Ezra24rct3 Geplaatst: 16 september 2015 Rapport Geplaatst: 16 september 2015 (bewerkt) Gisteren was de GTA-film The Gamechangers op BBC2. De film gaat over de ontwikkeling van GTA:SA en de aanklachten van Jack Thompson. Ook word de camera naar Nederland verplaatst en komt zelfs PatrickW erin voor (gespeeld door Gideon Lombard) met zijn Hot Coffee Mod! Hebben jullie hem bekeken? If so, wat is jullie mening erover? En wat is jullie favoriete moment? Bewerkt: 16 september 2015 door Ezra24rct3 Reageren
Joriz Geplaatst: 16 september 2015 Rapport Geplaatst: 16 september 2015 Ik vond het wel een vermakelijk TV film, maar veel feiten en details klopte niet en natuurlijk was het flink gedramatiseerd. Alles is trouwens gefilmd in en rond Kaapstad. Dus ook de scenes in New York, Los Angeles, Miami en Nederland. In sommige scenes zie je ook wagens links rijden en de STOP streep/tekst aan de linker kant van de weg staan. Ik vond dat PatrickW maar gebrekkig Nederlands sprak en dat het ook raar was dat hij dat mij (wie anders? ) vertelde aan de telefoon. Zo is dat nooit gebeurd, zo ver ik nog kan herinneren deelde hij zijn mod als eerste op GTAForums.com, maar hadden ook al andere mensen de Hot Coffee content gevonden (maar nog geen mod voor gemaakt). Dankzij PatrickW konden we dus die seksscènes bekijken, al heb ik (en volgens mij vele andere fans) ze zelf nooit in het spel gezien. Vooral opvallend is dat het net alsof was dat beslissingen door Sam Houser zelf heel snel worden gemaakt bij Rockstar Games, in het echt kost dat veel meer tijd en nemen veel meer mensen deel aan beslissingen en het ontwerpproces van een game. Al kan ik begrijpen dat ze daar geen tijd voor hebben dat te laten zien in de film. Daarnaast worden er natuurlijk posters, items en dingen laten zien die van het verkeerde jaar zijn in de film, maar dat kan je ze niet echt kwalijk nemen met zo'n budget film waar ze toch nog redelijk mooie sets hebben gecreëerd. Tevens is het vreemd dat voor een Britse film Rockstar North eigenlijk afwezig was in de scenes. Het wordt dacht ik maar 1 keer kort genoemd, terwijl daar toch door honderden getalenteerde mensen Grand Theft Auto wordt gemaakt. Juist voor een door de Britse IT-branche gesubsidieerde film had ik wat Edinburgh in de film verwacht. Er staat nu ook een artikel online dat de originele mensen echt te kort zijn gedaan (inclusief de grappige Tweets van (ex) medewerkers): http://www.thecourie...credit-1.900313 Het boek Jacked heeft de feiten iets beter op orde, mocht je meer weten hoe de geschiedenis van Rockstar Games in elkaar zit. Ondanks dat vond ik de film wel vermakelijk en is het grappig dat zoiets is gemaakt. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 16 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2015 (bewerkt) Tevens is het vreemd dat voor een Britse film Rockstar North eigenlijk afwezig was in de scenes. Het wordt dacht ik maar 1 keer kort genoemd, terwijl daar toch door honderden getalenteerde mensen Grand Theft Auto wordt gemaakt. Juist voor een door IT-branche gesubsidieerde industrie had ik wat Edinburgh in de film verwacht. Er staat nu ook een artikel online dat de originele mensen echt te kort zijn gedaan (inclusief de grappige Tweets van (ex) medewerkers) http://www.thecourie...credit-1.900313 In plaats van North word het gewoon Edinburgh genoemd. Dat is toch wel redelijk veel gezegd. Bewerkt: 16 september 2015 door Ezra24rct3 Reageren
thebig Geplaatst: 16 september 2015 Rapport Geplaatst: 16 september 2015 Heb het net bekeken. Je voelt natuurlijk dat het flink gedramatiseerd en overdreven is op bepaalde vlakken, maar de bedoeling was ook nooit om een authentieke verfilming te maken, zoals in het begin werd getoond. Het is mooi om een algemeen beeld te krijgen van wat er allemaal gebeurd is, maar voor de echte informatie, ga je best toch nog bijkomende documentatie doornemen. Ik vond dat anderhalf uurtje eigenlijk te weinig voor het hele verhaal en dat voelde je ook wel op bepaalde momenten. Zoals Joriz zegt lijkt het alsof Sam Houser alle beslissingen zomaar even neemt en het hele concept van San Andreas op een paar avondjes uitvindt. Dat vraagt natuurlijk veel meer brainstormen en vergaderen. Het lijkt me gewoon dat men een indruk wou geven van wat er allemaal in de game zat zonder echt veel in detail te gaan over de uitwerking. Op zich vind ik dat niet zo erg, anders zou je wel heel saaie scenes krijgen. Verder waren de Nederlandse stukjes in de film inderdaad niet zo denderen. Hele zinsconstructies die vreemd werden opgebouwd. Heb er wel van genoten. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 16 september 2015 Rapport Geplaatst: 16 september 2015 Zo te lezen zal die acteur van PatrickW gewoon Afrikaans hebben gesproken. Ik lag gisteravond helaas ziek in bed, hopelijk kan ik de film nog ergens terugzien. Reageren
FlexxNL Geplaatst: 17 september 2015 Rapport Geplaatst: 17 september 2015 (bewerkt) Ik vond het niet echt een film maar goed Ik snapte er niet veel van maar goed Het enigste wat ik begreep dat er sex in het spel GTA SA zat en dat is ondekt en dat niet goed was ofzo maar ja Bewerkt: 17 september 2015 door Pino1982 Reageren
SpacyColours Geplaatst: 17 september 2015 Rapport Geplaatst: 17 september 2015 Het enigste wat ik begreep dat er sex in het spel GTA SA zat en dat is ondekt en dat niet goed was ofzo maar ja Alleen Amerikanen snappen dat. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 19 september 2015 Rapport Geplaatst: 19 september 2015 Fantastische film! Natuurlijk moet je het met een korreltje zout nemen, het is nooit helemaal realistisch. Vond het zeer vermakelijk. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.