Jump to content

Spel loopt vast na tijdje spelen


GameCow

Recommended Posts

Als ik een tijdje GTA5 speel op mijn PC, soms een kwartier, soms een uur, tijd verschilt per keer, krijg ik de volgende melding: GTA5 werkt niet meer, zoek naar een oplossing. Vervolgens krijg ik de melding, Geen oplossing gevonden, programma afsluiten.

Vervolgens kan ik alleen nog het programma afsluiten. Daarna komt de launcher en kan ik kiezen: save mode, quit, cancel.

Wie kan mij helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Gaat het om een laptop of een desktop? Ik zie namelijk twee mogelijkheden: de eerste is oververhitting. Dit zorgt ervoor dat het systeem trager gaat werken om componenten niet te beschadigen met alle gevolgen van dien. Dit komt veel vaker voor in laptops omdat daar alles opeen gepakt zit. De tweede mogelijkheid is dat en ander programma zich naar de voorgrond dringt. Ik meen me te herinneren dat vooral de voor geïnstalleerde troep van HP daar een handje van heeft.

Ik raad je aan om een paar tools te installeren zodat je de temperaturen in de gaten kan houden, zodat we dat kunnen uitsluiten als mogelijke oorzaak. Er zijn er verschillende waaruit je kan kiezen maar ik gebruik CoreTemp voor de processor en MSI Afterburner voor de grafische kaart. Blijf liefst onder 80°C voor elke component.

Link to comment
Delen op andere websites

Gaat het om een laptop of een desktop? Ik zie namelijk twee mogelijkheden: de eerste is oververhitting. Dit zorgt ervoor dat het systeem trager gaat werken om componenten niet te beschadigen met alle gevolgen van dien. Dit komt veel vaker voor in laptops omdat daar alles opeen gepakt zit. De tweede mogelijkheid is dat en ander programma zich naar de voorgrond dringt. Ik meen me te herinneren dat vooral de voor geïnstalleerde troep van HP daar een handje van heeft.

Ik raad je aan om een paar tools te installeren zodat je de temperaturen in de gaten kan houden, zodat we dat kunnen uitsluiten als mogelijke oorzaak. Er zijn er verschillende waaruit je kan kiezen maar ik gebruik CoreTemp voor de processor en MSI Afterburner voor de grafische kaart. Blijf liefst onder 80°C voor elke component.

Ik heb een desktop met heele goede koeling en hij word niet warm maar bedankt voor de poging
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je toevallig de video kaart van Nvidia.

Ik heb zelf de GTX 970 erin zitten en die wil wel is crassen dat kan wel voor de oorzaak betekenen.

Maar bij mij crast hij niet zo vaak maar er zit wel verschil in ene keer binnen en uur de andere keer 1x in een paar uur.

Bij mij werkt het om de pc opnieuw op te starten dan heb ik het niet zo gauw weer.

Dit is een bekent probleem bij deze kaarten hoorde ik al van iemand,

er is al een update voor deze soort kaart geweest die heeft wel iets geholpen maar nog steeds niet goed genoeg geweest dat hij niet meer crast.

Bewerkt: door Beltie
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je toevallig de video kaart van Nvidia.

Ik heb zelf de GTX 970 erin zitten en die wil wel is crassen dat kan wel voor de oorzaak betekenen.

Maar bij mij crast hij niet zo vaak maar er zit wel verschil in ene keer binnen en uur de andere keer 1x in een paar uur.

ja maar ik heb een iets slechtere maar wel van nividia
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je toevallig de video kaart van Nvidia.

Ik heb zelf de GTX 970 erin zitten en die wil wel is crassen dat kan wel voor de oorzaak betekenen.

Maar bij mij crast hij niet zo vaak maar er zit wel verschil in ene keer binnen en uur de andere keer 1x in een paar uur.

ja maar ik heb een iets slechtere maar wel van nividia

Dit zou zover ik weet het probleem kunnen wezen maar dat weet ik ook niet zeker.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je toevallig de video kaart van Nvidia.

Ik heb zelf de GTX 970 erin zitten en die wil wel is crassen dat kan wel voor de oorzaak betekenen.

Maar bij mij crast hij niet zo vaak maar er zit wel verschil in ene keer binnen en uur de andere keer 1x in een paar uur.

ja maar ik heb een iets slechtere maar wel van nividia

Dit zou zover ik weet het probleem kunnen wezen maar dat weet ik ook niet zeker.

Ik heb hem ook opnieuw op gestart dat helpt niet en ik heb die update niet gezien ik heb ook een instelling verandert maar dat helpt ook niet het rare is dat ik ook geen lag heb ofzo dus ik weet niet waar het aan ligt
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je toevallig de video kaart van Nvidia.

Ik heb zelf de GTX 970 erin zitten en die wil wel is crassen dat kan wel voor de oorzaak betekenen.

Maar bij mij crast hij niet zo vaak maar er zit wel verschil in ene keer binnen en uur de andere keer 1x in een paar uur.

ja maar ik heb een iets slechtere maar wel van nividia

Dit zou zover ik weet het probleem kunnen wezen maar dat weet ik ook niet zeker.

Ik heb hem ook opnieuw op gestart dat helpt niet en ik heb die update niet gezien ik heb ook een instelling verandert maar dat helpt ook niet het rare is dat ik ook geen lag heb ofzo dus ik weet niet waar het aan ligt

Dat zou dan wel een update wezen speciaal voor deze versie,

nee maar lagg heb ik zelf ook niet.

Tja dan weet ik het ook niet ik dacht alleen ff mee.

Trouwens welke video kaart heb je er in liggen als ik een keer wat tegen kom kan ik het je zeggen wat het misschien kan wezen.

Vanwege ik denk dat dit probleem op het zelfde neerkomt van wat ik ook heb!

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je toevallig de video kaart van Nvidia.

Ik heb zelf de GTX 970 erin zitten en die wil wel is crassen dat kan wel voor de oorzaak betekenen.

Maar bij mij crast hij niet zo vaak maar er zit wel verschil in ene keer binnen en uur de andere keer 1x in een paar uur.

ja maar ik heb een iets slechtere maar wel van nividia

Dit zou zover ik weet het probleem kunnen wezen maar dat weet ik ook niet zeker.

Ik heb hem ook opnieuw op gestart dat helpt niet en ik heb die update niet gezien ik heb ook een instelling verandert maar dat helpt ook niet het rare is dat ik ook geen lag heb ofzo dus ik weet niet waar het aan ligt

Dat zou dan wel een update wezen speciaal voor deze versie,

nee maar lagg heb ik zelf ook niet.

Tja dan weet ik het ook niet ik dacht alleen ff mee.

Trouwens welke video kaart heb je er in liggen als ik een keer wat tegen kom kan ik het je zeggen wat het misschien kan wezen.

Vanwege ik denk dat dit probleem op het zelfde neerkomt van wat ik ook heb!

gt 730 2 gb ddr3
Link to comment
Delen op andere websites

En je hebt hem niet overclocked? Ik heb een 750, en als ik die overclock had ik het ook regelmatig. Toen ik dat terug gedraaid had niet meer.

/edit: 750 natuurlijk, de 950 is niet uit nog ;)

Bewerkt: door TrevorP
Link to comment
Delen op andere websites

Enige wat ik dan nog zou kunnen bedenken is dat er misschien ergens een file corrupt is. Dan zou je moeten deinstalleren en er opnieuw opzetten. De savefiles zouden dan gewoon in tact moeten blijven. Anders zou ik het helaas niet weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...