Jump to content

USB opstarten

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

ik krijg een laptop maar niet opgestart via USB. SecureBoot is in BIOS uitgeschakeld, ik heb de bootvolgorde aangepast zodat USB voor de HDD komt, ik heb zelfs een optie ingeschakeld die in pre-boot de USB 3.0 converteert naar 2.0(is een 2.0 stick), maar ook dat helpt niet. Hij blijft booten via de HDD. DVD is geen optie, gaat om een ultrabook.

De ISO komt van Windows zelf(legit), en ik heb de USB bootable gemaakt met RUFUS(GBT partititie, UEFI).

Ik heb ook al verschillende USB poorten geprobeerd.

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

PS: Ik heb nog een USB 3.0 stick die ik nog niet geprobeerd heb, dat is m'n laatste ideetje.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Ook via boot menu geprobeerd?

Als dat niet werkt, even je usb stick opnieuw bootable maken, misschien is daar een probleem ingetreden.

Het kan zijn dat je usb niet goed bootable is.

Heb je in je bios niet toevallig een "Boot override" optie?

Nope.

Ook via boot menu geprobeerd?

Als dat niet werkt, even je usb stick opnieuw bootable maken, misschien is daar een probleem ingetreden.

Wat bedoel je precies? Ik heb in de BIOS 2 USB opties zien staan en die boven OS HDD(iets in die trant) geplaatst.

Edit: Ow wacht eens even, boot menu is nog iets anders dan de BIOS zelf?

Geplaatst:

Als je laptop of wat dan ook opstart, heb je DEL voor bios bv. meestal heb je op F9 of iets ook een boot menu.

Daar kan je zonder wijzigingen aan je bios kiezen van welk medium je wilt opstarten, en zo kan je hem forceren USB te gebruiken.

Pakt ie hem dan nog niet, dan is er iets mis met je USB of is ie niet bootable.

Nieuw probleem: productcode Windows 10.

Ik zit dus op een Windows 10 PC waar geen exe op kan uitgevoerd worden, er is iets misgelopen bij de installatie. Ik kan op geen enkele manier de productcode verkrijgen. Windows geeft sinds Windows 8 geen productcode meer op de laptop zelf, ik kan niet aan de code geraken die op de PC staat zonder externe programma's en die kan ik niet runnen.

Iemand een oplossing of eventueel een code? Ben echt ten einde raad.

Wat een debiel systeem van Microsoft ook om geen codes meer op de onderkant van laptops te plakken, dan had ik dit probleem nu niet.

Edit: Heb een code op internet gevonden, hopelijk gaat ie hierna niet zeuren over niet legitiem en dergelijke. :duh:

Geplaatst:

Als het een Windows 8-laptop is, zou hij bij het herinstalleren van 8 automatisch de productcode mee moeten nemen. Vervolgens upgraden naar 8.1 en dan weer naar 10. Het is omslachtig, maar wel de beste optie. Desnoods kun je altijd nog een illegale key zoeken (maar daar mogen we je natuurlijk niet mee helpen).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...