Jump to content

Portforwarding voor server

Recommended Posts

Geplaatst:

Goedenavond,

Ik heb mezelf een server aangekocht voor mijn GIP die ik volledig moet configureren. Ik heb een abonnement bij Telenet dus heb een van die modem/router apparaten. Ik heb het 'router'-gedeelte uitgeschakeld zodat ik mijn eigen router kan gebruiken. Heb deze ook in DMZ gezet. In de configuratie van de router heb ik een paar poorten geopend zodat ik mijn server kan gebruiken als webserver bijvoorbeeld. Als ik dan check via een van die port test sites, moet ik vaststellen dat deze poorten niet open zijn. Zelfs als ik de poorten op de website van telenet openzet, blijven deze dicht. Weet er iemand een oplossing voor dit probleem of heeft iemand als ervaring met het portforwarden bij telenet?

Alvast Bedankt,

iFire

Geplaatst:

Ik heb het 'router'-gedeelte uitgeschakeld zodat ik mijn eigen router kan gebruiken.

Is dat mogelijk? Ik heb daar alleszins nog geen optie voor gezien. Ik weet eigenlijk ook niet of het verstandig is om een extra router er tussen te zetten omdat je dan weer een nieuw single point of failure introduceert. In Mijn Telenet kan je ook DMZ aanpassingen maken en dat zou voldoende moeten zijn. Wel opletten dat Telenet enkele geregistreerde poorten blokkeert, waaronder poort 25 voor SMTP. Poorten 80 en 443 voor HTTP(S) staan echter niet in die lijst.

Kan je trouwens wel via je server het internet op?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...