3L1077 Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Hey, Ben de laatste tijd terug wat bezig met fotografie, en zou graag een twitter-account aanmaken om wat foto's te delen. Wat ik echter niet wil, is dat meteen heel mijn vriendenkring dat zo ziet. Ik heb een account aangemaakt, en ik kreeg al ineens een suggestie om 40 van m'n vrienden te volgen, dus ik vermoed dat zij mij ook wel zullen kunnen zien. Sterker nog, na 5 minuten volgde mijn vader me al zonder dat ik het hem uberhaupt had gezegd. Ik heb nu verschillende dingen geprobeeerd: nieuw e-mailadres, andere gebruikersnaam, maar telkens weer krijg ik 40 vrienden om te volgen, en daar heb ik echt geen zin in. IIk houd zo'n dingen liever gescheiden. Iemand een idee hoe ik dit verhelp? Bedankt, Eliott Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Volgens mij worden de suggesties gebaseerd op je locatie en interesses. Reageren
Dexist Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Klopt wat Ezra zegt, iig is dat zo het geval op mobiel. Hier staan wat tips: http://classroom.synonym.com/sign-up-twitter-anonymously-14081.html Reageren
3L1077 Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Hmm, nee. Die suggesties waren echt mijn persoonlijke vrienden, en het is niet dat er in mijn stad maar 40 mensen wonen. Ik vraag me af hoe ze aan die info geraken, zelfs met een totaal nieuw emailadres. Misschien het telefoonnummer. Vreemd, want vorig jaar heb ik ook een account aangemaakt voor SmoothBear. Toen had ik dat niet, mijn vrienden hadden er toen niks mee te maken, en niemand heeft het ooit gezien. Ik heb gewoon geen zin om zo'n dingen door elkaar te gooien: gescheiden. Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Je kan het iig op de computer proberen of iemand anders vragen het account aan te maken en dat je dan het wachtwoord veranderd? Reageren
3L1077 Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Dat gaat al wel ver... Zal straks nog wel eens een ander telefoonnummertje proberen. Reageren
Froodooo Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Hoe Twitter precies informatie over zijn gebruikers opslaat weet ik niet, maar het zou goed kunnen dat er het nodige in cookies op je computer is opgeslagen. Bij het suggereren van nieuwe vrienden kijkt Twitter daar misschien naar, waardoor er veel van je vrienden tussen de volgsuggesties staan. Een andere mogelijkheid is dat Twitter kijkt naar het IP-adres van je computer (of je netwerk), en daar de nodige informatie uit haalt. Wellicht zou je kunnen proberen om eens op een andere computer, buiten je (thuis)netwerk in te loggen en daar een nieuw Twitter account aan te maken. Op die manier heeft Twitter in ieder geval niet de informatie die geassocieerd is aan jouw computer of netwerk. Reageren
3L1077 Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Hoe Twitter precies informatie over zijn gebruikers opslaat weet ik niet, maar het zou goed kunnen dat er het nodige in cookies op je computer is opgeslagen. Bij het suggereren van nieuwe vrienden kijkt Twitter daar misschien naar, waardoor er veel van je vrienden tussen de volgsuggesties staan. Een andere mogelijkheid is dat Twitter kijkt naar het IP-adres van je computer (of je netwerk), en daar de nodige informatie uit haalt. Wellicht zou je kunnen proberen om eens op een andere computer, buiten je (thuis)netwerk in te loggen en daar een nieuw Twitter account aan te maken. Op die manier heeft Twitter in ieder geval niet de informatie die geassocieerd is aan jouw computer of netwerk. Die cookies klinken wel logisch... Best wel vreemd eigenlijk... Hoe ze zomaar uit je iets kleins al je facebook-vrienden kunnen halen... (Want dat zijn het, buiten facebook heb ik geen connectie met die mensen, ik ken ze gewoon, dat is alles) Zal straks eens alles tezamen proberen: andere telefoon, computer, zonder cookies. Reageren
Dexist Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Ben je niet toevallig ingelogd bij Facebook/hotmail/google wanneer je een twitter account aanmaakt of op je account zit? Misschien dat ze het daardoor 'zien' Reageren
MegaPilot Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 (bewerkt) Ik vind Twitter tbh niet meteen het beste medium om foto's te delen.Wat dacht je van Instagram? Dat kan je geloof ik wel anoniem aanmaken als je wat moeite doet(niet verbinden met Facebook bvb). Je hoeft overigens niet te veranderen van computer, in een incognito-tabblad zitten je accounts van Facebook en dergelijke niet(ook geen cookies). Bewerkt: 15 augustus 2015 door MegaPilot Reageren
3L1077 Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Ik vind Twitter tbh niet meteen het beste medium om foto's te delen.Wat dacht je van Instagram? Dat kan je geloof ik wel anoniem aanmaken als je wat moeite doet(niet verbinden met Facebook bvb). Het echte foto delen doe ik op 500px, wat denk ik wel te vergelijken is met Instagram, denk ik. Maar voor mededelingen of wat naam maken lijkt Twitter me toch nog handig. Facebookje zal ik ook maar eens aanmaken, eens zien of die het beter doen dan Twitter met info stelen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 (bewerkt) Het echte foto delen doe ik op 500px, wat denk ik wel te vergelijken is met Instagram, denk ik. Maar voor mededelingen of wat naam maken lijkt Twitter me toch nog handig. Facebookje zal ik ook maar eens aanmaken, eens zien of die het beter doen dan Twitter met info stelen. Als het je echt gaat om naam te maken, zou ik sociale media combineren om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken.Het lijkt misschien veel werk om verschillende accounts te beheren van verschillende sociale media, maar mij zul je bijvoorbeeld nooit bereiken via Twitter terwijl ik wel op Instagram zit. Je vindt het overigens niet leuk dat je Facebook vrienden dit zien, maar als je je naam snel wilt maken, zou ik gebruik maken van mijn huidige sociale media en dit forum om je fotopagina te delen. Zo zit je na een paar dagen al wel aan een paar honderd volgers/likers. Bewerkt: 15 augustus 2015 door MegaPilot Reageren
3L1077 Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Het echte foto delen doe ik op 500px, wat denk ik wel te vergelijken is met Instagram, denk ik. Maar voor mededelingen of wat naam maken lijkt Twitter me toch nog handig. Facebookje zal ik ook maar eens aanmaken, eens zien of die het beter doen dan Twitter met info stelen. Als het je echt gaat om naam te maken, zou ik sociale media combineren om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken.Het lijkt misschien veel werk om verschillende accounts te beheren van verschillende sociale media, maar mij zul je bijvoorbeeld nooit bereiken via Twitter terwijl ik wel op Instagram zit. Da's de bedoeling! Facebook, Twitter en 500px lijken me al een groot deel te coveren, maar speciaal voor jou zal ik een kijkje nemen naar Instagram. <3 Reageren
Big Boss Geplaatst: 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Voor foto's zou ik eerder naar Flickr of Deviantart gaan. Reageren
3L1077 Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2015 Jongens, daar gaat het onderwerp eigenlijk niet over. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.