Jump to content

Slecht beeld bij donkere films.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Jo,

Bij films met donkere scene's/intro's whatever krijg ik de laatste tijd heel korrelig en blokkerig beeld. Ik heb totaal geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. PC is via HDMI kabel verbonden aan de televisie.

specs:

Philips 32PK6509/12

Asus strix geforce gtx970

In de spoiler zit een afbeelding, vooralsnog de eerste die ik gemaakt heb. Als ik betere voorbeelden vast kan leggen zal ik deze posten

Het gene wat ik aan het kijken was, is op 1080p gedownload.

post-2883-0-16523800-1438881577_thumb.png

HD Trailer van nieuwe WoW expansion

post-2883-0-46460500-1438882016_thumb.png

Edit, het is door de lichte kleuren van Orange Dawn bijna niet zichtbaar. Calired iets beter.

Bewerkt: door .Sharingan
Geplaatst:

Dat lijkt me gewoon een bijeffect van de compressiemethoden die worden gebruikt met mpeg/h264 video's. Voordeel van compressie is natuurlijk dat de video's minder ruimte/dataverkeer innemen, nadeel is dat de beeldkwaliteit gewoon ietsjes minder is en dat de trucjes die worden gebruikt (grotere blokken i.p.v. pixels gebruiken voor bepaalde kleurinformatie dus minder data) op kunnen vallen in bepaalde scenes

Natuurlijk kan je wel even een andere afspeler proberen zoals VLC of je videokaart drivers updaten om zo te kijken of het effect iets minder wordt.

Geplaatst:

VLC gebruik ik al, staat zelfs als standaard ingesteld. Maar ik mag toch hopen dat een aflevering wat 1.7GB groot is niet gecomprimeerd is. Hence 1080p. Of zijn volledige HD series nóg groter zijn?

Geplaatst:

VLC gebruik ik al, staat zelfs als standaard ingesteld. Maar ik mag toch hopen dat een aflevering wat 1.7GB groot is niet gecomprimeerd is. Hence 1080p. Of zijn volledige HD series nóg groter zijn?

Alle HD-video is lossy gecomprimeerd.
Geplaatst:

Alle codecs zitten al in VLC ingebouwd, het installeren van extra software of codec packs is al jaren niet meer nodig.

Ik raad je aan naar je videocard drivers te kijken en daarnaast te kijken of hardware acceleratie in VLC aan staat. Het kan ietjes schelen, maar zoals ik al eerder zei is dit gewoon compressie die in de videos zitten en valt hier dus niet heel veel tegen te doen.

Geplaatst:

Het probleem is zo goed als opgelost. Een kleureninstelling van Nvidea control panel stond niet goed ingesteld. Donkere kleuren komen nu beter naar voren en daarmee is het probleem voor 80% opgelost. De rest is inderdaad de compressie die in de video's zit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...