optie of een constructie dat vast zit aan de kant, als de beste oplossing. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.